هشدار ادوبی در خصوص وجود دو حفره امنیتی

یکی از این دو حفره امنیتی در بخش authplay نرم‌افزارهای Adobe Reader و Acrobat قرار دارد که وظیفه پردازش و نمایش فایل‌های Flash را در این دو نرم افزار بر عهده دارد.

1

به گزارش فارنت شرکت Adobe با انتشار نسخه به‌روز شده نرم‌افزارهای Adobe Reader و Acrobat اقدام به ترمیم دو حفره امنیتی مهم در این دو نرم‌افزار نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر، مهمترین حفره امنیتی که در نسخه جدید 9.4.1 ترمیم شده، ماههاست که مورد سوء‌استفاده گسترده قرار گرفته است.

این حفره امنیتی در بخش authplay نرم‌افزارهای Adobe Reader و Acrobat قرار دارد. بخش authplay وظیفه پردازش و نمایش فایل‌های Flash را در این دو نرم افزار بر عهده دارد. سوء‌استفاده از این حفره امنیتی، امکان دسترسی غیر مجاز به کامپیوتر آسیب‌پذیر را فراهم آورده و می‌توان انواع برنامه‌های مخرب را بر روی آن نصب کرد.

حفره امنیتی دوم که در نسخه جدید دو نرم‌افزار Adobe Reader و Acrobat اصلاح شده، حفره جدیدی است که باعث اختلال درمدیریت حافظه شده و منجر به از کار افتادن این دو نرم‌افزار می شود.

در همین حال یک سخنگوی شرکت ادوبی با اعلام اینکه تاکنون سوء‌استفاده‌ای از این حفره‌های امنیتی گزارش نشده است با هشدار در خصوص این دو حفره امنیت به کاربران برنامه ادوب ریدر 9.4 و نسخه‌های پیش از آن برای دو سیستم عامل ویندوز و مکینتاش توصیه کرد که نرم‌افزار خود را به نسخه 9.4.1 به‌روز رسانی کنند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ar30 می‌گوید

    من 10 رو نصب دارم