گوگل سمت مدیرعاملی را به یکی از دو موسس خود سپرد!

اریک اشمیت که قریب به یک دهه به عنوان مدیرعامل گوگل مشغول به کار بوده است از این پس به عنوان رییس هیات مدیره، این شرکت را همراهی خواهد کرد و بر مسائلی همچون روابط تجاری، مشتریان و روابط حکومتی این شرکت تمرکز خواهد کرد.

3

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری فرانسه اگر تاکنون اریک اشمیت را با عنوان مدیرعامل شرکت گوگل، غول موتورهای جستجوگر دنیا می‌شناختید، از ماه آوریل او را با عنوان مدیرعامل سابق این شرکت یاد خواهید کرد.

شرکت گوگل روز پنج‌شنبه از دگرگونی شگفت‌آوری در رده مدیریتی خود خبر داد. این شرکت اعلام کرد لری پیج یکی از دو موسس این شرکت در ماه آوریل جانشین اریک اشمیت مدیرعامل این شرکت خواهد شد.

larry-page-eric-schmidt

اریک اشمیت که قریب به یک دهه به عنوان مدیرعامل گوگل مشغول به کار بوده است، پس از این تغییر رده مدیریتی از گوگل جدا نخواهد شد و به عنوان رییس هیات مدیره، این شرکت را همراهی خواهد کرد و بر مسائلی همچون روابط تجاری، مشتریان و روابط حکومتی این شرکت تمرکز خواهد کرد.

اریک اشمیت 55 ساله همچنین به عنوان مشاور لری پیج 37 ساله که سابقه مدیرعاملی مابین سال‌های 1998 تا 2001 را داشته و سرگئی برین دیگر بنیانگذار گوگل فعالیت خواهد کرد.

گوگل همچنین اعلام کرده است که برین 37 ساله در پروژه‌های استراتژیک این شرکت و همچنین بخش محصولات جدید گوگل که شخص او در کنفرانسی از آنها به عنوان علایق شخصی خود نام برده بود، مشغول خواهد بود و این تغییرات از چهارم آوریل انجام خواهد شد.

در همین حال اریک اشمیت در صفحه توئیتر خود نوشته است که «نظارت روزانه یک بزرگسال دیگر مورد نیاز نیست!» و همچنین اعلام کرده است که لری پیج کاملا برای این کار آماده است و اکنون زمان او فرا رسیده بوده است.

@ericschmidt

در همین حال و بنا  بر آخرین گزارش‌ها اریک اشمیت تصمیم گرفته است تقریبا نیمی از یک میلیون سهم خود از سهام شرکت گوکل را به فروش بگذارد که این مقدار سهم هم‌اکنون ارزشی بالغ بر 335 میلیون دلار دارد.

جالب است بدانید بنیانگذاران گوگل در آن زمان و پیش از اریک اشمیت با استیو جابز برای سمت مدیرعاملی شرکت گوگل مذاکره کرده بودند که با به نتیجه رسیدن آن مذاکرات این سمت را به اریک اشمیت سپرده‌اند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. محمد می‌گوید

    محسن جان دلبندم اونی که تو زیر زمین تاسیس شد مایکروسافته عزیزم

  2. مسعود می‌گوید

    اریک اشمیت تاسیسش نکرد دوست عزیز اونم تو زیرزمینش

  3. محسن می‌گوید

    واقعا چه حالی میده وقتی ببینی به همه آرزوهات رسیدی.
    آیا اریک اشمیت وقتی توی یک زیر زمین گوگل رو تاسیس کرد فکر میکرد به این جایگاه برسه؟