مایکروسافت: گوگل هیچ ابتکاری از خود به خرج نمی‌دهد!

مدیر ارشد مایکروسافت اذعان کرد که بسیاری از کاربران اینترنتی فقط موتور جستجوی گوگل را می‌شناسند و حتی به موتور جستجوی دوم فکر نمی‌کنند.

9

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک‌اسپوت، یوسف مهدی یکی از مدیران ارشد مایکروسافت  اعلام کرد که بر این باور است که گوگل از خود ابتکاری به خرج نمی‌دهد و تنها در صدد شکستن ایده و ابداعات رقبای خود و پیشی‌گرفتن از آنهاست.

Web 2.0 summit 2010

بنا بر گزارش شبکه ایران یوسف مهدی که در اجلاس “وب 2” سخن می‌گفت، افزود: “شرکت گوگل با بدست گرفتن بازار جستجوهای آنلاین سایر رقبا را شکست داد و تمایل کاربران برای استفاده از گوگل برای جستجوی آنلاین بدون این است که به موتور جستجوی دوم فکر کنند و حتی بسیاری از کاربران صفحه اصلی گوگل را به عنوان صفحه خانگی مرورگر خود قرار داده‌اند”.

Web 2.0 summit 2010

این در حالی است که شرکت مایکروسافت سرمایه‌گذاری فراوانی برای موتور جستجوی بینگ از حدود یک سال قبل انجام داده و به صورت مداوم در حال اجرای کمپین‌های تبلیغاتی به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است اما با این حال به نظر نمی‌رسد که برای از میان برداشتن گوگل کافی باشد.

از آن سو شرکت گوگل، بینگ مایکروسافت را بزرگترین رقیب خود و حتی بزرگتر از فیس‌بوک یا اپل می‌داند و بینگ توانسته است به صورت قابل ملاحظه‌ای سهم خود را در بازار جستجوی آنلاین افزایش دهد.

باید منتظر ماند و دید همان طور که گوگل مایکروسافت را شکست داد، آیا بینگ مایکروسافت هم موفق می‌شود گوگل را بشکند یا خیر.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. مجید می‌گوید

    خلاقیت گوگل در الگوریتم جستجویش و نیز مدل تبلیغات مبتنی بر جستجویش است که آن را در عرض چندین سال به یک غول اقتصادی تبدیل کرده است. بسیاری سرویسهای گوگل کپی برداری از کارهای دیگران هستند مثل آندروید که یک کپی برابر اصل از آیفون اپل است. برخی از سرویسهای گوگل هم از راه خریداری شرکتهای دیگر به دست آمده است نظیر Google Maps که پروژه ای بود در یک شرکت استرالیایی که بعدا” توسط گوگل خریده شد و به گوگل استرالیا تغییر نام داد! اما از سوی دیگر گوگل محصولات ارزشمندی نیز عرضه کرده است.
    مایکروسافت نیز از سوی دیگر یک مقلد تمام عیار بوده است. ویندوز یک کپی از سیستم عامل اپل بود و هنوز هم تاحدودی هست. آفیس مجموعه ای از برنامه هایی بود که هرکدام تقلیدی از دیگر برنامه ها به شمار می رفتند. سرویسهای اینترنتی مایکروسافت هم کپی برداری از سایرین است. در مورد سیستم عامل Window Phone 7 و Zune هم که بهتر است چیزی نگویم!
    بهرحال آنچه مهم است این است که تمامی شرکتهای IT کم و بیش از ایده های یکدیگر کپی برداری می کنند، اما سادگی، کارایی و البته تبلیغات مناسب است که موجب فروش یا شکست یک محصول می شود.

  2. Nasir می‌گوید

    من با آقای یوسف مهدی موافقم ! گوگل هیچ ابتکاری نداره فقط شرکت های دارای خلاقیت رو می خره و سرویس های اونها رو به رایگان در اختیار ما قرار میده ! اگر هم شرکتی هم حاضر نباشه خودشو بهش بفروشه نمی تونه براش رقیب درست درمون بسازه نمونه اش هم فیسبوک و توییتر !
    اما خودم از محصولات گوگل فقط به خاطر سادگیش استفاده می کنم.

  3. شایان می‌گوید

    چرا هیچ کس به قابلیت ترجمه گوگول اشاره نمی کنه خداییش من که خرابش هستم

  4. سهیل می‌گوید

    مایکروسافت خیلی وسعت و تنوع محصولاتش بیشتر از گوگل است. بین 90 تا 95 درصد درآمد گوگل از جستجو است و بقیه محصولات و سرویس هاش مثل اندروید یوتوب و داکس هنوز به درآمد زایی نرسیده اند.بنابراین حتی یک درصد هم واگذار کردن بازار به بینگ یا هرکس دیگه ضرر میلیادر دلاری به حساب میاد. ولی درآمد مایکروسافت از شاخه ها ی خیلی مختلفی میاد و رقیب جدی هم برای محصولاتش چه ویندوز چه آفیس و ایکس باکس و غیره وجود نداره به غیر از روزی که همه بخوان از رو موبایل به اینرتنت دسترسی پیدا کنند.ولی کلا مایکروسافت تو اینترنتی کردن محصولاتش خیلی عقبه.

  5. علی می‌گوید

    کاربرها گوگل رو نه به خاطر شکلش انتخاب کردند، نه به خاطر تبلیغاتش. واقعیت اینه که کیفیت جستجوی گوگل از بینگ خیلی بهتره. فقط کافیه مقایسه کنید.

  6. محسن می‌گوید

    جدیدن گوگل صفحه جستجوی عکس خودش رو تغییرات زیادی داده
    وخیلی جالبتر شده.این ایده یه کپی تمام عیار درجه دو از بینگه.

  7. civilar می‌گوید

    بینگ به عنوان یک آلترناتیو در برابر گوگل خوب عمل کرده و کم کم داره راه خودش برای رقابت با گوگل رو پیدا می کنه ولی حرف آقای یوسف مهدی در مورد گوگل مثل اینه که بگیم آیفون با گوشی های قبل تر از خودش خیلی تفاوت نداره

  8. حسام می‌گوید

    خیلی با نظر این بنده خدا موافق نیستم. یعنی فرض کنید گوگل رو از روی نقشه اینترنت حذف کنیم! بجز سرویس جستجوش، اونوقت یعنی هیچ اتفاقی نمیافته؟
    من مخالفم. سرویس های مختلفی که گوگل ارئه داده بسیار متنوع و مفید است سرویس های مثله Gmail, adsense, adwords ویا حتی API هاش برای برنامه نویسی فوق العادست.

  9. http://www.hamedpc.com می‌گوید

    واقعا گوگل شاهکاری کرده توی جست و جوی هاش مثل همین کار جدیدش تبلیغاتو محلی کرد که واسه کسب و کار و هم واسه افرادی که نیاز دارن بسیار عالیه.
    گوگل خیلی جا افتاده کار مایکروسافت واقعا سخت شده