گوگل اندروید 4 را بستنی یخی نامید!

این نامگذاری اندروید سر درازی دارد به این ترتیب که در سال 2009 نسخه 1.5 اندروید Cupcake (کیک کوچک)، نسخه 1.6 Donut (نان شیرینی)، اندروید 2 Éclair (شیرینی خامه‌ای) و نسخه 2.2 نیز Froyo (نوعی بستنی) نامیده شده بود و به نظر می‌رسد این روند نامگذاری نشان از علاقه سران گوگل و تهیه‌کنندگان اندروید به خوردنی‌هایی این چنینی باشد.

3

رئیس شرکت ARM اعلام کرد که نام کد رمز سیستم عامل تلفن همراه آندروید 4 شرکت گوگل، Ice Cream  یا همان بستنی یخی است.

زمان عرضه اندروید 4

شریک سخت‌افزاری گوگل با تشریح نقشه راه این شرکت برای عرضه این سیستم عامل خاطرنشان کرد که اندروید 4 یا همان بستنی یخی در اواسط سال 2011 به بازار عرضه خواهد شد.

در مورد نسخه سوم اندروید موسوم به Gingerbread  (شیرینی زنجبیلی) و نسخه 3.5 موسوم به Honeycomb (لانه زنبوری) انتظار می‌رود که نسخه 3 در پایان سال جاری و نسخه 3.5 در اوایل سال 2011 عرضه شود.

البته این نامگذاری اندروید سر درازی دارد به این ترتیب که در سال 2009 نسخه 1.5 اندروید Cupcake (کیک کوچک)، نسخه 1.6 Donut (نان شیرینی)، اندروید 2 Éclair (شیرینی خامه‌ای) و نسخه 2.2 نیز Froyo (نوعی بستنی) نامیده شده بود و به نظر می‌رسد این روند نامگذاری نشان از علاقه سران گوگل و تهیه‌کنندگان اندروید به خوردنی‌هایی این چنینی باشد.

به هر حال به نظر می‌رسد بیشترین تمرکز شرکت گوگل این غول دنیای جستجوی اینترنت بیشتر در راه رفع مشکلات نسخه‌های اندروید و یکنواخت کردن موبایل‌های اندرویدی است و البته طبق وعده گوگل هر 6 ماه یکبار باید منتظر نسخه جدیدی از آندروید باشیم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. شاهین می‌گوید

    بابا ۲ کلاس کرس زبان بردارید! هر چی گوگل ترجمه کرد میزارید تو سایت؟

  2. بهنام می‌گوید

    آقای عزیز ice cream یعنی بستنی نه بستنی یخی! این را هر کسی که دو کلاس انگلیسی خوانده باشد می داند. این چه طرز ترجمه کردن است. اگر مطلی یه این سادگی را اینطور بی دقت و بی مبالات ترجمه می کنید وای به حال مطالب پیچیده تر.

    فارنت: دوست عزیز شما درست می فرمائید و ما منکر معنی درست Inc Cream نیستیم و اصل نام بستنی است و صرفا این معنی و کلمه به خاطر تبلیغات تصویری که برای این نسخه از آندروید بود برای تیتر انتخاب شد.
    ممنون از دقت نظرتون

  3. ali می‌گوید

    قسمتی از خبر شما اشتباه است.
    در همایشی که 6ماه پیش شرکت گوگل برای عرضه نسخه froyo برگزار کرد اریک اشمیت گفت بعد از عرضه آندروید 3 آپدیت جدیدتر از حالت 6 ماه یک بار به شکل 1 سال یک بار در میاد.

    فارنت: ممنون از اطلاع رسانیتون