مصر کشوری کاملا آفلاین/ قطع تمامی خطوط اینترنتی در مصر

چهار سرویس‌دهنده بزرگ اینترنتی مصر مانند لینک اجیپت، وودافون‌رایا، تلکام‌اجیپت و اتصالات مصر از حدود نیمه‌شب گذشته کلا سرویس‌های ارائه خدمات اینترنتی خود را تعطیل کرده‌اند.

8

به گزارش فارنت و به نقل از تی‌جی‌دیلی حالا باید دیگر مصر را کشوری کاملا آفلاین توصیف کرد چرا که دولت مصر از شب گذشته تقریبا تمام ارتباطات اینترنتی در این کشور را قطع کرده است.

egypt_traffic

قطعی ارتباطات اینترنتی در مصر بسیار شدیدتر از قطعی ارتباطات اینترنتی چند هفته پیش در تونس گزارش شده است و در واقع این بار و پس از فیلترینگ سرویس‌های شبکه اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر در ابتدای هفته گذشته، سرویس‌دهندگان اینترنتی در این کشور کلا سرویس‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

Egypt-Internet-traffic

تظاهرات سیاسی در مصر در هفته گذشته علیه دولت حسنی مبارک دیکتاتور مصری در هفته گذشته بالا گرفته و ناآرامی‌هایی را در این کشور موجب شده است که نهایتا به امروز جمعه رسیده است که «جمعه خشم» نامیده شده است.

چهار سرویس‌دهنده بزرگ اینترنتی مصر مانند لینک اجیپت، وودافون‌رایا، تلکام‌اجیپت و اتصالات مصر از حدود نیمه‌شب گذشته کلا سرویس‌های ارائه خدمات اینترنتی خود را تعطیل کرده‌اند.

cairo

اکنون در مصر تنها اپراتور اینترنتی نور در حال فعالیت است که این مورد هم تنها به این دلیل است که این سرویس‌دهنده اینترنتی وظیفه ارائه خدمات به بورس اوراق بهادار مصر را بر عهده دارد.

استفاده از خدمات این سرویس‌دهنده اینترنتی توسط شرکت‌های بزرگ چندملیتی همچون کوکاکولا، نستله و اگزان‌موبایل را دیگر دلیل قطع نشدن اینترنت این سرویس‌دهنده اعلام شده است.

Egypt facebook

موسسه «رنسیس» تحلیل‌‌گر ترافیک اینترنتی جهان اعلام کرده است که در ساعت 34 دقیقه بامداد به وقت محلی مصر تقریبا تمامی مسیرهای اینترنتی در مصر بسته شده است.

این موسسه اعلام کرده است که تمامی مراکز، کافی‌نت‌ها، بانک‌ها، وب‌سایت‌ها، مدارس، سفارتخانه‌ها و ادارات دولتی که از خدمات این چهار سرویس‌دهنده بزرگ استفاده می‌کردند اکنون کاملا از اتصال به اینترنت جهانی ناتوانند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. Payam_xan می‌گوید

    این آمریکام هر روز یه برنامه ای پیاده میکنه ها!
    یه روز تو ایران یه روز لبنان یه روز مصر!
    فقط پیرهن عوض میکنه که ملتو فریب بده والا همش آدمای خودشن!!

  2. گذری می‌گوید

    اگر توپ و تانک ها و هواپیماها هم خوب دیده می شد بهتر بود
    فریب خوردگان تهران کجا ، حکومت تبعیضی مصر کجا؟
    میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است

  3. مهران می‌گوید

    کامنتا رو خودنم شاد شدم : ))) دمتون گرم :)

  4. cna می‌گوید

    @k1ll3revil
    خوب اینا بلد نیستن … به جای قطع اینترنت باید کل سایتا رو ببندن :))
    شاید اگه چند تا مشاور براشون بفرسته یاد بگیرن چیکار کنن …

  5. k1ll3revil می‌گوید

    بازم بگید ایران بده:)
    دیگه کل اینترنت رو تعطیل نکردن که کردن؟

  6. Horror می‌گوید

    آره یادش بخیر !!! ما با این وضعیت چندان غریب نیستیم !‌

  7. ara می‌گوید

    چقدر آشنا…

  8. نیما مالکی می‌گوید

    خوب موج تونسی دیگه. همه جوگیر شدن !!! توی هر کشوری هم وقتی از اینکارا بشه اول اینترنت میره پی کارش.