حمله نیکاراگوئه به کاستاریکا به خاطر اشتباه در «نقشه‌های گوگل»

فرمانده نظامی نیکاراگوئه با استناد به نقشه‌های گوگل ،یک منطقه از کشور کاستاریکا را تصرف کرده است.

5

پاستورا فرمانده ارتش نیکاراگوئه با تکیه بر نقشه های گوگل نیروهای خود را به منطقه در نزدیکی دریاچه سان خوان در امتداد مرز کشور خود با کاستاریکا منتقل کرده و یک اردوگاه جنگی نیز در آنجا راه اندازی کرده است زیرا بر طبق نقشه‌های گوگل 3 هزار متر در اطراف این رودخانه به کشور نیکاراگوئه تعلق دارد.

این فرمانده حتی پرچم  کشور کاستاریکا را پایین کشیده و ضمن بالابردن پرچم کشور خود اقدام به تمیز کردن اطراف رودخانه و جمع آوری رسوبات آن کرده و کشور کاستاریکا را به عدم رعایت مرز های بین المللی و آلودگی محیط زیست نیز متهم کرده است.

ناسیون بزرگترین روزنامه کاستاریکا در این مورد می‌نویسد :”پاستورا فرمانده نیکاراگوئه با استفاده از نقشه‌های گوگل به خاک این کشور تجاوز کرده در حالی که نقشه‌های رسمی و بین المللی به خوبی نشان میدهد که آن محدوده متعلق به کشور کاستاریکا است و اگر فرمانده نیکاراگوئه به نقشه‌های بینگ هم مراجعه کند به اشتباه خود پی خواهد برد”.

با این حال تنش در روابط بین دو کشور در حال افزایش است و رئیس جمهور کاستاریکا که کشورش بدون نیروی نظامی بوده و فقط دارای پلیس است  طی نطقی تلویزیونی شهروندان خود را به آرامش دعوت کرده و این گونه اقدامات را تحریک آمیز خوانده است. در اوایل تابستان امسال هم دولت کامبوج در پی اختلاف مرزی با کشور تایلند نقشه های گوگل را مسبب این اختلاف دانسته بود.

TechSpot

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. […] هفته گذشته اشتباه مشابهی در نقشه گوگل باعث آن شد که نیروهای نظامی نیکاراگوئه با عبور از رودخانه سن خوان قسمت‌هایی از کشور کاستاریکا را اشغال کنند که از سال ۱۸۹۷ به این کشور پیوسته بود.( گزارش کامل را اینجا بخوانید). […]

  2. کوروش می‌گوید

    حالا چرا انقدر اختلاف؟ : )) برای بینگ الان درست هست حالا؟

    فارنت: بله نقشه بینگ در این مورد صحیح تره

  3. م-مرا می‌گوید

    از عمده این کارا.یعنی طرف اینقدر بی فکره که اساس مرز کشورش رو بر اساس گوگل تعریف کنه؟؟

  4. تایـتـــان می‌گوید

    کشت و کشتار از نوع گــوگـلی
    اما خیلی بده بر پایه نقشه حمله کنی
    یاد بازیه Raise Of Nation افتادم وقتی مرزها با ارده حرکت می کردن و کشورها به جون هم می افتادن .

  5. مانا می‌گوید

    هاهاهاها
    چه‌ می کنه‌ این گوگل