افزایش توجه برنامه نویسان به «اندروید»

در حدود 74 درصد از برنامه نویسان ،پلاتفرم مورد علاقه خود را پلاتفرم اندروید عنوان کرده‌اند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک نیوز،علی رغم آنکه تبلت شرکت اپل یعنی آی‌پد در مقام اول فروش تبلت‌ها در جهان قرار دارد تحقیقات  IDC نشان می‌دهد توجهات به پلاتفرم اندروید از سوی برنامه نویسان در حال افزایش است.

بر اساس یک نظر سنجی از توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان ،در حدود 74 درصد از این برنامه نویسان پلاتفرم اندروید را پلاتفرم مورد علاقه خود معرفی کرده اند این در حالی است که در حدود 87 درصد از برنامه نویسان در حال توسعه برنامه برای پلتفرم تبلت اپل هستند و این اختلاف کم آمار نشان می‌دهد که به زودی اندروید جای تبلت اپل را در این مورد خواهد گرفت.

android-phone-dev-550x408

از جمله دلایل این افزایش آمار می‌توان به این نکته اشاره کرد که در نمایشگاه   CES  امسال بیشترین کانون توجه تبلت های اندرویدی بودند و همچنین با توجه به اعلام گوگل مبنی بر اختصاص اندروید 3 به تبلت‌ها ،این توجه بسیار بیشتر خواهد شد و انتظار می‌رود که برنامه نویسان توجه بیشتری نسبت به ساخت بازی ،برنامه و سرگرمی برای این پلاتفرم نشان دهند.

در ضمن با توجه به دعوی اوراکل و گوگل در مورد استفاده از پلاتفرم جاوا در این سیستم عامل ،به احتمال فراوان این دو شرکت با هم به توافق خواهند رسید تا سرانجام جاوا نیز به صورت رسمی به این پلاتفرم راه پیدا کند که در این صورت دست بازهم برنامه نویسان بیشتری به این پلاتفرم روی خواهند آورد.

Appcelerator-Chart

بر طبق همین گزارش ،توسعه دهندگان برنامه تبلت اپل بیشترین انتظار خود را از تبلت نسل بعد اپل ،اتصال کارت حافظه و همچنین افزای قابلیت های جدید در دوربین و ارائه صفحه نمایش رتینا برای این تبلت اعلام کرده اند.

خبر خوب برای دارندگان گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مبتنی بر ویندوز فون 7 و همچنین تبلت‌های ویندوز این است که درصد توجه توسعه‌دهندگان به این سیستم عامل از 28 درصد به 36 درصد افزایش پیدا کرده است.

android-tablet-dev-550x260

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ar30 می‌گوید

    فقط Android