دوربین ثبت تخلفی که وضعیت مالیاتی شما را هم کنترل می‌کند!

از جمله تخلفاتی که توسط این دوربین ثبت می‌شود می توان به نبستن کمربند ایمنی و عدم رعایت فاصله مجاز با خودروی جلویی اشاره کرد.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تی‌جی‌دیلی، دوربین جدید ثبت تخلف رانندگی ابداع شده است که بصورت همزمان قادر به تشخیص پنج نوع مختلف تخلف رانندگی در یک بار عکس‌برداری است.

این سیستم جدید نظارت بر تخلفات رانندگی که به سرعت در حال گسترش در کشورهای اتحادیه اروپا است، توسط موسسه ایمنی پیشرفته و پشتیبانی راننده برای حمل و نقل جاده ای(Asset) تولید شده و هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد یورو دربرداشته است.

تخلفاتی که توسط این دوربین در یک بار مونیتورینگ ثبت می‌شود می‌توان از  نبستن کمربند ایمنی، عدم رعایت فاصله مجاز بین وسائط نقلیه، حرکت بین خطوط و ورود و خروج به یک منطقه خاص را نام برد که توسط چشمان تیزبین  این سیستم تا 46 متری نیز قابل تشخیص است.

این دوربین ثبت تخلف همچنین می‌تواند به صورت همزمان بیمه‌های رانندگی و همچنین مالیات وسیله و صاحب آنرا چک کرده و این اطلاعات را به صورت همزمان با یک بانک اطلاعاتی وسیع هماهنگ و بروز کند.

این دوربین سیار ثبت تخلف سیار پس از انجام وظیفه خود تمامی تصاویر را به یک پایگاه داده مرکزی فرستاده تا از آنجا اقدامات قانونی علیه متخلفین صورت پذیرد.

در ضمن برای کسانی که نگران حفظ حریم شخصی و خصوصی خود هستند ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که تصاویری که در آنها هیچ‌گونه نقض ترافیکی دیده نشده به همراه تصاویر قدیمی‌تر از یک ماه نیز به صورت خودکار از بین می‌روند.

هزینه راه‌اندازی هر یک از این واحد دوربین‌ها  نیز در حدود 50 هزار یورو است که در حال حاضر یک گروه بزرگ از دانشگاه‌های اروپایی و موسسات مرتبط در حال انجام تحقیقاتی هستند تا بتوانند اندازه آن را که به علت اندازه بزرگ بر روی تریلر حمل و نقل می‌شود را کوچک‌تر کرده تا سرانجام به داخل ماشین‌های پلیس نیز راه پیدا کند.

پیش‌بینی می‌شود که این سیستم ظرف 3 سال آینده در سراسر اروپا مستقر شود اگر چه نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که دوربین‌های ثبت تخلف بیشتر از آنچه به بهبود ترافیک کمک کنند، بیشتر یک منبع درآمد برای دولت‌ها بوده‌اند .

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.