گوگل بر خلاف اپل همچنان به پشتیبانی از ویکی‌لیکس ادامه می‌دهد!

شرکت گوگل همچنان برنامه ویکی‌لیکس را در فروشگاه آندروید خود به عنوان دومین فروشگاه بزرگ نرم‌افزاری تلفن‌همراه، حفظ کرده است.

4

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه برنامه ویکی‌لیکس از فروشگاه آیفون حذف شد، به نظر می‌رسد گوگل به پشتیبانی از ویکی‌لیکس ادامه داده و قصد حذف برنامه آندروید آن را از فروشگاه خود ندارد.

اپل به دنبال شرکت‌هایی همچون آمازون، بانک آمریکا و مسترکارد، ویکی لیکس را تحریم کرد و در نتیجه برنامه مربوط به آن را از فروشگاه خود حذف کرد، اما شرکت گوگل همچنان برنامه ویکی‌لیکس را در فروشگاه آندروید خود به عنوان دومین فروشگاه بزرگ نرم‌افزاری تلفن‌همراه، حفظ کرده است.

Wikileaks Adroid App

این در حالیست که برنامه آندروید موجود در فروشگاه آندروید گوگل دارای ویژگی‌های بیشتری نسبت به برنامه آیفون است. به عنوان مثال وقتی سند جدیدی در پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس منتشر می‌شود کاربران یک زنگ هشدار برای مطالعه سند دریافت می‌کنند.

در همین حال برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال حمله و انتقام هکرها از فروشگاه آیتونز اپل حکایت دارد. “جان بومگارنر” یکی از متخصصان امنینی در این مورد بر این باور است که:”این روزها هر کس که فاصله خود را با ویکی‌لیکس افزایش دهد به صورت بلقوه می‌تواند به یک هدف اینترنتی بدل شود.”

شرکت اپل در توجیه اقدام خود در تحریم ویکی‌لیکس، رعایت قوانین محلی و قانون اساسی و همچنین احتمال در خطر قرار گرفتن افراد یا گروه های سیاسی را عنوان کرده است.

توجیه اپل هر چه که باشد هکرهای دوستدار ویکی‌لیکس که حتی این روزها از ارسال انبوه فکس (اینجا بخوانید) برای انتقام بهره می‌گیرند، با سردادن شعارهایی با مضمون “من دیگر هرگز یک دستگاه IOS خریداری نمی‌کنم” و “اپل سانسورچی” ابراز خشم خود را از این اقدام اپل آغاز کرده‌اند.

پیشنهاد ویژه: بازی آنلاین دزدی اسناد ویکی‌لیکس از اوباما را تجربه کنید!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ا[د]مین می‌گوید

    اپل سانسورچی

  2. hussain می‌گوید

    داداش برنامه ios رو گذاشتی, لطفا ماله آندروید رو هم بزارید
    ممنون

  3. ar30 می‌گوید

    با فرشاد موافقم !

  4. فرشاد می‌گوید

    کاربرای داخل ایران رو که همه جوره تحریم کرده، حالا ویکی لیکس رو تحریم نمیکنه!