نوکیا به فکر انرژی گرفتن از گرمای دستان توست!

یک طراح انگلیسی تلفن همراه مفهومی را طراحی کرده که با جنس مخصوص خود از مس قادر است انرژی مورد نیاز خود را از گرمای بدن شما و یا هر چیز دیگری حاصل کند.

1

فارنت: وقتی که حاضر به پرداخت هزینه برای تلفن همراه جدید خود هستید چه چیزی برای شما مهم است؟ سیستم عامل تلفن همراه شما؟ برند تلفن همراهی که می‌خواهید بخرید؟  صفحه لمسی؟ و یا اینکه تلفن همراه شما با استفاده از گرمای بدن شما شارژ شود؟ این سوالی است که شاید با دیدن تلفن همراه مفهومی نوکیا بتوانید به آن پاسخ گوئید.

چند روز پیش در فارنت خبری را منتشر کردیم (اینجا بخوانید) که در آن محققان در آزمایشگاه کمبریج بر روی پوست الکترونیکی نوکیا کار می‌کردند که یکی از قابلیت‌های آن شارژ تلفن همراه با استفاده از تماس با پوست بدن بود.

اکنون پاتریک هایلند طراح انگلیسی تلفن همراه مفهومی نوکیا نشان داده که در رویای محققان آن آزمایشگاه شریک بوده است.

هایلند تلفن همراه مفهومی را طراحی کرده است که با جنس مخصوص خود از مس قادر است انرژی مورد نیاز خود را از گرمای بدن شما (و یا هر چیز دیگری مثل گرمای لپ‌تاپ شما! که از آن متنفرید)  حاصل کند.

این طراح انگلیسی این موضوع را با تعبیه یک ترموژنراتور در تلفن همراه مفهومی خود که نام آن را  “E-Cu phone” (E” ” نماد environment به معنای محیط و”Cu”  نیز طبیعتا نماد مس) نهاده، به حقیقت تبدیل کرده است.

هنوز معلوم نیست که این تلفن همراه مفهومی روزی می‌تواند انرژی گرمایی بدن انسان‌ها را به انرژی برای خود تبدیل کند و رنگ حقیقت را گرفته و تولید شود اما هر چه باشد اگر به تولید برسد، باز هم به خوشنامی نوکیا خواهد افزود.

منبع: گیزمودو

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. راد می‌گوید

    نوکیا به فکر انرژی گرفتن از گرمای تولید شده خود گوشی است