نسخه جدید «اوبونتو»؛ «محبوب‌ترین توزیع لینوکس» منتشر شد

در نسخه نهایی هیچ تفاوت مهمی نسبت به نسخه کاندید نهایی دیده نمی‌شود و تمامی جزئیات دوست داشتنی اوبونتو در آن دیده می‌شود: نصب آسان، نرم‌افزارهای بسیار کاربرپسند، پخش موسیقی جدید و فونت‌های جدید و یک اینترفیس یکپارچه برای نت‌بوک‌ها.

5

به گزارش فارنت و به نقل از لابف هکر نسخه نهایی محبوب‌ترین توزیع لینوکس یعنی سیستم عامل اوبونتو 10.10 که پیش از این نسخه کاندید نهایی آن با کد رمز “ماوریک مرکات” منتشر شده بود، اکنون آماده دانلود و نصب است.

در نسخه نهایی هیچ تفاوت مهمی نسبت به نسخه کاندید نهایی دیده نمی‌شود و تمامی جزئیات دوست داشتنی اوبونتو در آن دیده می‌شود: نصب آسان، نرم‌افزارهای بسیار کاربرپسند، پخش موسیقی جدید و فونت‌های جدید و یک اینترفیس یکپارچه برای نت‌بوک‌ها.

علاقمندان برای دریافت و نصب این توزیع دوست داشتنی لینوکس می‌توانند به وب‌سایت اوبونتو مراجعه کرده و پس از دریافت آن به صورت ایمیج و رایت کردن آن بر روی سی‌دی آن را نصب کنند.

اگر در جریان باشید اوبونتو سیستم عاملیست که حتی پیش از نصب آن می‌توانید به صورت مجزا آن را بوت کرده و به صورت آزمایشی آن را بررسی کنید.

اما اگر شما از همراهان قدیمی اوبونتو هستید می‌توانید با دانلود و نصب بروز رسان ابونتو از مزیت‌های جدید اوبونتو بهره ببرید.
اوبونتو رایگان است و شاید این را بتوان یکی از شعارهای منتشرکنندگان آن دانست و حتی تا چند سال پیش توزیع‌کنندگان اوبونتو برای پخش بیشتر و عرضه گسترده آن، نسخه‌های آن را به صورت رایگان برای درخواست‌کنندگان ایرانی هم ارسال می‌کردند که البته از ادامه این پروژه خبری در دست نیست و اگر شما از ادامه آن خبر دارید، می‌توانید ما را هم آگاه کنید.

دوستداران ایرانی اوبونتو در این آدرس امکانات زیادی برای شما مانند انجمن‌های فارسی و مستندات و راهنماهای فارسی فراهم کرده‌اند که برای کسب اطلاع بیشتر از این نسخه دوست‌داشتنی لینوکس می‌توانید به آنها سری بزنید.

ضمنا مجله اینترنتی گویا آی تی (اینجا) هم بررسی خوبی بر روی نسخه جدید اوبونتو و امکانات آن انجام داده که دیدن آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. er می‌گوید

    shipit.ubuntu.com

  2. dan می‌گوید

    هنوز ارسال می کنن. برین تو قسمت دانلود، آلترنیت ویز، سی دی. بعدش پیداش می کنین

  3. amir می‌گوید

    من پارسال برام فرستاند…البته بعد از درخواست یه 4 ماهی طول کشید اومدنش

  4. soheil می‌گوید

    من کل سایتش رو گشتم
    دیگه از انتشار رایگان به صورت پستی خبری نیست!

  5. نیکس می‌گوید

    من دو ماه پیش نسخه ۱۰.۰۴ رو از طریق پست دریافت کردم، خبری هم در مورد توقف ارسال سی دی های رایگان اوبونتو تا حالا نشنیدم

    فارنت: ممنون از اطلاع رسانیتون