«ویندوز 7» رکورددار سریع‌ترین فروش تاریخ سیستم عامل‌های جهان

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت موفق به فروش 300 میلیون ویندوز 7 در طی 15 ماه شده است و این سریع‌ترین رکورد فروش تاریخ سیستم عامل‌های رایانه‌ای در جهان است.

14

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت ،شرکت مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد که این شرکت موفق به فروش بیش از 300 میلیون لایسنس ویندوز 7 در طی 15 ماه شده است.

سخنگوی مایکروسافت در این مورد گفت:”این تعداد فروش ،سریع‌ترین فروش در تاریخ سیستم عامل‌های رایانه‌ای است و این رقم به اندازه‌ای است که اگر ما جعبه‌های این ویندوزها را در کنار هم قرار دهیم در حدود 1.5 برابر طول کره زمین می‌شود و البته طبق آمار موسسات تحقیقاتی در حدود 20 درصد گشت و گذار در دنیای اینترنت از طریق ویندوز 7 انجام می‌شود”.

20% of users now on Windows 7

در حقیقت ویندوز 7 در حدود 20 درصد بازار سیستم عامل‌های رایانه ای را در سال 2010 در اختیار خود داشته است و البته ویندوز اکس‌پی سهم خود را با اندکی سقوط به 56.72 رسانده و ویندوز ویستا هم که در سراشیبی سقوط دارای سهم 12.11 در سال 2010 شده است.

به هر حال باید ویندوز 7 را موفق ترین سیستم عامل رایانه‌ای در جهان دانست که هنوز هم به فروش فوق‌العاده خود ادامه می دهد و اگر کاربران چینی و خاورمیانه، که به قول استیو بالمراز هر ده ویندوز، 9 تای آن را غیرقانونی تهیه می‌کنند!، این ویندوز را به روش قانونی خریداری می‌کردند، به طور حتم رکورد مایکروسافت بهتر بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

14 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    چقدر جالبه که هر جا حرف از ویندوز و لینوکس و .. می شه سریع یه دسته این ور یه دسته اونور موضع می گیرن می زنن تو سر هم دیگه ، یه ذره هم به این فکر نمی کنن که این حرف ها نه طرف مقابل رو قانع می کنه * نه تاثیری داره ( آب در هاون کو بیدنه ) !
    ) یه چیزی هم بزنین تو سر ما ! (

  2. shap می‌گوید

    زنده باد لینوکس
    زنده باد ریچارد کبیر
    ویندوز 7 بیشتر چیزهاشو از نرم افزار های ازاد گرفته
    مایکروسافت خجالت نمیکشه به خاطر ویندوز 7 پول میگیره

  3. ساسان می‌گوید

    واقعا متاسفم براتون کامنت‌م رو نصفه منتشر کردید. ما ایرانی‌ها همه‌مون دیکتاتور هستیم و شرایط فعلی‌مون هم به خاطر همین هست. به امید این‌که روزی چشم‌هامون رو باز کنیم!;)

    فارنت: ممنون دوست عزیز اما ابتدای کامنت شما پیشنهاد بود و ارتباطی با مطلب منتشر شده نداشت. موفق باشید

  4. RHosseinR می‌گوید

    آقا ساسان میشه بگید تو این 10 سال شما از چی استفاده کردید
    و شما و بقیه(Computer)میشه بگید آیا از محصولات مایکروسافت استفاده کردید و در صورت استفاده آیا هزینه اونو پرداخت کردید ، اگر جواب شما اینه که استفاده کردید و هزینشو ندادید به صورت محترمانه میگم که تا وقتی هزینه چیزی رو که استفاده میکنید ندادید در موردش نظر ندید و حرف نزنید(به نظر خودم این جمله رو باید جور دیگه مینوشتم اما …).
    با تشکر

  5. System manager می‌گوید

    به نظر من ویندوز و بقیه نرم افزارهای مایکروسافت خیلی خوبن. هم واسه کاربران خانگی و هم برای اداری. و مطمئن هستم اصلا Apple نمیتونه با Microsoft رقابت کنه. چون Apple قدرت خاصی توی نرم افزارهای Bussiness Class نداره. مثلا هیچ چیزی رو نداره که بتونه با SharePoint یا ActiveDirecory مایکروسافت رقابت کنه. من خودم به شخصه از macintosh و IOS هم استفاده می کنم و هر دوشون خیلی خوبن ولی نه به اندازه ی Windows. اگه مایکروسافت نابود بشه، 95% شرکت های بزرگ نرم افزاری نابود می شن. و این غیرممکنه.

  6. ساسان می‌گوید

    کامنت‌های فن‌بوی‌های مایکروسافت خنده‌دار تر از اون چیزیه که بخوام جواب بدم ولی به اون دوستی که گفته «آغاز لذت کار با کامپیوتر رو از مایکروسافت باید ممنون باشیم» بگم که عزیزم یکم در مورد تاریخچه سیستم‌عامل‌ها مطالعه کن! ویندوز نه اولین بوده و نه بهترین. جامعه متوسط کاربران رو هدف قرار داده (امثال شما!) موجوداتی که ۵۶٪ هنوز تو سیستم‌عامل ۱۰ سال پیش xp موندن! شاد باشید دورهم عزیزان و از سرعت ویندوز روی کور های مختلف لذت ببرید!

  7. تایــتان می‌گوید

    یک کمپانی مثل مایکروسافت از نرم افزار شاخص بورس خودش رو افزایش داده نه سخت افزار جناب کامپیوتر
    آغاز لذت کار با کامپیوتر و همین اسمی که رو لوگو خودت گذاشتی رو از مایکروسافت باید ممنون باشیم دوست من که الان سالیان ساله داری مجانی حال می کنی و می گی مایکروسافت نابود می شه ؟
    در ضمن ویندوز 7 برای سیستم های آپدیت شده امروزی و کورهای مختلف طراحی شده و لذت سرعت و قدرت یک کامپیوتر رو واقعا می تونی بچشی …
    یک زمانی بود تو رویاهاشون مردم دوس داشتن یه سری وسیله جامع همراهشون داشته باشن که همکار کنه – این باعث شد یک زمانی نوکیا اینجای اپل باشه اما بعد از وین 7 و آی فون باز جاش عوض شد دوست من
    حالا آی فون زوم کردن روی یک سری سخت افزار که آدمها بیشتر بهش برای خرج کردن علاقه نشون می دن و کاملا محسوسه اما ویندوز چون یک اپیدمی برای کارکردن با رایانه های خانگی و غیر خانگیه اصلا انقدر دبدبه و کبکبه نداره و بدون نیاز به تبلیغات زیاد این رکورد ها رو داره
    فرق نرم افرزار با سخت افزار رو هر وقت فهمیدی دوست عزیز بعد بیا از نابودی و این چرندیات حرف بزن
    انگار ایران خودرو و سایپاس
    لول

  8. armia می‌گوید

    win 7 یا mac os هردو انحصاری هستند…
    پس درود بر linux که open source …
    درود بر linux

  9. محمد می‌گوید

    سلام

    در اول کار باید به جناب computer گفت که ” دانا چون طبله عطار است ، خاموش و هنر نمای و نادان چون طبل غازی ، بلند آواز و میان تهی ”

    شما اگر متخصص هم باشی باید توجه کنی که غرور آدم رو از بین می بره.

    (اشاره به : “اکثر نخبگان و متخصصان ایرانی از جمله من” )

    دوم ، بله هسته ویندوز هفت ، ویندوز ورژن 6.1 در ادامه ویندوز NT هست یا به عبارتی همون ویندوز ویستا (ورژن 6 ویندوز) که به روز شده اما چون ویندوز ویستا بد بود باعث اقبال ویندوز 7 نشد ، اگه ویندوز هفت بد بود مردم بازم از XP استفاده می کردند.

    البته این که بیش از 50 درصد هنوز از XP استفاده می کنند اینه که هزینه به روز کردن سخت افزار با شرایط اقتصادی امروز ، نمی صرفه .

    سوم ، شمایی که متخصصی باید خوب بدونی این رشد سرسام آور اپل به دلیل انقلاب هایی در حوزه هایی به جز سیستم عامل هست یعنی iPod ، iPhone و جدیدا هم iPad که البته نه این که اولین و یا بهترین تولید کننده این محصولات باشه بلکه اپل بهترین بازاریاب محصولاتش بود و خلا بازار رو پر کرد ، همچنین انحصاری که اپل بر محصولاتش داره و الزاماتی که بر مشتریان اعمال می کنه رو هیچ شرکتی نداره ، من با این که با محصولات مختلف اپل کار کردم ، در حوزه کارهای گرافیکی هم در صورت لحاظ نکردن قیمت محصولات رایانه ای و PC اون رو قویترین محصول می دونم ولی باز هم در حوزه سیستم عامل حد اقل به دلیل همکاری گسترده شرکت های بزرگ با Microsoft ، سیستم عامل مک اپل با تمام ایده های بکر و فناوری ها جدیدش یه سروگردن از ویندوز عقبه.

    این رو هم فراموش نکن که اگر مک رو بتونی روی یه PC نصب بکنی به احتمال قریب به یقین مشکلاتش از ویندوز بیشتر خواهد شد.

  10. علیرضا می‌گوید

    computer جان شما بهتر بود آواتارت هم عکس استیو جابز باشه دوست عزیز چرا داری خودت رو برای یک برند قیمه قیمه میکنی؟ باور کن اپل شما رو اصلاً رقم حساب نمیکنه و الا مارکت آیفون رو رو ایران تحریم نمیکرد. چرا حاضری بخاطر اینکه بگی اپل خوبه حرفهای غیر منطقی در مورد ویندوز 7 و مایکروسافت بزنی. یعنی تمام این 300 میلیون و کاربران غیرقانونی احمق هستند و تنها شما به حقیقت ویندوز 7 پی بردی که مطمئنم تا حالا ازش استفاده نکردی. بحث بالاتر رفتن ارزش سهام در اختیار عام اپل از مایکروسافت چه ربطی به این بحث داشت. شما واقعاً میتونی روی کارخانه چاپ اسکناسی مثل ویندوز و آفیس قیمت بزاری که داری میگی مایکروسافت تا 10 سال دیگه نابود میشه در کل سعی خودتو برای برندهای محبوبت قیمه قیمه نکنی

  11. SunRise می‌گوید

    متخصص جان تا حالا نبوغتون را با چه نرم افزاری به بشریت ثابت کردی که کار گروهی یه تیم رو به سخره می کشی بعد از اون شمایی که دم از انحصار طلبی می زنی (اگه معنیشو بدونی)به حضورت عرض کنم که اپل انحصار طلابانه تر به قضیه نگاه می کنه که حتی کاربر مجبوره سخت افزارشو هم از اپل به قیمت سرسام آور تهیه کنه با وجود اینکه همش تولید چین هست ولی پوله 10 برابر تولید رو از مشتری می گیره..هرچند من مخالف مک و سیستم عاملش نیستم ولی بیخودی هم جو نمی گیرتم که بخام مایکروسافت رو خدماتی که بشریت کرده و کامپیوتر رو همه گیر کرده الکی و بیهوده فحش بدم و اسمه سیستم عاملی رو آشغال نمی زارم هر چند متخصص هم نیستم ولی 90 درصد استفاده کنندگان از کامپیوتر از ویندوز استفاده می کنند این دلیل بر بد بودن نیست -در ثانی من به شخصه از لینوکس استفاده می کنم ولی به ویندوز هم وفادارم و مایکروسافت رو هم دوست دارم-شما اگه یه خط برنامه درست بنویسی به یه تیم توهین نمی کنی

  12. computer می‌گوید

    خوب معلومه سیستم عامل آشغال مایکروسافت به اسم ویستا وقتی همه رو متاثر کرد هر آلوده ای به مایکروسافت رو به سمت 7 می کشونه .
    واقعا واسه کسایی که از ظهور ویندوز 7 خوشحالند متاسفم سیستم عامل بسیار ضعیف و کپی برداری شده از سیستم عامل های دیگر بدون خلاقیت ، دارای بیشترین مشکلات و تنها سیستم عاملی در دنیا که هر کسی را آلوده خودش کرده و اجازه لذت بردن مردم از زیبایی هارو نمی ده.
    میدونید که الان از لحاظ ارزش سهام ، سهام اپل بالاتر از مایکروسافت قرار گرفت ، این یعنی محو شدن مایکروسافت مطمئن باشید تا 10 سال دیگه اگر مایکرو سافت با این روند جلو برو از صحنه روزگار محو خواهد شد .
    دوست عزیز 3 سال هست که پارتنر مایکروسافت در ایران به شکل فعال فعالیت می کنه ولی اینقدر محصولاتش ضعیفه که اکثر نخبگان و متخصصان ایرانی از جمله من از اون حمایت نکردند و همه می دونن مایکروسافت جز انحصار طلبی هیچ چیزی نمی خواهد و فقط به دنبال پول از هر حد و مرز انسانی به راحتی عبور می کنه .

  13. رامین می‌گوید

    o:
    اگر برای هر بسته فروخته شده 200 دلار گرفته باشند, فقط طی مدت 15 ماه کل دارایی بیل گیتس (50 میلیارد دلار) بیشتر میشه!

  14. ارش می‌گوید

    ای کاش تو ایران هم نمایندگی مایکروسافت بود :(
    اگه بود حتما میگرفتم
    آخه تو این کشور حتی قانون کپی رایت هم وجود نداره!