فوجیتسو اولین موشواره زیست تخریب‌پذیر جهان را عرضه کرد

در نگاه اول، قطعات ظاهری این موس سبز فوجیتسو همانند سایر موشواره‌های معمولی به نظر می‌رسد که یک چرخ و دو کلید دارند اما در واقعیت، به جای استفاده از پلاستیک از ماده‌ای به نام “آربوفورم” استفاده شده که حاصل دور ریز مراحل تهیه کاغذ از چوب و سلولز است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از گیزمگ سال گذشته بود که شرکت “فوجیتسو” یک صفحه کلید را که نیمی از بدنه آن توسط پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر و همچنین قطعات چوبی ساخته شده بود، جایگزین صفحه کلیدهای متداول خود کرد. امسال نیز این شرکت در ادامه جنگ خود با سایر رقبا به منظور تولید محصولات سبز، مدعی تولید اولین موشواره تجزیه‌پذیر در محیط زیست در جهان شده است.

M440 نام این موشواره است که از ترکیبات طبیعی و بازیافتی تولید شده تا میزان وابستگی بشر به منابع نفتی را کاهش دهد.

در نگاه اول، قطعات ظاهری این محصول سبز فوجیتسو همانند سایر موشواره‌های معمولی به نظر می‌رسد که یک چرخ و دو کلید دارند اما در واقعیت، به جای استفاده از پلاستیک از ماده‌ای به نام “آربوفورم” استفاده شده که حاصل دور ریز مراحل تهیه کاغذ از چوب و سلولز است.

Fujitsu-m440-eco-friendly-pc-mouse

این ماده همچنین باعث شده تا طراحی این موشواره بر مبنای ارگونومی بدن انسان صورت گیرد و کاربر در هنگام استفاده از آن، احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

حتی کابل USB 2 متری این موشواره هم  از مواد سبز و قابل بازیافت تهیه شده است. فوجیتسو همچنین مدعی شده است که این محصول جدید می‌تواند علاوه بر کمک به کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن در هوا، موجب صرفه‌جویی حدود 60 تن پلاستیک در سال شود.

قطعات این موشواره شکستنی نیستند و در صورت تغییر شکل و یا از کارافتادگی می‌توانند بازیافت و مجددا مورد استفاده قرار گیرند.

این موشواره به همراه صفحه کلید فوجیتسو هم اکنون به تولید انبوه رسیده و در ایالات متحده و انگلستان به قیمت 17 دلار عرضه شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.