رونمایی از اولین روزنامه مخصوص «iPad»

رابرت مورداک برای این روزنامه در حدود 30 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و به موفقیت آن بسیار امیدوار است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری رویترز،رابرت مورداک صاحب شرکت رسانه های نیوز کروپ و منتشر کننده روزنامه‌های معروفی چون وال استریت زورنال و تایمز لندن سرانجام روزنامه تبلت اپل موسوم به Daily  را در نیویورک معرفی کرد.

رابرت مورداک 79 ساله برای روزنامه الکترونیکی اپل در حدود 30 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است و یک هیئت تحریریه مستقل نیز برای آن در نظر گرفته است.

www.reuters
ادی کو سخنگوی اپل و رابرت مورداک

این روزنامه روزانه که در حال حاضر فقط در کشور امریکا در دسترس خواهد بود اخبار عمومی ، سیاست ملی ،ورزش و شایعات را نیز پوشش خواهد داد و دارای آبونمان هفتگی 99 سنتی و هزینه اشتراک سالیانه 39.99 دلاری است که البته شرکت اپل وعده داده است که هزینه را در حدود 30 درصد کاهش دهد.

اشتراک این روزنامه از طریق آیتونز انجام خواهد گرفت و خریداران آیفون ورایزون نیز در دو هفته اول این روزنامه را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

رابرت مورداک در همین مورد گفت:”ما در حال ورود به رنسانس نواوری در رسانه های دیجیتال هستیم”و البته سخنان او 6 سال قبل را به یاد ما می‌اورد که از سردبیران روزنامه های خود خواسته بود:” که برای نجات روزنامه ها و درآمد خود باید به سمت دنیای دیجیتال مهاجرت کرده و طرز فکرهای خود را دیجیتالی کنند”.

www.reuters

البته این کار یک ریسک بزرگ است و برای همین مورداک از ابتدا روزنامه نگاران سنتی را به کار گرفته و سعی کرده که از حجم تبلیغات نیز بکاهد تا خوانندگان بیشتری جذب روزنامه روزانه شوند.

دلیل ما برای ریسکی بودن این روزنامه این است که از وقتی خوانندگان برای خواندن اخبار وب سایت تایمز لندن مجبور به پرداخت حق اشتراک شدند خوانندگان آنلاین این روزنامه در حدود 90 درصد کاهش پیدا کرد.

رابرت مورداک اظهار امیدواری کرده است که این روزنامه دارای اشتراک میلیونی شده و آغاز کننده این راه بزرگ در رسانه ها باشد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.