قرارداد 4.3 میلیارد دلاری «وسترن‌دیجیتال» برای خرید «هیتاچی»!

بنا بر این قرارداد خرید، وسترن‌دیجیتال 3.5 میلیارد دلار به هیتاچی پرداخته و هیتاچی همچنین صاحب 25 میلیون سهم شرکت وسترن دیجیتال خواهد شد.

0

Hard_Disk_Market_Share_2010

به گزارش فارنت و به نقل از Mashable شرکت وسترن‌دیجیتال غول سخت‌افزاری بازار رایانه جهان اعلام کرد که قرارداد خرید شرکت هیتاچی به ارزش تقریبی 4.3 میلیارد دلار را نهائی کرده است.

بنا بر این قرارداد خرید، شرکت وسترن‌دیجیتال 3.5 میلیارد دلار به هیتاچی برای خرید بخش تولید دیسک سخت این شرکت پرداخت خواهد کرد و همچنین هیتاچی صاحب 25 میلیون سهم شرکت وسترن دیجیتال خواهد شد که این سهام اکنون ارزشی تقریبا  750 دلار به ازای هر سهم دارد. انتظار می‌رود پس از اجرای بندهای این قرارداد مرحله نهائی نقل و انتقالات این معامله در سه‌ماهه سوم سال 2011 صورت خواهد گرفت.

شرکت هیتاچی یک شرکت اصالتا ژاپنی و البته چند ملیتی به حساب می‌آید که تولید دیسک سخت تنها گوشه‌ای از محصولات عمده این شرکت است. هیتاچی که مجموع دارایی‌های ان تقریبا 95 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، در سال ۲۰۰۷ از سوی مجله فوربس به عنوان در رده ۳۷۱ شرکت‌های برتر دنیا قرار گرفت.

در سال 2006 شرکت سیگیت دیگر رقیب سازنده حافظه‌های سخت یعنی شرکت مکستور را به ارزش 1.9 میلیارد دلار خریداری کرد که این شرکت را تا سال 2010 به عنوان بزرگترین سازنده حافظه‌های سخت باقی نگاه داشت اما اکنون این شرکت وسترن‌دیجیتال  است که با این معامله و با کسب تقریبا نزدیک به 50 درصد سهم فروش بازار دست نیافتنی‌تر به نظر آید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.