بیل گیتس: کشتن «اینترنت» آسان است!

موسس مایکروسافت اعلام کرد: دولت‌ها بخاطر داشتن وحشت زیاد به این تاکتیک روی می آورند. چون از قدرت مردم و اینترنت و اتفاقات پیش‌بینی نشده، دچار هراس فراوان هستند.

3

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی رجیستر، در چند سال گذشته همواره وقتی در برخی کشورها، اعتراضی رخ می‌دهد فیس بوک و تویئتر جزو اولین قربانیان آن بوده‌اند.

دولت‌های درگیر در این مسائل بر این  باورند که با عدم دسترسی کاربران به این گونه سایت‌ها، مشکل را حل کرده‌ و دامنه اعتراضات را کاهش خواهند داد.

بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت و بنیان‌گذار یک موسسه خیریه بسیار بزرگ که آن را به اتفاق همسر خود اداره می‌کند، در پاسخ به سوال یک خبرنگار تلویزیونی که از او پرسیده بود که آیا از حرکت حسنی مبارک در خاموش کردن اینترنت در مصر شگفت زده شده است یا خیر؟ پاسخ داد :”خیر، تعطیل و خاموش کردن اینترنت در کشوری که دارای قدرت استبدادی و نظامی است کار دشواری نیست اما آنچه که مهم است این است که مشخص نیست چه اتقاقاتی در پیش روی است و دولت‌ها بخاطر داشتن وحشت زیاد به این تاکتیک روی می آورند چون از قدرت مردم و اینترنت و اتفاقات پیش‌بینی نشده، دچار هراس فراوان هستند”.

با اینکه اکنون هیچ گونه ارتباط اینترنتی در مصر وجود ندارد و تمامی مشاغل از جمله امور دولتی، کافی نت‌ها، وب‌سایت‌ها و سفارت‌خانه‌ها دسترسی به اینترنت نداشته و اپراتورهای مخابراتی وودافون، اتصالات، لینک مصر و مصر تلکام در خاموشی کامل اینترنتی به سر می‌برند همچنان در مصر توده مردم در خروش هستند و روزبه‌روز اعتراضات آنها شدیدتر نیز می‌شود.

بالا گرفتن اعتراضات مردمی در مصر حتی دولت چین را به واکنش واداشته و این کشور سانسور کردن اخبار و کلمه مصر را در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی خود آغاز کرده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. بهزاد می‌گوید

    کلا حکومت های مستبد از نفوذ اینترنت میون مردم به شدت خوف دارند و هر روز تعداد سایت های بیشتری رو مسدود می کنند

  2. تایــتان می‌گوید

    پیام وقتی از ترس پول تلفنت یا هرچی دیگه زیاد تو فارنت وقت نمیذاری این طوری میشه خبرا رو با ترس و لرز می خونی بد نمی فهمی چیشد و میای کامنت می دی :))
    دیگه اینترنت بزرگ شده و گیتس خوب می دونه برای مبارزه با مسدود کردن نت توسط افراد باید چکار کنه
    کلید خاموش کردن کل اینترنت های دنیا در دست اونه و حتی راه حل جلوگیری از انسداد نت . من نمیدونم کی می خواد دست به کار بشه .

  3. Payam می‌گوید

    این چه جور اطلاع رسانی است که نه منبع دارد، نه تاریخ، نه معلوم است اسم یک خبرنگار چیست و نه آن شبکه تلویزیونی کدام است؟
    از کجا معلوم که خواب نما نشده اید؟

    فارنت: دوست عزیز ابتدای مطلب نوشته شده

    به نقل از پایگاه اینترنتی رجیستر

    بهتره اگر مخالف مطلب منتشر شده هستید مخالفت خودتونو جور دیگه ای مطرح کنید نه اینکه بخواید بقیه رو متهم کنید.
    موفق باشید