«استیو جابز» کاندیدای اول مدیرعاملی گوگل بوده است!

یک برنامه مستند پخش شده از شبکه تلویزیونی بلومبرگ گزارشی را منتشر کرده است که بر مبنای آن موسسان گوگل در اوایل دهه 2000 میلادی مذاکراتی را با استیو جابز مدیرعامل کنونی اپل داشته‌اند.

8

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی افترداون انتشار اسناد جدید حاکی از آن است که موسسان گوگل در ابتدای کار این شرکت مذاکراتی را با استیو جابز مدیر کنونی اپل برای پذیرفتن سمت مدیرعاملی این شرکت داشته‌اند که با مخالفت جابز روبرو شده است.

بر اساس گزارش برنامه مستند “گیم چنجرز” لری پیج و سرگئی برین موسسان گوگل برای راضی کردن استیو جابز در اوایل دهه 2000 میلادی به محل کار او در شرکت اپل در منطقه موسوم به کاپرتینو در کالیفرنیا رفته‌اند  اما تلاش آنها برای راضی کردن استیو جابز با شکست روبرو شده است.

افتردان در ادامه افزوده است که موسسان گوگل پس از ناکامی در جذب استیو جابز در گفتگو با یکی از مشاوران خود اعلام داشته‌اند که چرا او  نمی‌تواند مدیرعامل ما باشد.!؟

لری پیج و سرگئی برین در ادامه با مصاحبه با 13 کاندیدای دیگر سرانجام در خصوص اعطای این سمت به اریک اشمیت مدیرعامل کنونی گوگل به توافق رسیده‌اند.

بنا بر این گزارش اریک اشمیت در زمان مصاحبه با موسسان گوگل در حال تحصیل در مقطع دکترای مهندسی الکترونیک در علوم رایانه بوده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. شهرام می‌گوید

    دوباره دفاع های بی خود و غیر کارشناسی از یک نفر یا شرکت شروع شد.

    دوست عزیز اپل کی توی نرم افزار و سخت افزار تو دنیا اول هستش آخه؟
    اصلا اپل به جز یکی دو مورد خاص از هر کدام از این زمینه ها، کار دیگه ای نکرده که بشه این جوری کلی در موردش صحبت کنیم، سرمایه اپل هیچ کدام از این ها نیست و توی هیچ کدام هم بهترین نیست.
    سرمایه اصلی اپل و همچنین گوگل ایده های فوق العاده خوبشونه که هر کدام رو تو چند زمینه خاص موفق کرده.

    همچنین در مورد اون شایعه کذایی که اپل تبدیل شده به بزرگترین شرکت خصوصیه دنیا بعد از یک شرکت نفتی، فقط به خاطر ایجاد این شایعه توسط چند سایت نامعتبر.

  2. محمود می‌گوید

    اخه کسی که خودش شرکت داره شرکت خودش رو ول میکنه بره یه شرکت دیگه رو مدیریت کنه

  3. مهدی می‌گوید

    شما نباید شرکتی که هم در سخت افزار و هم نرم افزار در دنیا حرف اول را می زند را با گوگل مقایسه کنید
    گوگل هنور نمیتونه 1 تلفن همراه بزنه و از شرکت های htc و samsung داره کمک میگیره

  4. بزمجه می‌گوید

    ارزش اپل ۲۸۴ بیلیون هست و ارزش گوگل ۱۹۶ بیلیون. به نظر میاد که سرمایه دارها فکر می‌کنن که اپل شرکت موفقی هست و فقط تبلیغ نیست. من البته از گوگل اصلا بدم نمیاد و تلفنی که ۱ ماه پیش خریدم آندروید هست چون به نظرم از ا. تی.تی. که آیفون فقط باهاش کار میکنه بهتر هست. ولی‌ از واقعیت نمیشه گذشت: اپل یکی‌ از موفقترین و پرسودترین شرکتهای موجود هست. همش هم زیر سر آقای جابز هست. نتیجتاً همونجوری که قبلاً نوشتم، فکر نمیکنم ایشون زیاد ناراضی باشه که چرا نرفت گوگل و آمد اپل. البته میشه از خودش هم پرسید که دیگه ما ۲ تا اینجا با هم شاخ به شاخ نشیم. :-(

  5. همایون می‌گوید

    دوست عزیز ممکنه اپل یه شرکت موفق باشه (که به نظر من بیشتر تبلیغاته) ولی مدیر یتش در حد شرکت غولی مثل گوگل نیست که جهان رو داره با توسعه کلاد کامپیوتینگ جهت میده مدیریت استیوی خوبه برای همون اپل و در حد همون دایره نه بیشتر …خودشم اینو میدونه.

  6. بزمجه می‌گوید

    همایون خان،

    ارزش شرکت اپل زیر ریاست استیو جابز در طی‌ ۱۲-۱۰ سال گذشته از یک شرکت لب پرتگاه ورشکستگی شده دومین شرکت خصوصی آمریکا (بعد از شرکت نفتی‌ شوران). مگه آقای جابز دیوونه هست که بخواد غبطه بخوره که چرا نرفت گوگل؟؟

  7. خبر فارسی سوئد می‌گوید

    جالب بود…

  8. همایون می‌گوید

    خوب شد بهش ندادن الان حاضره با کله بره..اونموقع گوگل گوگل امروزی نبود…شاید اگه رفته بود گوگل ،الان این شرکت به گل نشسته بود،شرکتی مثل اپل در حد شرکتی مثل گوگل نیست که آینده دنیا رو داره ترسیم میکنه…استیوی بره واکمن بزنه :-)