محققان نوکیا صفحه لمسی از جنس یخ ساختند!

هر چند استفاده از این صفحه لمسی قطعا غیرعملی است اما با این وجود گامی شجاعانه و بلند به سوی نسل جدید رایانه‌ها و ابزار ارتباطی با آنهاست.

0

به گزارش فارنت و به نقل از تی‌جی‌دیلی مهندسان شرکت نوکیا موفق شدند اولین صفحه لمسی (تاچ‌اسکرین) مبتنی بر صفحات یخی را تولید کنند.

هر چند استفاده از این صفحه لمسی قطعا غیرعملی است اما با این وجود گامی شجاعانه و بلند به سوی نسل جدید رایانه‌ها و ابزار ارتباطی با آنهاست.

nokia ice touchscreen

“جیری هاپونیم” یکی از محققان نوکیا در این خصوص در گفتگو با نیوساینس می‌گوید: اگر چه این آزمایش تفریحی بود اما ما نشان دادیم که از این گونه واسطه‌های تعاملی می‌توان در هر نقطه‌ای بهره برد.

وی افزوده است که تجارب تفریحی همانند این مهم هستند و مردم واقعا اینها را دوست دارند. شکل جدیدی از نوع تعامل، سنجش و تحویل محتوا در آینده برای دستگاه‌های تلفن همراه می‌تواند از این تجارب حاصل شود.

این آزمایش به قول خود مهندسان نوکیا تفریحی! در حالی از سوی محققان این شرکت صورت گرفته است که چندی پیش همین محققان نخستین تصاویر از پوست قابل‌انعطاف و کششی  الکترونیکی خود را که به نوعی صفحه کلید لمسی است منتشر کردند.

در این پوست الکترونیکی با استفاده از ترکیبی از طلا به عنوان رسانا قابلیت بسط و کشش و مچاله‌شدن بدون از دست دادن قابلیت رسانایی خود را دارا شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.