با دوربین «آیفون» مترجم خود شوید!/دانلود

کاربران آیفون قادر خواهند بود با استفاده از این برنامه رایگان با گرفتن عکس از تابلوها به ترجمه فوری آنها دست پیدا کنند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tomsguide ، ما همواره بر این باوریم که رایانه‌ها قادر به انجام دادن کارهای فوق‌العاده هستند چرا که اگر در گذشته ترجمه‌کردن کلمات و متون فقط از عهده فرهنگ لغت‌های ثقیل و سنگین وزن امکان‌پذیر بود  ما امروز می‌توانیم به سادگی با منتقل کردن  متون به مترجم‌های آنلاین به راحتی به ترجمه کلمه مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

اما به تازگی برنامه‌ای با نام Word Lens در فروشگاه نرم‌افزاری آیتونز اپل ارائه شده است که با استفاده از دوربین موبایل قادر به ترجمه هر جمله چاپ شده‌ای به زبان دیگر می‌باشد.

نسخه حال حاضر این برنامه رایگان تنها از زبان اسپانیایی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند و البته اگر بخواهید سایر زبان‌ها را هم به برنامه اضافه کنید باید مبلغی در حدود ۵ دلار برای هر زبان پرداخت کنید.

این برنامه ابتدا حروف را تشخیص داده و سپس در فرهنگ لغت خود  آنها را پیدا می‌کند و پس از یافتن ترجمه صحیح، مجددا آن را روی همان فیلم یا عکس، البته با سرعت عملکرد بسیار بالا نمایش می‌دهد.

iphone-word-lens,C-2-273890-13

البته این برنامه قادر به ترجمه روان نیست اما برای توریست‌ها و گردشگرانی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، می‌تواند محلی برای ترجمه نام خیابان‌ها و اماکن و علامت‌های جاده باشد.

آرتور سی‌کلارک نویسنده رمان‌های تخیلی مشهور می‌گوید: ”هر فناوری پیشرفته به راستی غیرقابل تشخیص از سحر و جادوست.” و به نظر من هم این برنامه دست کمی از این سحر و جادو ندارد.

iphone-word-lens,C-1-273889-13

لینک رایگان برنامه در آیتونز با حجم ۳٫۱ مگابایت +

کاربران ایرانی که به دلیل تحریم امکان دریافت و استفاده از این برنامه را ندارند می‌توانند از اینجا این برنامه را دریافت کنند.

سرور شماره یک

سرور شماره دو

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.