اوباما استیو جابز را مثال موفق «رویای آمریکایی» توصیف کرد!

رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد:”در حقیقت در حدود یک درصد از افراد در آمریکا به عنوان مهم ترین و بالاترین طبقه شهروندان مطرح هستند و از میان این یک درصد، ده درصد بهترند و یا یک صدم آن یک درصد بهترینند که بزرگترین سهم را از درآمد و ثروت از دهه 1920 تاکنون داشته‌اند.

5

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی اپل‌اینسایدر، باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه و در جریان کنفرانس خبری، در پاسخ به سوال خبرنگاران استیو جابز را به عنوان نمونه  موفق رویای آمریکا و کسی که باید او را گرامی داشته و به او افتخار کرد، نام برد.

رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: “در حقیقت در حدود یک درصد از افراد در آمریکا به عنوان مهم ترین و بالاترین طبقه شهروندان مطرح هستند و از میان این یک درصد، ده درصد بهترند و  یا یک صدم آن یک درصد بهترینند که بزرگترین سهم را از درآمد و ثروت از دهه 1920 تاکنون داشته‌اند.

obama-press-conference-12-22-2-small

اوباما با اشاره به اهمیت پیشرفت اقتصادی طبقه متوسط  در جامعه آمریکا و نقش آن در تحقق آنچه که آن را رویای آمریکا خواند افزود: چطوری می‌توانیم فرصتی را برای همه ایجاد کنیم؟ به طوری که ثروتی ارزشمند ایجاد کنیم. ما باید افرادی مانند استیو جابز را گرامی بداریم که دو یا سه محصول متحول‌کننده را خلق کرده است. ما انتظار داریم افراد ثروتمند باشند و این چیز خوبیست. ما انگیزه می‌خواهیم که بخشی از بازار آزاد است.

Stive Jobs

اوباما با استیو جابز در ماه اکتبر دیداری داشتند که در خصوص رقابت و آموزش در آمریکا با یکدیگر بحث کردند و بنا بر اعلام رابرت گیتس سخنگوی کاخ  سفید، اوباما اشتیاق فراوانی به گفتگو با استیو جابز داشت.

استیو جابز اخیرا در لیست سالانه مجله فوربس، در میان ثروتمندترین شهروندان آمریکایی قرار گرفت و با یک پله صعود در رده 42 قرار گرفت و طبق اعلام همین مجله ثروت استیو جابز از 5.1 میلیارد دلار در سال 2009 به 6.1 میلیارد دلار در سال 2010 افزایش یافته است.

در همین حال مجله فایننشیال تایمز آمریکا استیو جابز را به عنوان مرد سال آمریکا برگزیده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. همایون می‌گوید

    شک نیست که اپل یه شرکت فاشیستی است که اونو تو برداشتن نرم افزار ویکی لیکس از “اپ استور” میشه دید اپل و مایکروسافت رو فراموش کنید به دنیای گوگل و لینوکس بپیوندید

  2. پیام می‌گوید

    سلام دوستان این طبیعی که هر کسی به کس یا گروه و یا شرکت خاصی علاقه داره . این که استیو جابز یکی از بهترین های سایبر تکنولوژیه هیچ شکی نیست من فقط یه مثال کوچک از نظم و زیبای در شرکت اپل رو مثال میزنم. کیفیت و زیبای ویدوهای تبلیغاتی و معرفی محصولات اپل فقط یه گوشه از تفاوت اپل با بقیه است . مک و مک بوک و آی مک و آی او اس و ….. بماند.

  3. shahab می‌گوید

    Man ba pouya movafegham , lotfan motaleatoono bishtar konid .

  4. پویا می‌گوید

    در همین حال مجله فایننشیال تایمز آمریکا استیو جابز را به عنوان مرد سال آمریکا برگزیده است.
    علیرضا دلبندم فایننشال نه تایمز

  5. علیرضا می‌گوید

    فقط دیگه خواجه حافظ شیراز نمیدونه که تایمز عنوان مرد سال 2010 رو به مارک زاکربرگ خالق فیس بوک داد نه استیو جابز.
    من موندم چرا شما اینو نمیدونید (شایدم میدونید ولی دوست داشتید استیو جابز بشه که نشد ولی این دلیل نمیش که حقیقت رو انکار کنید)