استیو بالمر: از هر 10 ویندوز در چین 9 نسخه آن غیرقانونی است!

استیو بالمر در میزگردی با اعلام اینکه از هر ده کاربر محصولات این شرکت در چین 9 نفر از انها از محصولات دزدی استفاده می‌کنند اعلام کرد که در این خصوص با رئیس‌جمهور خلق چین در سفر اخیر وی به ایالات متحده گفتگو کرده است.

24

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی نت‌ورک‌ورلد، رئیس شرکت مایکروسافت استیو بالمر در یک مصاحبه اعلام کرد در حدود 90 درصد از سیستم عامل‌های ویندوز در کشور چین غیر قانونی و دزدی است.

استیو بالمر که اخیرا در کاخ سفید و در حضور اوباما با هوجین‌تائو رییس جمهور چین دیدار کرده است، اضافه کرد :” ما به این نتیجه رسیده‌ایم که فقط یک نفر از 10 نفر کاربران چینی محصولاتی همچون ویندوز و آفیس را خریداری کرده‌اند و حتی این موضوع را شخصا به رئیس‌جمهور چین گفته‌ام و از او درخواست کرده‌ایم که در صورت امکان اقدامات جدی در این خصوص صورت دهد”.

ballmer

گفتنی است بیشترین نرم‌افزارهایی که از سوی کاربران چینی مورد استقبال قرار گرفته‌اند، سیستم عامل ویندوز و همچنین نرم‌افزار مایکروسافت آفیس است.

وی که در میزگردی پیرامون حمایت از مالکیت معنوی سخن می‌گفت، ادامه داد: ما با دولت چین به نتایج خوبی رسیدیم و به آنها گفتم که باید یک رقابت عادلانه در بازار نرم‌افزار چین به وجود بیاید.

استیو بالمر همچنین اشاره کرد که:” در حدود 50 درصد کاربران چینی هنوز از نسخه باستانی و فسیل شده «اینترنت اکسپلورر 6» استفاده می‌کنند زیرا با توجه به مشکلات این نسخه بر روی ویندوزهای غیر قانونی به خوبی کار می‌کند.”

البته استیو بالمر برای اینکه بتواند بازار چند میلیاردی کاربران چین را به سوی رقابت عادلانه و حفظ حقوق معنوی سوق دهد، کاری بس دشوار پیش روی دارد تا نظر کاربران ایرانی و هموطن عزیز چه باشد!؟

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

24 نظر برای این مطلب
  1. jack426 می‌گوید

    آقا امید من هم با نظر شما موافقم به نظرم اگه می خوایم خرید کنیم باید مثل بقیه خرید کنیم نه اینکه بریم با هزار ترفند و بدبختی لایسنس نرم افزار رو بخریم واقعا برای اونهایی که اینطور خرید میکنن متاسفم

  2. امید می‌گوید

    با سلام
    من یه نظر دیگه دارم ویندوز خوبه ولی تو ایران که می خواد بخرتش من یه کامپیوتر می خورم 800 تومان و بعد او باید فقط 3 ملیون تومان ( طبق براورد نرم افزار هایی که من استفاده می کنم) باید پول بدم چرا من باید این کارو بکنم کدوم شما همچین کاری رو می کنید یه ویندوز 100 هزار یه فتو شاپ 400 یه افیس 200 یه پلاگین فتو شاپ 150 و غیره من مگه چقدر در امد دارم که بخوام بریزم تو جیب اینا اینا واسه ما اهمیتی قواعل نمی شن چرا ما بشیم وقتی میری تو سایت ماکرو سافت می خوی دانلود کنی می گه شما از کشور ایران هستی و نمی تونی دانلود کنی چرا اول اینا یه چراغ سبز نشون بدن ما هم می دیم خدا می گه از تو حرکت از من برکت شما تحریم رو بردار ما هم قانونی خرید می کنیم جای دوری هم نمیریم همین بغلا تو پاساژ اما رضا
    خب دوستان این نظر من بود امید وارم که شما هم نظر خودتونو هم بگین با تشکر از همه

  3. مهران می‌گوید

    آقای علیرضا شما خیلی سطحی با قضیه برخورد کردید. کرنل لینوکس سازمان یافته ترین هسته سیستم عامل دنیاست. مگه پر فروش بودن دلیل بهتر بودنه. لینوکس به خاطر واسط کاربری متوسطش کم ازش استفاده می کنن. برای تمام برنامه نویس های حرفه ای لینوکس حرف اول رو میزنه.

    اپن سورس هم به درد کاربر عادی نمی خوره. بهترین چیز برای کاربر عادی مک و ویندوز هستش. ویندوز یه خوبی هایی داره. مک یه خوبی هایی.

    من 17 ساله برنامه نویسم. به نظرم کم باگ ترین سیستمی که توسط مایکروسافت منتشر شد داس بود. وین 3.1 وحشتناکترین چیزی بوده در تاریخ تولید مایکروسافت. ویندوز سون هم که دارید می بینید، خیلی از باگهاش رو کاربر عادی نمی بینه.

    مثلا این لینک رو نگاه کنید خود مایکروسافت در مورد باگهاش چی گفته:
    http://www.molocool.com/show.php?ide=224

    خیلی از کاربرها به ویندوز ویستا خرده گرفتند 90 درصدشون فقط به عدم ساپورت درایورها خرده گرفتن و هدف مایکروسافت هم این بود که برای فروش محصولاتشون این کار رو کرد.

    کسایی که فکر می کنن توی ایران هیچکی ویندوز اورجینال نمی خره هم اشتباه می کنن. چون که تقریبا 99 درصد کسایی که لپ تاپ میخرن دارن پول سیستم عامل رو هم روی قیمت لپ تاپ میدن.

    مایکروسافت کمپانی قوی ای نیست تو کد نویسی فقط به علت فروش سرسام آور به عنوان غول نرم افزار شناخته میشه. من به عنوان برنامه نویس هفته ای حداقل یک باگ می بینم از ویندوز.

    اینکه باید به حقوق تولید کننده احترام گذاشت واقعا مورد تایید من هست ولی….. چرا مایکروسافت به حقوق ما احترام نمیزاره؟ مایکروسافت استراتژی اش پیروزی محصول بر روی محصول هستش. نه پیروزی کیفیت.

    یعنی مایکروسافت هی محصول تولید می کنه تا کاربران شاکی از محصول قدیمی به سمت محصول جدید روی بیارن.

    مثلا توی اپل هم یه سری مشکلات هست. ولی کاربران اپل راضی تر هستند نسبت به ویندوز.

    به هر حال برای کاربرای عادی مک و ویندوز جفتشون خوب هستند. لینوکس به درد کاربر عادی نمی خوره. (به خاطر واسط کاربری متوسط)

  4. Marilyn_Manson می‌گوید

    اگه به محصولات مایکروسافت علاقه ندارید ! فقط ….. !
    نیاز نیست ابراز وجود کنید….

  5. هادی می‌گوید

    باید تا می توانید به این شرکتهای انحصاری ضربه زد حتی با کپی محصولاتشان

  6. علیرضا می‌گوید

    من هخم رو لپ تاپم از اول ویندوز بود من معتقدم واسه نرم افزارهای مثل ویندو اید پول داد قدرشو فهمید تا مثل اون نفرات بالاتر اینقدر قدر نشناس نباشیم هم ویندوز مفت نصب کنی هم به صاحبش فحش بدی برادر عزیز مایکروسافت شما رو اجبار نکرده از محصولش استفاده کنی نکن همین آفیسی که داری مفت استفاده میکنی 600 دلار قیمتشه و شما فقط واسه خوشگلی داریش و خیلی ها آرزوشو دارن یه نسخه آفیس داشته باشن اگه همین مایکروسافت نبود الآن باید 2 میلیون میدادی یه لپ تاپ متوسط اپل میگرفتی خواهشاً دم از لینوکس نزن اگه لینوکس خوب پس چرا با اینکه مفته اپن سورسه 1 درصد مردم هم ازش استفاده نمیکنن

  7. فناییان می‌گوید

    من یه پیشنهاد دارم
    سری دوم سهام عدالت تا چند روز دیگه میاد دست مردم… بریم باهاش ویندوز نسخه اصل بخریم
    نظرتون چیه؟

  8. arsham می‌گوید

    باید به تدریج استفاده از نرم افزارهای اوریجینال رو گسترش داد.

    البته از اونجاییکه امکان خرید وجود نداره حداقل میشه از نسخه های مشابه رایگان استفاده کرد یا نسخه های آنلاین مثل گوگل داک بجای مایکروسافت آفیس

    به هرحال استفاده از نرم افزارهای کرک شده دزدیه و دزی هم که شاخ و دم نداره. تحریم و این حرفها فقط توجیه.

    خوشبختانه این روزها شرکتهایی اومدند که نرم افزارهای اوریجینال ویندوز , آفیس و … رو میفروشند که این جلوی هر بهانه جویی رو میگیره

    بعضی از شرکتهای مثل اپل هم که کارتهای آیتیونز گیفت ارائه دادند که در بازار موجوده که بهانه برای جیل بریک کردن و … رو میگیره

  9. محمدرضا می‌گوید

    سلام
    منم چون کامپیوترم ویندوز اصل نداشت گفتم باسم از امریکا ویندوز اصل بگیرن.
    الان از ویندوز اصل استفاده می کنم و خیلی هم راضی هستم.
    اگه حسابش بکنید خیلی به صرفه تره چون ویندوز های غیر اصلی اگه بخاین اپدیتشون کنید حداکثر 6 ماه قابل استفاده اند و اینکه 6 ماه یکبار باید ببرید نصب ویندوز که براتون 10-15 تومن اب می خوره حد اقل.پس بیاین یه باسه همیشه ویندوز اصل بخریم.الان فروشگاههای لاوان و خیلی جاهای دیگه ویندوز اصل می فروشند.

  10. پرويز می‌گوید

    تو ایران اگه همه ویندوز ها تو یه دی وی دی جا بشه فکر کنم بشه ا500 تومان خرید.

  11. رامين می‌گوید

    اینکه ما از نرم افزارهای کرک شده استفاده میکنیم بیشتر از اینکه به تولید کنندگان آمریکایی ضرر بزنه، به خودمون ضرر میزنه:

    1- تولید کنندگان داخلی نرم افزار دیگه هیچ دلیلی برای تولید نرم افزار و رقابت با نمونه های خارجی ندارند، در نتیجه از پیشرفت هم خبری نیست

    2- کشورمون به عنوان کشوری بی قانون با مردمی مفت خور و … به دنیا معرفی میشه

    3- با توجه به اینکه اکثر کرکها و کیجن ها حاوی تروجان هستند به راحتی مورد تجاوز حکرها قرار میگیریم

    4- از گارانتی و خدمات پس از فروش نرم افزار ها و اشانتیونها و … به بهره هستیم (شاید این یکی برای خیلی ها مهم نباشه)

    پس تا اونجایی که میشه حداقل از نرم افزارهای مجانی و متن باز استفاده کنیم، نرم افزارهای تولید داخل رو به جای کپی غیر قانونی و کرک ، خریداری کنیم

    متشکرم

  12. ar30 می‌گوید

    تو ایران از هر 1000 نفر 1000 نفر غیر ارجیانالشو دارن

  13. فناییان می‌گوید

    کی گفته توی ایران ویندوز تقلبی وجود داره؟
    صبر کنید!!
    اینجا قانون “کپی رایت” رعایت میشه… “کپی” میکنیم که به دست “رعیت” برسه
    این یعنی “کپی رایت”
    کسی سوالی نداره؟

  14. من می‌گوید

    تو عراق هم از هر ۱۰ نفر 120 نفر ویندوز غیر قانونی دارن!!!

  15. ashkan می‌گوید

    نه خیر هم ویندوز من ارجیناله !!!
    من مثل شما ها …. نیستم !

  16. یاسر می‌گوید

    استیو جان یه چیزی بهت میگم ولی شوکه نشی ها:
    تو ایران هر نفر 10 تا ویندوز غیرقانونی داره، ویندوز Me، ویندوز 2000، XP سرویس پک 1 و 2 و 3، ویستا 32 و 64 بیت، سون 32 و 64 بیت ultimate، یه 98 هم برای اینکه بعضی وقتا حس نوستالژی بهش دست بده!!! D-:

  17. شاغلام می‌گوید

    بابا این استیو چقدر شوت تشریف داره…
    مثل اینکه تا به حال چیزی به اسم ایران به گوشش نخورده….
    استیو جون یه توکه پا بیا تو این مملکت ببین از هر 10 تا ویندوزی که تو میگی 1000 تاش غیر فانونیه….
    آره قربوش…

  18. محمدآصف تقوی می‌گوید

    ali جون
    گفتی مایکروسافت با ارائه سیستمهای ضعیف درخواست پولهای فراوان می کنه.
    کی گفته سیستمهای مایکروسافت ضعیفه؟
    تازشم هیچ کس مجبور نیست به مایکروسافت پول بده.
    چون محصولات خوبی داره همه استفاده می کنن. پولم میدن.
    98 درصد از کسایی که سنگ لینوکس و مک رو به سینه میزنن رو کامپیوترای خودشون ویندوز نصبه.

  19. امیر می‌گوید

    مسئله اصلی ایران اینه که ما امکان خرید نداریم والا این همه پول الکی تو این مملکت خرج میکنیم اینم روش !!!

  20. ali می‌گوید

    باید تمام نرم افزار های microsoft و ویندوز های اون رو کرک کرد تا مایکروسافت یاد بگیره که دوره انحصار طلبی و زورگویی تموم شده و حالا باید به سمت باز متن ها روی بیاره وگر نه دنیای تاریکی براش تصور می شه همه این حرف ها هم سیاه بازی جدی نگیرید مایکروسافت هم می دونه مطمئن باشید در آینده نزدیک مایکروسافت پوست عوض می کنه و باتفکر باز متن پا به عرصه خواهد گذاشت ولی تا زمانی که ما بخواهیم قانون کپی رایت اونو رعایت کنیم و با یک سیستم عامل کاملا ضعیف و کپی برداری شده از سیستم عامل های دیگه کار کنیم مایکروسافت به اون سمت نخواهد رفت . از نظر من دیکتاتور ترین شرکت دنیا مایکروسافت هست که با ارائه سیستم های ضعیف دخواست پول های فراوان می کنه

  21. مجيد می‌گوید

    تو ایران از هر 10 نفر یازده نفر ویندوز غیر قانونی دارن!!!
    اینا فکر میکنن تحریم کردن ایران به نفعشونه. حالا تحریمم کردید اینم عاقبتش ، ویندوز 7 فقط یک دلار.

  22. Mani می‌گوید

    به این جناب بفرمایید دنیا فقط مایکروسافت نیست، کاربر فقط چینی نیست ;-)

  23. نیما مالکی می‌گوید

    توی ایران که از هر 10 تا 10 تاشم غیر قانویه !!!

    1. روای می‌گوید

      توی ایران که از هر ۱۰ تا ۱1 تاشم غیر قانویه !!!