«IBM» با خرید «Fortinet» از قافله اینتل عقب نمی‌ماند!‌

شرکت Fortinet امکانات امنیتی محصولات خود را بر روی قطعات سخت افزاری (Chip) گذاشته و عرضه می‌کند که این ادغام “امنیت” با “قطعات سیلیکونی”، دلیل و بهانه شرکت Intel برای خرید شرکت McAfee بود.

0

به گزارش فارنت گزارش‌های متعددی از تماس شرکت IBM با شرکت Fortinet برای خرید آن شرکت به گوش می‌رسد و به نظر می‌رسد شرکت IBM علاقمندی خود را برای خرید Fortinet به اطلاع مدیران آن شرکت رسانده و منتظر تصمیم آنهاست.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر، شرکت Fortinet یکی از شرکت‌های مشهور و با سابقه در زمینه محصولات امنیتی چند منظوره UTM(Unified Threat Management)  است. سرمایه این شرکت در حدود 320 میلیون دلار و درآمد آن برای سال جاری میلادی حدود 38 میلیون دلار برآورد شده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که شرکت Intel در ماه گذشته برای خرید شرکت McAfee اقداماتی را صورت داد و این بحث را مطرح کرد که شرکت‌های امنیتی مستقل در حال از بین رفتن هستند و اکنون حرکت IBM برای خرید شرکت Fortinet نیز این بحث را جدی‌تر می‌کند تا بسیاری این گمانه‌زنی‌ها را تقویت کنند که شرکت Symantec در نوبت بعدی قرار دارد. اما خریدار کیست؟!

چرا شرکت IBM تصمیم به خرید شرکت Fortinet گرفته است؟ شرکت Fortinet امکانات امنیتی محصولات خود را بر روی قطعات سخت افزاری (Chip) گذاشته و عرضه می‌کند. این ادغام “امنیت” با “قطعات سیلیکونی”، دلیل و بهانه شرکت Intel برای خرید شرکت McAfee بود.

شرکت IBM تجربه بسیار زیادی در زمینه نیمه هادی‌ها دارد و اگر قرار است “امنیت بر روی سیلیکون” مدل سال آینده باشد، شرکت Fortinet بهترین خریدی است که IBM می‌تواند برای سهامدارانش انجام دهد.

برای شرکت‌های بزرگی مانند IBM و HP که راه‌حل‌های جامع و یکپارچه بزرگی عرضه می‌کنند، بحث امنیت و راهکارهای امنیتی در بخش‌های مختلف، از مرکز داده تا خدمات ابری (Cloud Services)، امروزه می‌تواند عامل متمایز کننده‌ای با دیگر رقبا باشد.

علاوه بر این، هر دو شرکت IBM و Fortinet مشتریان بزرگی در بخش‌های خصوصی و دولتی دارند و امنیت برای شرکت IBM موضوع جدیدی نخواهد بود، چراکه IBM شرکت‌های امنیتی نظیر (Internet Security System) ISS و Watchfire را در مجموعه شرکت‌های اقماری خود دارد.

طبق آخرین اخبار، مذاکرات بین دو شرکت در مراحل نهایی قرار دارد که در صورت توافق دو شرکت، طی روزهای آینده باید منتظر اعلام رسمی این خبر باشیم.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.