اپل نازکی «مک‌بوک‌ایر» جدید خود را به رخ کشید!

در این مک‌بوک که در آن تمام تلاش برای نازک‌تر شدن به کار رفته و در دو اندازه 13.3 اینچی و 11.6 اینچی به بازار عرضه شده خبری از درایو نوری و هارد دیسک نیست و اپل از SSD به عنوان حافظه داخلی بهره برده است.

9

به گزارش فارنت و به نقل از گیزمگ استیو جابز شب گذشته و در مراسم معرفی سیستم عامل جدید مکینتاش این شرکت تنها سخت‌افزاری را که معرفی کرد، مدل جدید مک‌بوک ایر  بود که استیو جابز آن را حاصل ازدواج آی‌پد و مک‌بوک توصیف کرد.

در این مک‌بوک که در آن تمام تلاش برای نازک‌تر شدن به کار رفته و در دو اندازه 13.3 اینچی و 11.6 اینچی به بازار عرضه شده خبری از درایو نوری و هارد دیسک نیست و اپل از SSD به عنوان حافظه داخلی بهره برده است.

این مک بوک ضخامتی مابین 0.11 تا 0.68 اینچ ( 0.3 تا 1.7 سانتیمتر) در نازک‌ترین و ضخیم‌ترین ناحیه خود دارد و وزن آن در مدل 13.3 اینچی 2.9 پوند ( 1.3 کیلوگرم) و در مدل 11.6 اینچی 2.3 پوند (1 کیلوگرم) است.

مدل 13 اسنچی به پردازنده 2.13GHz Intel Core 2 Duo و 265 گیگابات حافظه داخلی مجهز بوده و عمر باطری آن 7 ساعت برآورد شده و از  رزولویشن 900*1440 برخوردار است و در هر دو مدل دو پورت یو.اس.بی قرار داده شده است.

یک کیبرد اندازه استاندارد، بلندگوهای استریو و کارت گرافیک NVIDIA GeForce 320M ، وای‌فای 802.11n به همره بلوتوث 2.1 و صفحه مولتی‌تاچ از دیگر امکانات هر دو مدل عرضه شده است.

در کنار دو پورت یو.اس.بی که در مدل اول مک‌بوک‌ایر نیز وجود داشت اپل یک پورت مینی دیسپلی نیز در این مدل‌ها قرار داده تا برای نمایشگرهای خارجی تا رزولویشن1600*2560 پیکسل همراهی کند و در مدل 13 اینچی یک اسلات کارت  SD نیز قرار داده شده است.

اپل مدل 11 اینچی را با حافظه 64 گیگابایتی 999 دلار و با حافظه 128 گیگابایتی 1119 دلار قیمت گذاری کرده است و در مدل 13 اینچی 1299 دلار برای حافظه 128 گیگابایتی و 1599 دلار برای حافظه 256 گیگابایتی اعلام شده است.

اپل اینجا هر دو مدل را با هم مقایسه جزء به جزء کرده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. محمد مهدی می‌گوید

    ممنون
    با اینکه مک بوک ایر خیلی نازک هست؛ ولی با این حال هیچ چیز مک بوک پرو نمیشه… :D

  2. هادی می‌گوید

    متاسفانه در بخش خبری شما ، اطلاعات اشتباه به وفور یاد می شود…اگر چه در کل سایت، سایت خوب و جذابی است اما به دلیل وجود اشتباه های فاحش ، کم و بیش از ارجاع به این سایت سرباز می زنم…لطفا مقداری بیشتر در صحت مطالب سایت دقت فرمایید ، مثلا در همین متن بالا
    “در کنار دو پورت یو.اس.بی که در مدل اول مک‌بوک‌ایر نیز وجود داشت اپل یک پورت مینی دیسپلی نیز در این مدل‌ها قرار داده تا برای نمایشگرهای خارجی تا رزولویشن۱۶۰۰*۲۵۶۰ پیکسل همراهی کند و در مدل ۱۳ اینچی یک اسلات کارت SD نیز قرار داده شده است.”…مک بوک ایر سری اول اتفاقا پورت مینی دیسپلی داشت اما فقط یک یو اس بی بیشتر نداشت…این کاملا با مطلبی که شما نوشته اید در تضاد است…

    فارنت: دوست عزیز بسیار متاسفیم که شما بابت این سوء تفاهمات قصد دارید کمتر به ما سر بزنید و باید بگم این اصلا خبر خوبی برای ما نیست.
    اما در خصوص اینکه این اشتباهات که باز هم بر سوء تفاهم بودن آن تاکید داریم به وفور در فارنت پیدا میشه، با شما موافق نیستم و امیدواریم حداقل چند تا نمونه که بشه تعداد اون رو «وفور» گذاشت در فارنت پیدا کرد.
    در خصوص این مثالی هم که زدید اول باید عرض کنم که فارنت به دلیل عدم دسترسی به این محصول و یا دیگر محصولات خارجی همونطور که در مطلب ذکر شده این مطالب رو به نقل از منابع خارجی معتبر منتشر می‌کنه که این اصل اشتباه بودن و یا صورت گرفتن اون از سوی فارنت رو رد می‌کنه.
    دوم اینکه حتی در این مثال هم شما کلا همین یک قسمت از مطلب رو بولد کردید و این در صورتیه که باید عرض کنم مطلب در خصوص دو مدل 11 اینچی و 13 اینچی از مک‌بوک‌ایر و احتمالا سوء‌تفاهم بوجود آمده به خاطر همین مطلبه..
    در هر صورت از شما می‌خوام حضورتون رو از فارنت دریغ نکرده و همچنان مارو از نظرات سازنده‌اتون آگاه کنید.
    با تشکر فارنت

  3. […] وزن دارد و آن طور که اعلام شده برای محصول جدید اپل یعنی باریک‌ترین نوت‌بوک دنیا مک‌بوک‌ایر عرضه شده […]

  4. کوروش می‌گوید

    به جان خودم سینا رفت دیگه عمرن بیاد :))))

  5. امیر می‌گوید

    سینا واقعا بی سوادی میتونی بری تو سایت … اونجا از این کلمات استفاده نمی کنند!

    مدیران سایت لطفا تا میتوانید از کلمات اصلی استفاده کنید معادل های فارسی باعث گمراهی ٍکم سوادی و عقب افتادگی ما ایرانیها در این عصر پیشرفت تکنولوِژی میشه!

  6. بهزاد می‌گوید

    سینا جون شما معادل فارسی وای فای و بلوتوث و یو اس بی و گیگابایت و …. بقیه رو بگو من از طرف نویسنده این مطلب قول میدم فارسی بنویسه.

  7. سامان می‌گوید

    سینا جان من فکر کنم تو بیشتر از همه نگران سواد کم خودت بودی تا نگران مردم و زبان پارسی‌!
    در ضمن کسی‌ که ادعا می‌کنه که می‌خواد از توی اینترنت اطلاعات بگیر … …… با این واژه‌ها آشنا نیست و میاد میگرده!!

  8. سینا می‌گوید

    واژه های انگلیسی متن را به فارسی برگردانید تا مردم بفهمند چه میگویید.این چه نوع اطلاع رسانی است.شما متن را به انگلیسی میگذاشتید سنگینت ربودید.

    کی شما و مامیخواهیم یاد بگیریم که زبان پارسی را پاس بداریم؟

    فارنت: دوست عزیز برخی واژه ها و کلمات معدل فارسی ندارند و اتفاقا وقتی به زبان فارسی برگردانده می شوند تا مدتها باید در کنار انها و در پرانتز معادل انگلیسی آن را نوشت.
    انتقاد خود را در این خصوص به صورت موردی بیان کنید و معادل فارسی ان را نیز مطرح کنید.
    کم کاری مسئولان مربوطه را به گردن ما نیندازید.
    ممنون از دقت نظرتون و احساس مسئولیت شما به زبان شیرین پارسی.

  9. […] گیزمودو شب گذشته اپل مک‌بوک ایر جدید خود را معرفی کرد (اینجا) و پس از رونمایی بود که همگان متوجه شدند این شرکت تمام […]