اپل چهارشنبه نسخه جدید سیستم عامل «Mac OS X» را رونمایی می کند

نسخه جدید سیستم عامل مک به احتمال فراوان با نام تجاری Lion در چهارشنبه هفته جاری معرفی خواهد شد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف،شرکت اپل در کنفرانسی که در 20 ماه اکتبر یعنی چهارشنبه این هفته برگزار خواهد کرد به احتمال فراوان از آخرین نسخه سیستم عامل مک او اس ایکس خود رونمایی خواهد کرد.

این شرکت دعوتنامه‌ای که بر روی آن تصویر یک شیر بر روی سیب معروف این شرکت نقش بسته است را با عنوان “Back to Mac” برای روزنامه نگاران و اهالی فن ارسال کرده است و در ضمن انتظار می‌رود که در این کنفرانس سری جدید رایانه‌های مک این شرکت با سیستم عامل جدید این شرکت نیز معرفی شود.

این شرکت بعد از نام گذاری گربه سانان مختلف بر روی سیستم عامل‌های خود به مانند نسخه 10.6 با نام Snow Leopard و 10.7 با نام big cats نسخه جدید را به احتمال فراوان با نام Lion یا همان شیر روانه بازار خواهد کرد.

در ضمن این شرکت سری جدید رایانه‌های مک بوک ایر و همچنین نرم افزارهای iLife و iWork که نرم افزارهای جامع اداری هستند را معرفی خواهد کرد.

نسخه جدید سیستم عامل مک از تابستان سال بعد به بازار عرضه خواهد شد و در کنفرانس Worldwide Developers Conference که در ماه ژوئن این شرکت در سانفرانسیسکو برگزار خواهد کرد توضیحات بیشتری از بازار‌یابی این سیستم عامل منتشر خواهد کرد.

تیم باجاریان تحلیلگر بازار فن آوری معتقد است که شرکت اپل همانند سیستم عامل  IOS خود که FaceTime را در آن گنجانیده است سیستم عامل جدید را نیز به همین ویژگی مجهز خواهد کرد.

شرکت اپل در حال حاضر 10 درصد بازار رایانه های شخصی را در دست دارد و امید دارد  تا بتواند با افزودن ویژگی‌های جدید کمی از تسلط ویندوز مایکروسافت بر این بازار بکاهد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ar30 می‌گوید

    فقط ویندوز