تمسخر اپل در جدیدترین آگهی تبلیغاتی شرکت مایکروسافت!

شرکت مایکروسافت در تازه‌ترین آگهی تبلیغات ویدیوئی خود در آستانه عرضه نسخه بلو-ری فیلم آواتار رایانه‌های موسوم به مک شرکت اپل را به خاطر عدم برخورداری از این سیستم عامل به باد تمسخر گرفت.

21

در این آگهی تبلیغاتی ویدیوئی که در کانال رسمی ویندوز در یوتیوب (اینجا) قابل مشاهده است این شرکت در یک سرزمین خیالی یک هواپیمای در حال پرواز را نشان می دهد که در داخل هواپیما دو رایانه مشخصا با دو سیستم عامل ویندوز و مکینتاش وجود دارند.

Windows-macWindows-mac1

تمسخر اپل از آنجا اغاز می‌شود که رایانه ویندوز با اشاره به طولانی بودن سفر پیش‌رو شروع به پخش نسخه بلو-ری فیلم اواتار می‌کند که رایانه مک با تعجب از او می‌پرسد که این چیه؟ که ویندوز در پاسخ به او می‌گوید که این بلو-ری است و مک در پاسخ به او ناامیدانه تنها تماشا می‌کند.

Windows-mac2Windows-mac5

در این تیزر تبلیغاتی که با نام “PC & Mac take flight — Avatar & Windows 7” ارائه شده است، این گونه آمده است که: “شما شاید PC  و مک را به صورت همزمان داشته باشید اما شما در یک پرواز طولانی از دیدن بلوری آواتار در ویندوز هفت خود لذت خواهید برد”.

Windows-mac6Windows-mac8

شرکت اپل با وجود اینکه یکی از 19 حامی اولیه فناوری بلو-ری بود حتی در تازه‌ترین سیستم عامل خود یعنی مکینتاش  10.6.5نیز از این  فناوری پشتیبانی نمی کند و این درحالیست که ویندوز با وجود اینکه ابتدا در برابر بلو-ری از  HD-DVD حمایت کرد و با شکست آن به بلو-ری روی آورد از این فناوری پشتیبانی می‌کند.

این بار اول شرکت مایکروسافت نیست و این شرکت در آوریل سال 2009 نیز حملاتی علیه این نقطه ضعف رایانه‌های مک کرده بود که البته آن حملات کمی زیرکانه‌تر برنامه‌ریزی شده بود که گمانه‌زنی‌ها در خصوص پشتیبانی ایکس‌باکس360 از بلو-ری را تقویت کرده بود.

انتظار می‌رفت اپل در رایانه‌های جدید خود پشتیبانی از بلو-ری را اضافه کند که که بازهم استیو جابز طرفداران بلو-ری را ناامید کرد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

21 نظر برای این مطلب
  1. ehsan می‌گوید

    طرفدارای مایکروسافت شما که اینقدر به کیفیت حساس هستید،اگه 4 میلیون بدید بهترین لپ تاپ بازارو بخرید بهتره یا 8 میلیون بدید مک بخرید.سیستم مک فوق العاده است.مک از ویندوز بهتره.تو رو خدا قبل از این که نظر بدید یه کم در مورد طرفداری خودتون فکر کنید و براش دلیل منطقی بیارید.مک ممکنه تو ایران خیلی کارایی نداشته باشه ولی اینو که برای ایران نساختند کل جهان داره ازش استاده میکنه.همه هم میگن بهترینه.

  2. شهریار می‌گوید

    من هم با نظر سپهر موافقم وقتی اپل فروشگاه اینترنتی مثل iTunes داره و در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا که بازار اصلی اپل در اونجا قرار داره ،سرعت اینترت بسیار بالاست دیگه لزومی نداره که اپل اصلا به درایو نوری فکر کنه حالا با هر تکنولوژی .در ضمن این کار باعث میشه که مردم تشویق بشن بیشتر از فروشگاه اینترنتی اون خرید کنن .به هر حال ماداریم درمورد سازنده پر فروش ترین tablet و MP3 player دنیا صحب میکنیم

  3. سپهر می‌گوید

    خیلی خوبه که در وب سایتتون اطلاعات دقیق و غیر احساسی بذارین و مسایل روکامل مطرح کنید. ترفند های بازاریابی معمولا جهت دارن.

    بلو ری سیستم فشرده سازی و رمز گذاری روی دی وی دی هست و هدف اصلی اون جلو گیری از کپی کردنه . دلیل اینکه روی مک نیست اینه گه اصولا رمز گذاری برای رعایت کپی رایت راه حل درستی نیست چون اولا استفاده رو سخت میکنه و دست شما رو برای استفاده و مثلا بکاپ گرفتن میبنده وثانیا با وجود اینتر نت عملا شما همیشه به نسخه های کپی غیر قانونی دسترسی دارین. پس بلوری از کپی جلوگیری که نمیکنه هیچی، همه رو به طرف کپی کردن غیر قانونی سوق میده.

    دلیل دیگری هم که هست اینه که حافظه فلش تقریبا جای تکنولوژی سی دی و دی وی دی رو گرفته و درایو دیویدی داره مثل فلاپی درایو حذف میشه و کامپیوتر های جدید کمتر سی دی درایو دارن….

    درست یا غلط اپل تصمیم گرفته روی این تکنولوژی سرمایه گذاری نکنه چون این روش رو در حال حذف میدونه. البته کلا بنظرم فکر درستی میرسه.
    من خودم از درایو بلوری Think Pad IBM خودم حتی ۱ بار در ۲ سالی که دارمش استفاده نکردم. سی دی و دیوی دی هم فقط برای نصب برنامه به دردم خورده. (مک فروشگاه برنامه اینترنتی داره)

  4. اشکان می‌گوید

    البته این را هم باید اضافه کرد که عمر لپ تاپ هایی که با سیستم عامل ویندوز کار می‌کنند و قابلیت پخش Blu-Ray نیز دارند بسیارررررر کمتر از اپل و لپ تاپ Mac Book Pro می‌باشد.

  5. علیرضا می‌گوید

    به نظر من انتخاب بین برندهای مختلف در هر چیزی فقط باید بستگی به سلیقه و نیاز شما داشته باشه. تعصب به یک برند مثلاً اپل باعث میشه که چشممون بر روی ضعفها بسته بشه و قوت ها هم بیش از اندازه بزرگ بشه. کلاً اکثر شرکت های آمریکایی به شدت انحصار طلب و ضعیف کش هستن. مای جهان سومی هم فقط باید تماشاگر باشیم

  6. بهشت گرافیست ها می‌گوید

    خوب هرطور که در نظر بگیریم اول و آخر همه چیز فعلا دسته مایکروسافت!
    اپل هم خیلی خوبه و رشد کرده اما به غول ردموند نمیرسه!
    موفق باشید…

  7. محمد می‌گوید

    من نمیدونم چرا اپل همیشه یه قسمتی از محصولاتش ناقصه
    خبر جالبی بود

    با تشکر

  8. مهمان می‌گوید

    1- از اینکه منبع رو گذاشتید ممنون حالا فقط یک سوال نمیشه مثل همه سایتهای معتبر دیگه مثل Gizmodo، Engadget، Cnet یا هزار تا نمونه دیگه که خود شما هم بهتر از من میدونین آخر هر مطلب و خبر لینک به اصل خبر رو هم بذارید، البته اگر نام نویسنده خبر اصلی رو هم بذارید یا اگر مطلب رو دارید از جایی ذکر می‌کنید که با اصل منبع فرق می‌کنه هر دو مورد رو ذکر کنید که دیگه خیلی عالی میشه..
    من منظورم این هست که شما بسیار زحمت میکشید و واقعا سایت خوبی هم دارید و سایت شما برای جامعه آی تی ایران واقعا یک نعمت هست چرا با یک ذره دقت استانداردهای سایتتون رو در حد مقبول‌تری قرار ندید؟ بیان منبع در سطح جهانی یک استانداردهایی داره (مثل اینکه منبع باید در آخر بیاد و لینک باید داده بشه و …) که با رعایت کردنش زیبایی کار شما دو جندان میشه و باعث میشه تنوع منابع و زحمت شما بیشتر به چشم خواننده بیاد..
    2- من همچنان فکر می‌کنم لغت استهزا و تمسخر واسه این اد خیلی سنگینه شاید مثلا برایه تبلیغ اپل چند سال پیش که نشون می‌داد ویندوز یه آدمیه که هنگ میکنه لغت استهزا مناسب باشه اما اینجا شاید معنی مناسب‌تر واسه لغت mock دست انداختن یا سر به سر گذاشتن باشه. در رابطه با این اد فیلم آواتار بدین دلیل انتخاب شده که توی آی‌تونز ارایه نمیشه، خبر انگجت رو بخونید. در هر حال اشکالی بر شما وارد نیست چون شما خبر رو از روی سی‌نت کار کردین و نظر آقای کریس ماسیزیک این بوده. بماند که من همچنان فکر می‌کنم ایشون پیاز داغشو زیاد کرده..
    3- من یک مایکروسافتی هفت‌خطم که البته این نظر همه رفقای کامپیوتری دور و برمه :) خلاصه طرفدار و پرو پا قرصو و اپلو ازین حرفها به ما نزن که کلاهمون میره تو هم D:
    ممنون از پاسختون
    شاد و موفق و خندان باشید

    فارنت: سلام
    دوست عزیز از اینکه دوباره وقت گذاشته و نظر گذاشتید ممنون
    در پاسخ باید عرض کنم که روال ما از ابتدا بر همین درج لینک در خبرهامون بود. اما بداخلاقی برخی همکاران به ظاهر همکار و سرقت محترمانه اخبار و درج لینک منبع در سایت خودشون که جای هیچ اعتراضی رو باقی نمی‌گذاشت، باعث شد که ما به این رویه ادامه ندیم. به هر حال با پیدا کردن کاربران دائمی همچون شما در پوسته جدید فارنت به امید خدا شاهد ادامه روند رعایت بهتر کپی رایت و درج لینک‌های رفرنس خواهیم بود.
    در خصوص نظر شما در مورد این تبلیغ هم ما به نظر شما و سایر دوستان کاملا احترام می‌گذاریم.
    با تشکر دوباره
    موفق باشید.

  9. مهمان می‌گوید

    1- مطلیتون منبع نداره
    2- میشه بگید شما چجوری از این تبلیغ برداشت کردید که مایکروسافت داره اپل رو مسخره میکنه در حالیکه اکثر سایتها این تبلیغ رو نشونه دوستی دیده بودن!!!!
    به عنوان نمونه لینک انگجت رو میذارم
    به نظر من در مقابل اکثر تبلیغ های این دو شرکت که من تا حالا حداقل 100 تاشو تو 10 سال گذشته دیدم این یکی کاملا دوستانه بود.
    دم با این تحلیل شما فکر میکنه خدای نکرده یه قصد و غرضی در میونه!!!

    فارنت: دوست عزیز بهتره بیشتر دقت کنید در ابتدای مطلب درج شده به نقل از سی نت که می تونید خبر این سایت معتبر رو اینجا ببینید.
    اگر چه به نظر ما هنوز هم دیدن کامل این تبلیغات کاملا بیانگر اینه که تمسخری در کار بوده اما شما کافیه به این نتایج جستجوی گوگل سری بزنید.
    ما از این مطلب هیچ قصد و غرضی به غیر از اطلاع رسانی نداشتیم اگر شما این طور برداشت می کنید و از طرفداران پر و پاقرص اپل هستید. ما عذرخواهی می کنیم.
    ممنون از حساسیتتون
    موفق باشید

  10. علی می‌گوید

    اپل درسته که خیلی گنده ست اما دیگه به مایکروسافت نمیرسه !
    تصاویری از منزل بیل گیتس را به تصویر بکشید تا طرفداران جابز تعجب کنند
    متشکر

  11. محسن می‌گوید

    اپل یعنی محدودیت.خیلی دست وپای آدم رو میبنده

  12. xbox/ps3 می‌گوید

    به نظر من مسخره بودند،بچه بازی درآوردن

  13. هامون می‌گوید

    بگو تو که تا دو روز پیش میخواستی کل بلو ری رو بزنی حالا اپل رو مسخره می کنی ؟

  14. ar30 می‌گوید

    واقعا تو کامپیوتر هیچی به پای ویندوز نمیرسه

    اونم ویندوز 7

    توی موبایل هم که اندروید و مک بهتر به نظر میرسن

  15. حامد می‌گوید

    علی جان-فناوری پخش بلوری را دارن برسی می کنند نه نحوه انتقال فیلم!!!
    گاهی وقتا فکر می کنم واقعا مردم ایران چرا اینقدر سطحی نگرند واقعا جای نگرانی داره!!!

  16. علی می‌گوید

    والا من نمیدونم چرا باید دیسک فیلم (حالا هر چی میخواد باشه) رو دنبال خودم ببرم تو هواپیما وقتی تو فلشم دارمش …
    آواتار روی مک بوک ایر چه حالی میده …

  17. هدایت می‌گوید

    حامی جدی مک ، سایت مک دانلود
    با تشکر از مقاله ی مفید و زیبای شما
    سایت مک دانلود

  18. وحید می‌گوید

    خداییش اپل میخواد فقط پول جمع کنه و اصلا به فکر کاربراش نیست.فکر کنم صبر کرده تا بلو-ری ارزون تر بشه ((:

  19. ا[د]مین می‌گوید

    هیچ سیستم عاملی کامل نیست از نظر بنده
    ویدئو هایی هم با اسم “Buy a Mac” توسط اپل پخش میشد که توی اون پی سی (که سیستم عاملش ویندوز بود) رو مسخره می کرد!
    شرکت رد هت هم نا مردی نکرد یه ویدئو درست کرد مثل همون برای تبلیغ فدورا که هم مک و هم پی سی روی لپ تاپ های خودشون لینوکس نصب کرده بودن!

  20. حسین می‌گوید

    با دمپایی ابری زده تو صورت این سیب کرم خورده

  21. کوروش می‌گوید

    جالب بود. هرچی اینا هم رو مسخره کنن و به جون هم بی افتن بهتره. به نفع ماست.