تصویر پانورامای 24 ساعته با حضور 500 ستاره و 35 خورشید!

این پانورامای کروی که در طول 24 ساعت توسط یک جوان یونانی به نام “کریس کوتسیپولوس” ساخته شده است، یک روز کامل از شهر آتن را به همراه 500 ستاره، 35 خورشید و 25 منظره طبیعی به نمایش می‌گذارد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی گیزمودو، اولین تصویر پانوراما از یک شبانه‌روز کامل توسط یک منجم جوان یونانی ثبت شد.

این پانورامای کروی که در طول 24 ساعت توسط یک جوان یونانی به نام “کریس کوتسیپولوس” ساخته شده است، یک روز کامل از شهر آتن را به همراه 500 ستاره، 35 خورشید و 25 منظره طبیعی به نمایش می‌گذارد.

20101230Sounio24

کریس در وبسایت شخصی خود درباره نحوه تهیه این عکس نوشته است:

عکسبرداری من به همراه دوربین سه‌پایه‌ام که آن را رو به شرق آتن تنظیم کرده بودم از صبح روز 30 دسامبر 2010 شروع شد و با فاصله‌های منظم هر 15 دقیقه یک‌بار با استفاده از لنزهای مخصوص و فیلترهای نمایش خورشید، از طلوع تا غروب را ثبت کردم. در یکی از عکس‌ها که خورشید در نقطه اوج خود قرار داشت و تابش خیره کننده آن موجب می‌شد تا عکس آسیب ببیند، من ازفیلتر مخصوصی برای حذف این نور چشمگیر استفاده کردم.

20101230Sounio24Notes

وی در ادامه و در توضیح نحوه ثبت این عکس آورده است:

بعد از غروب آفتاب هم زاویه دوربین را به سمت غرب و شمال غربی تنظیم کردم تا مراحل انتقال تصاویر از روز به شب با حالتی طبیعی و صاف صورت بگیرد. در واقع عکس‌های شب هم با همان فاصله‌های منظم گرفته شده؛ با این تفاوت که به جای حرکت خورشید از شرق به غرب، اینبار از غرب به شرق تصویربرداری شده است. برای ثبت تصویر ستاره دنباله‌دار هم نیم ساعت طول کشید تا بتوانم دوربین را با توجه به درجه صور فلکی هماهنگ کنم و تمام شب را به تصویربرداری از این پدیده درخشان بپردازم. 11 ساعت را هم به تغییر زاویه از غرب به شرق و شمال شرقی اختصاص دادن تا علاوه بر تصویر کامل ستاره دنباله‌دار، یک عکس کامل از انتقال 24 ساعته روز به شب داشته باشم.

به نظر می‌رسد با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی پانوراما که پیش از این شاهد ساخت بزرگترین پانورامای جهان در اندازه 80 گیگاپیکسلی از لندن بوده‌ایم، در روزهای نه چندان دور می‌توانیم شاهد عکس‌های جدیدی در آلبوم‌های شخصی خودمان باشیم؛ آلبوم‌هایی که می‌توانند تمام اعمال و رفتار ما در یک روز خاص، برای ما یادآوری کنند!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. هانی می‌گوید

    wow
    واقعا چه حس و حالی داره علم نجوم