جمع‌آوری 16 میلیون دلار کمک برای ویکی‌پدیا در مدت 50 روز!

با درج آگهی درخواست کمک در ویکی‌پدیا در حدود 500 هزار حمایت‌کننده به این درخواست پاسخ مثبت دادند که نهایتا مبلغی در حدود 16 میلیون دلار جمع‌آوری شده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی افتردان، جیمی ولز موسس ویکیپدیا اعلام کرد که با رسیدن سقف کمک‌های جمع‌آوری شده از کاربران به 16 میلیون دلار، ویکی‌پدیا دیگر دلیلی برای دریافت تبلیغات برای کسب درآمد نمی‌بیند.

وی با اعلام اینکه در مدت 50 روزه انتشار آگهی حمایت از این دایره‌المعارف آنلاین در حدود 16 میلیون دلار کمک جمع‌آوری شده است، تاکید کرده است که با این حجم استقبال ، دیگر دلیلی برای درج آگهی در این وب‌سایت ندیده و این روند حداقل تا سال آینده میلادی به تعویق می‌افتد.

wikipedia Donate

بنا بر گزارش شبکه ایران با درج آگهی درخواست کمک در ویکی‌پدیا که در آن موسس ویکی‌پدیا اعلام کرده بود که برای مستقل ماندن به ویکی‌پدیا کمک کنید!، در حدود 500 هزار حمایت‌کننده که در حدود دو برابر افراد حمایت کننده سال 2009 بودند از حدود 140 کشور و با مبالغی از 22 دلار شروع به حمایت کردند که حتی در میان این کمک‌ها چک‌های مدت‌دار هم به چشم می‌خورد.

جیمی ولز همچنین اعلام کرده است که با توجه به استقبال کاربران ویکی پدیا ، این در خواست حمایت دائمی خواهد شد تا مبالغ جمع‌آوری شده در توسعه این دایره‌المعارف رایگان به کار رود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.