تشخیص 100 درصدی سرطان با استفاده از تلفن همراه هوشمند!

محققان آمریکایی اعلام داشته‌اند که این گجت در واقع برای مراقبت از ابتلا به سرطان به کار می‌رود و همچنین کار پزشکان برای ردیابی و تجویز دارو برای مبارزه با بیماری سرطان در بدن بیمار را آسان می‌کند.

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی‌میل محققان و دانشمندان در حال توسعه یک برنامه تلفن همراه هستند که بسیار دقیق‌تر از تکنیک‌های موجود و رایج در بیمارستان‌ها، سرطان را در بدن انسان کشف می‌کند.

این برنامه ویژه تلفن‌های همراه هوشمند بنا بر اعلام دانشمندان با دقتی برابر با 100 درصد تفاوت میان تومورهای خوش‌خیم و تومورهای بدخیم را تشخیص می‌دهد.

بنا بر اعلام این دانشمندان مدت زمان تشخیص این موضوع توسط این برنامه تقریبا یک‌ساعت به طول می‌انجامد و این بدان معناست که دیگر نیازی نیست که بیماران روزها و یا هفته‌ها در انتظار نتایج آزمایشات متداول فعلی خود در بیمارستان‌ها بمانند.

mobile_phone_app_spots_cancer

محققان آمریکایی اعلام داشته‌اند که این گجت در واقع برای مراقبت از ابتلا به سرطان به کار می‌رود و همچنین کار پزشکان برای ردیابی و تجویز دارو برای مبارزه با بیماری سرطان در بدن بیمار را آسان می‌کند.

در تست‌های اولیه این برنامه دقت تشخیص تومورهای سرطانی بدخیم از خوش‌خیم در این برنامه 88 درصد اعلام شده بود که با بهبود و پالایش برنامه اکنون دقت آن به 100 درصد رسیده است.

این مقایسات با استفاده از متوسط دقیق 84 درصد تکنیک‌های استاندارد طلایی صورت گرفته که شامل استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ‌آمیزی سلول‌های سرطانی و بررسی آن در زیر میکروسکوپ است.

در آینده از سیستم تلفن‌های همراه هوشمند برای کشف سرطان‌هایی همچون پوست و .. به صورت دقیق و سریع استفاده خواهد شد.

حتی اکنون در بخش عمومی بیمارستان ماساچوست در بوستون در حال توسعه استفاده از یک تلفن همراه هوشمند به عنوان دستگاه مینیاتوری ام.آر.آی هستند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. dsz می‌گوید

    در واقع این یک قطعه پزشکی و آزمایشگاهی هست که مثلا با بلوتوث اطلاعات رو به گوشی می ده و گوشی اون رو نشن میده حالا کجاش عجیبه من میدونم

  2. dariush می‌گوید

    yani mozakhraf az in balatar nemishe
    in harf bara on ha ke dar jaryan masael pezeshki nistam khili khobeh ajab cherti