نوکیا «پوست الکترونیکی» خود را رونمایی کرد

یکی از مواردی که تیم تحقیقاتی نوکیا در دانشگاه کمبریج در حال کار بر روی آن است یک پوست قابل‌انعطاف و کششی الکترونیکی است که به نوعی صفحه کلید لمسی است که در آن با استفاده از ترکیبی از طلا به عنوان رسانا قابلیت بسط و کشش و مچاله‌شدن بدون از دست دادن قابلیت رسانایی خود را دارا شده است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی آن‌وایرد ویو، از زمانی که نوکیا تلفن همراه مفهومی Morph  را رونمایی چند وقتی می‌گذرد و طرفداران نوکیا در این مدت بی‌صبرانه منتظر بودند تا این شرکت نخستین نشانه‌های تولید این تلفن همراه را از خود نشان دهد و حتی این سوال را در ذهن خود داشتند که آیا اصلا این تلفن همراه واقعا به تولید خواهد رسید یا خیر؟

ما هم مانند شما به دنبال پاسخی برای این سوال بودیم اما تقریبا به اطمینان رسیده بودیم که نوکیا برای محقق کردن این طرح مفهومی خود کاملا جدی به نظر می‌رسد.

اما در خبری که به تازگی در وبلاگ رسمی نوکیا منتشر شده، این شرکت نخستین تصاویر از این پروژه خود که توسط تیم تحقیقاتی NRC  نوکیا در دانشگاه کمبریج بریتانیا در حال انجام است، رونمایی کرد.

یکی از مواردی که این تیم تحقیقاتی در حال کار بر روی آن است یک پوست قابل‌انعطاف و کششی  الکترونیکی است که به نوعی صفحه کلید لمسی است که در  آن با استفاده از ترکیبی از طلا به عنوان رسانا قابلیت بسط و کشش و مچاله‌شدن بدون از دست دادن قابلیت رسانایی خود را دارا شده است.

آنگونه که در تصاویر ویدیوئی منتشر شده دیده می‌شود این موضوع امکانات زیادی را موجب خواهد شد که از جمله می‌توان به تولید تلفن‌های همراه فابل انعطاف و قابل تغییر در شکل ظاهری (مانند نوکیا مورف) اشاره کرد. البته کارهای زیادی پیش از عرضه این تکنولوژی و عرضه آن به صورت انبوه وجود دارد و به نظر نمی‌آید محصولاتی بر پایه این تکنولوژی در آینده نزدیک به بازار بیاید.

——————————————————————————————————————————————-

یکی دیگر از پروژه های معرف شده جالب نوکیا سنسور نانووینگ است که این ایده یک چیپ کوچک بوده  که می تواند در تلفن همراه بکار رفته و هر گونه تغییرات جوی، آلرژی های گوناگون و حتی کیفیت غذا را نیز تشخیص داده و در حقیقت با این پروژه نوکیا قصد وارد کردن یک چیپ هوشمند به صنعت تلفن‌های همراه خود را دارد.

——————————————————————————————————————————————–

پروژه سوم نوکیا بیشتر در خصوص صفحات لمسی بکار می‌رود و نوکیا امیدوار است که با آن فیدبک  و یا سطح بازخورد جدیدی را در حوزه صفحات لمسی ایجاد کند و در این پروژه نوکیا قصد استفاده از ایده تولید انرژی لازم برای تلفن همراه از لرزش و یا همان ایده الکترو ویبریشن را دارد.

این ایده‌ها بسیار بزرگ به نظر می‌آیند ما هم مانند بسیاری از شما امیدواریم به زودی شاهد شنیدن خبرهای خوبی از نوکیا باشیم تا شاید این غول خفته بازار تلفن همراه برخیزد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. […] روز پیش در فارنت خبری را منتشر کردیم (اینجا بخوانید) که در آن محققان در آزمایشگاه کمبریج بر روی پوست […]