وب‌سایتی برای آنکه دو دقیقه در برابر رایانه خود ریلکس باشید!

اگر یادتان باشد وب‌سایت صفحه خانگی میلیون دلاری وب‌سایتی بود که الکس‌تیو در آن هر پیکسل صفحه اول وب‌سایت را در ازای مبلغی به فروش می‌رساند که نهایتا او را به مبلغی میلیون دلاری رسان، حالا او به ایده خلاقانه دیگری دست زده!.

3

به گزارش فارنت و به نقل از تک‌کرانچ الکس تیو مدیر وب‌سایت اینترنتی پاپ‌جم و شخصی که در دنیای وب بیشتر او را به خاطر ایده خلاقانه وب‌سایت «صفحه خانگی میلیون دلاری»‌ (Million Dollar Homepage) می‌شناسند، به ایده خلاقانه جدیید روی آورده است.

اگر یادتان باشد وب‌سایت صفحه خانگی میلیون دلاری وب‌سایتی بود که الکس‌تیو در آن هر پیکسل صفحه اول وب‌سایت را در ازای مبلغی به فروش می‌رساند که نهایتا او را به مبلغی میلیون دلاری رساند.

الکس‌تیو اما در پروژه جدید خود این بار به جای تبلیغات شما را به سکون و آرامش دعوت کرده است! تعجب نکیند! تیو در وب‌سایت جدید خود که آن را به همراه برنامه‌نویس دیگری به نام بن داولینگ راه‌اندازی کرده شما را دعوت می‌کند در هیاهوی روزانه خود تنها دو دقیقه هیچ حرکتی انجام ندهید.

donothingfor2minutes

آیا شما می‌توانید در مقابل رایانه خود بنشینید و به موشواره و یا صفحه کلید رایانه خود دست نزنید! هیچ کاری نکنید و به معنای تمام 2 دقیقه ریلکس باشید! کار سختی است!؟ مطمئنا کار سختی است مخصوصا اگر مانند ما شما هم اهل وبگردی باشید! این سایت با عنوان  Do Nothing For 2 Minutes برای کمک به شما آمده است تا روزانه حداقل یک‌بار دو دقیقه به خودتان در برابر رایانه استراحت بدهید.

الکس تیو ذهن خلاق پشت پرده این وب‌سایت با اعلام اینکه تنها در 8 ساعت پس از راه‌اندازی سایت شاهد حضور 20 هزار کاربر بوده‌اند، می‌گوید:  من به این فکر کردم که ما چگونه دقیقه به دقیقه اوقات بیداری خود را در روز در برابر هجوم انواع اطلاعات به سر می‌بریم. من همچنین در جایی خواندم که شواهدی وجود دارد که مغز ما در واقع توسط اینترنت دوباره سیم‌کشی می‌شود،  از آنجا که ما هر بار که پست الکترونیکی و یا توییتر و یا فیس‌بوک خود را چک می‌کنیم در واقع کمی دوپامین دریافت می‌کنیم.

اگرچه در نگاه اول و وقتی توصیه الکس‌تیو در صفحه اول این وب‌سایت را که در پشت صفحه آن تصویری از دریاست را می‌خوانیم که نوشته «ریلکس باشید و تنها به صدای امواج گوش فرا دهید» اصلا به برنامه‌های اقتصادی الکس تیو در افتتاح این سایت نمی‌اندیشیم اما با پایان دو دقیقه و وقتی پایین‌تر از عنوان موفقیت آمیزی که در پایان دو دقیقه در وسط صفحه نمایش ظاهر شده، این عنوان را می‌بینیم که نوشته شده است «اگر به سکوت بیشتری در زندگی‌اتان نیاز دارید می‌توانید این کتاب‌ها را بخوانید» متوجه منبع درآمد این سایت می‌شویم.

آن پیشنهاد برای خواندن کتاب‌های آرامش‌بخش به فروشگاه اینترنتی آمازون ختم می‌شود! نظر شما چیست آیا این وب‌سایت ایده خلاقانه‌ایست و یا مانند دیگر وب‌سایت الکس‌تیو که در‌آن گفتگوی تصادفی با یکی از کاربران فیس‌بوک را به شما پیشنهاد می‌کند، پس از مدتی عادی خواهد شد!.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. آی تی بلاگ می‌گوید

    محسن جان من که نمی تونم نیم ثانیه بنشینم و از وبگردی بهره کافی و وافی نبرم

    فارنت: شما درجه‌ات بالاست سید

  2. karim می‌گوید

    میشه صحت این خبر رو بررسی کنید ممنون

    فارنت: دوست عزیز قبلا بررسی کردیم می تونید اینجا رو بخونید. با تشکر

  3. millad می‌گوید

    سلام
    لطفاً متن رو دوباره چک کنید چون سر تا سر پر از غلط های املایی است !!
    با تشکر

    فارنت: ممنون البته غلط املایی نبود غلط تایپی بود. اگر چه اگر شما بدانید این مطلب در هنگام بازی دیشب ایران و کره جنوبی و در اوج استرس نوشته شده، احتمالا حق را به ما بدهید. در هر صورت ممنون