«کوچکترین هکر دنیا» سرانجام «پلی‌استیشن 3» را هم هک کرد!

در این روش که کاملا نرم افزاری است این کنسول روت شده و امکان نصب بازی‌های کرک شده بر روی آن امکان‌پذیر می‌شود.

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌اسپوت ،جرج هاتز که بیشتر او را با نام GeoHot  می‌شناسیم، دیروز اعلام کرد که به همراه یک تیم هکری موفق به ساختن روت‌کی یا همان برنامه هک نرم‌افزاری «پلی استیشن 3» شده است.

بنا بر اعلام جرج هاتز با این روت نرم‌افزاری، می‌توان به راحتی به نصب نرم‌افزارهای دلخواه و همچنین نصب بازی‌های کرک شده در کنسول پلی‌استیشن پرداخت.

جرج هاتز که از او به عنوان اولین هکر آیفون نام برده می‌شود و پیش از این توانسته بود کاخ رویاهای استیو جابز در اپل را هم فرو بریزد، همچنین اعلام کرده است که تیم هکری او علاوه بر روت کردن پلی‌استیشن 3 ،به امکانات تازه‌ای در این کنسول نیز دست پیدا کرده‌اند که به زودی قرار است آنرا به صورت عمومی منتشر کنند.

GeoHot

البته هنوز جرج اطلاعات بیشتری از این روش هک نداده اما اعلام کرده که تیم هکری او، این روش روت کردن را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که هیچ گونه تغییراتی در سخت‌افزار کنسول ایجاد نشده و حتی با ارائه بروز رسانی‌های شرکت سونی راه روت کردن این کنسول بسته نخواهد شد و دیگر کاربران احتیاجی به تنزل فریمور کنسول خود به قبل از نسخه 3.55 ندارند.

شرکت سونی که همیشه به سختی با هکرهای این کنسول با روش‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم افزاری مقابله ‌کرده است هیچ گونه توضیحی در مورد اخبار منتشر شده در این خصوص نداده و شاید این شرکت نیز در انتظار عرضه عمومی روش هک جرج هاتز است تا شاید بتواند با ترفندی مناسب راه هک کردن کنسول پردرآمد خود را ببندد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. amiry می‌گوید

    نه سونی کار خوبی کرده نه این هکره.

  2. ar30 می‌گوید

    damesh garam