سازمان ملل : جمعیت کشور اینترنت از مرز دو میلیارد نفر گذشت!

این گزارش حاکی است: 57 درصد از کاربران آنلاین اینترنت در کشورهای در حال توسعه بوده و آسیا و اقیانوسیه به تنهایی 100 میلیون نفر در سال 2010 به کاربران اینترنت خود اضافه کرده‌اند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از تک‌اسپوت اتحادیه مخابرات سازمان ملل متحد تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان را بیش از 2 میلیارد نفر اعلام کرد که به طور میانگین از هر 3 نفر، یک نفر را در بر می گیرد.
در گزارش‌های قبلی این اتحادیه این رقم در سال 2009، یک میلیارد و 860 میلیون و در آغاز سال 2000، 250 میلیون بوده است.
بر اساس این گزارش کاربران خطوط سیمی اینترنت در سال 2010 برای اولین بار از 500 میلیون فراتر رفتند و به 555 میلیون کاربر رسیدند و در همین حال کاربران اینترنت تلفن همراه به 940 میلیون کاربر افزایش پیدا کردند.
این گزارش حاکی است: 57 درصد از کاربران آنلاین اینترنت در کشورهای در حال توسعه بوده و آسیا و اقیانوسیه به تنهایی 100 میلیون نفر در سال 2010 به کاربران اینترنت خود اضافه کرده‌اند که این منطقه در مجموع 857 میلیون کاربر اینترنت را در خود جای داده است.

worldinternetsubscriptions

اتحادیه مخابرات سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرد قاره اروپا بالاترین رقم کاربران اینترنت را در خود جای داده است  و بالاتر از آمریکا، کشورهای عربی و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار گرفته است اگر چه کشورهای عربی و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق بالاترین رشد کاربران اینترنتی را تجربه کرده‌اند.
کشورهای عربی در حال حاضر 88 میلیون کاربر اینترنت دارند و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع شوروی سابق در مجموع 127 میلیون کاربر اینترنتی را در خود جای داده‌اند.
شاید موجب تعجب باشد که در ادامه این گزارش آمده است که در حالی که تعداد کاربران تلفن همراه به بیش از 5 میلیارد مشترک می‌رسد و این رقم نسبت به 50 میلیون کاربر در سال 2000 افزایشی 10 برابر را نشان می‌دهد، تعداد مشترکان تلفن ثابت کاهش یافته و برای چهارمین سال متوالی به 1.2 میلیارد رسیده است.
البته باید این موضوع را در نظر گرفت که ممکن است یک نفر از چندین خط تلفن همراه استفاده کند.
پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.