آیفون را «خشم» در بر گرفت!

این بازی ترسناک با سبک تیراندازی اول شخص با کیفیت‌ترین بازی ارائه شده برای آیفون تاکنون است و باید آن را بی‌گمان آغاز راه ارائه بازی‌های با گرافیک بالا برای این کنسول دستی دانست.

7

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی فودزیلا، سرانجام بعد از پیش‌نمایش‌های فراوان و بحث‌های فنی در مورد بازی خشم (Rage) این بازی برای سیستم عامل آیفون در فروشگاه آی‌تونز شرکت اپل عرضه شد.

در این بازی یک‌بار دیگر جان کارماک سازنده آن موفق شد  ثابت کند که او پدر مسلم ژانر 60 فریم در ثانیه است و همان‌طور که وعده‌اش را داده بود این بازی را برای آیفون 4 و آی‌پاد تاچ 4 با نرخ 60 فریم در ثانیه عرضه کرده است.

Rage HD for iPhone

این بازی ترسناک و به سبک تیراندازی شخص اول در دو نسخهHD  وSD  در دسترس علاقمندان است:

– نسخه معمولی یا همان SD برای تمامی نسخه‌های  آیفون و آی‌پاد تاچ  با حجم 573 مگابایت

Rage HD for iPhone

– نسخه با کیفیت بالا یا همانHD دارای فرمت تصویری بسیار با کیفیت 60 فریم در ثانیه و با حجم 743 مگابایت برای آیفون 4 و آیفون3GS  و همچنین آی‌پاد تاچ 4 و 3 که البته برای آیفون  3GS و آی‌پاد تاچ نسل سوم بیشتر جنبه تزئینی دارد، زیرا دارای صفحه نمایش رتینا و در نتیجه کیفیتHD صفحه نمایش نیستند.)

Rage HD for iPhone

جان کارماک در این مورد می‌گوید: من و همکارانم در استودیوی ID Software به سختی در حال انجام کار بر روی این پروژه بودیم و تمام توان خود را گذاشتیم تا بتوانیم اولین بازی با کیفیت را برای آیفون ارائه کنیم و در ضمن این یک نسخه پورت شده از بازی اصلی نیست و یک نسخه کاملا مستقل و انحصاری برای آیفون 4 طراحی شده است.

او در ادامه ضمن انتقاد از شرکت‌هایی مانند گیم‌لافت اعلام کرد که این شرکت‌ها قصد دارند به صورت انحصاری بازی‌هایی با گرافیک بالا را تولید کنند و با این کار سیستم عاملIOS  را شدیدا تحت فشار گذاشته و در دراز مدت مسبب مشکلات سخت‌افزاری خواهند شد.

به جرات می‌توان این بازی را با کیفیت‌ترین بازی ارائه شده برای آیفون دانست که بی‌گمان آغاز راه ارائه بازی‌های با گرافیک بالا برای این کنسول دستی خواهد بود.

لینک دانلود نسخه معمولی

لینک دانلود نسخه با گرافیک بالا یا همان HD

پی نوشت سردبیر:من نسخه HD این بازی را بازی کرده و به جرات می گویم دارای بهترین گیم پلی در بین بازیهای ارائه شده برای آیفون بوده و در ضمن دارای گرافیکی در حد بازیهای رایانه ای و کنسولی است،محیط بازی کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه باگ گرافیکی است.

به نظر بنده تنها ایراد این بازی کوتاه بودن آن است که تنها دارای 3 مرحله با 3 درجه سختی است و با این حجم 700 مگابایتی برای 3 مرحله باید منتظر ارائه بازیهای با کیفیت تر با حجم بیشتر از یک گیگابایت برای آیفون باشیم.

بنده نسخه کنسول ایک باکس 360 را نیز حتما تهیه و بازی خواهم کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    بله، همونطور که حدس می‌زدم روی iPhone 2G اجرا نمیشه متاسفانه :(

  2. كامران می‌گوید

    البته بهترین گیم پلی این بازی روی ایپد هست که اصلاً اشاره نکردید.

  3. طراحی بنر می‌گوید

    مطلب خوبی بود
    ممنون ازتون

  4. مهدی می‌گوید

    سلام
    من فقط موندم این بازی نزدیک به ۶۰۰ مگابایتی چطوری می‌خواد روی گوشی من (iPhone 2G) اجرا بشه !!!
    ولی به هر حال به دانلود و تست کردنش میارزه :)

  5. موبایل می‌گوید

    لینک های مستقیم این بازی ارائه شده است.

  6. soheil می‌گوید

    پسندیدیم
    ولی نمیتوانیم استفاده کنیم

  7. http://www.hamedpc.com می‌گوید

    مرسی
    این لینک هایی که گذاشتید کرک شده است؟

    سردبیر:بله دوست عزیز کرک شده است