عرضه نسخه جدید فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی آندروید

از امکانات نسخه جدید می‌توان به اضافه شدن منوی انتخاب فونت از داخل برنامه، تغییرات اساسی در ماهیت دیتابیس و مشابه‌سازی آن با بابیلون و بهبود نمایش کلمات و ترجمه‌ها اشاره کرد.

15

فارنت: پیش از این اولین برنامه فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی ویژه تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل آندروید را خدمت شما خوانندگان محترم معرفی کرده بودیم.

مهندس رضا حیدری‌کیا سازنده این برنامه با تغییرات و اصلاحات جدید بر روی این برنامه نسخه جدید آن را معرفی کرده است که از امکانات جدید آن می‌توان به

– اضافه شدن منوی انتخاب فونت از داخل برنامه

– تغییرات اساسی در ماهیت دیتابیس (دیکشنری انگلیسی به فارسی دقیقا مشابه محتوای دیکشنری انگلیسی به فارسی بابیلون)

– بهبود نمایش کلمات و ترجمه‌ها

اشاره کرد.

در نسخه جدید با افزوده شدن قابلیتی جدید شما با استفاده از منوی فونت، لیست کلیه فونت‌های دایرکتوری persiandicfonts واقع بر روی کارت حافظه تلفن همراه خود را مشاهده کرده و فونت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با انتخاب هر یک از فونت‌ها و راه‌اندازی دوباره برنامه شما قادر خواهید بود کلمات و ترجمه‌های برنامه را با فونت انتخابی خود مشاهده کنید و در این قابلیت محدودیت‌های روش قبلی کاملا حذف شده است. البته باید توجه داشته باشید که حتما باید دایرکتوری persiandicfonts بر روی کارت حافظه گوشی شما ایجاد شده باشد.

در غیر این صورت و اگر این دایرکتوری روی کارت شما وجود نداشته باشد “کومبو باکس” برای انتخاب فونت غیر فعال خواهد بود و در ضمن اگر این دایرکتوری وجود داشته باشد اما فونتی در آن نباشد باز هم کومبوباکس غیر فعال خواهد بود.

اما اگر کارت حافظه در گوشی نباشد و یا گوشی با usb به کامپیوتر متصل باشد و حالت دیسک درایو انتخاب شده باشد، برنامه پیام مناسب را به شما نمایش خواهد داد و نهایتا برنامه از فونت شما برای متون استفاده می‌کند.

اگر هم دایرکتوری و فایل فونت رو پاک کنید و یا برنامه به هر دلیلی موفق به یافتن آن نشود (مسیر اشتباه از طرف شما) هیچ مشکلی برای برنامه به وجود نمی‌آید و برنامه از فونت داخلی برنامه به اسم DroidSansArabic.ttf استفاده خواهد کرد.

با وجود طراحی بخش فونت در داخل برنامه نسخه 1.9 دیگر نباید هیچ مشکلی برای شما وجود داشته باشد و با این نسخه هم گوشی‌های به اطلاح روت شده و هم روت نشده و هم با فارسی‌ساز و هم بدون فارسی‌ساز باید بدون مشکل کار کنند اما توصیه سازنده استفاده ترجیحی از فونت DejaVuSans.ttf است.

در نسخه جدید و با اصلاحات صورت گرفته، وضعیت نمایش کلمات و رنگ آنها با توجه به قرار دادن کدهای html در برنامه بسیار بهبود پیدا کرده است.

توضیح روش نصب نسخه جدید از سوی جناب حیدری‌کیا:

شما باید ابتدا دیتابیس جدید برنامه را بارگذاری و یا دانلود کنید و فایل PLUGIN_LEXITRON را که از فایل rar اکسترکت کردید بدون هیچ‌گونه پسوند و یا پیشوندی و بدون هیچ فولدری مستقیما روی کارت حافظه گوشی کپی کنید.

پس از آن در اولین مرتبه راه‌اندازی برنامه پیغامی برای شما به نمایش در خواهد آمد که مفهومش این است که باید دیتابیس را نصب کنید.yes یا ok را بزنید و سپس برنامه شروع به نصب و پیاده‌سازی دیتابیس خواهد کرد.

شما باید فایل PLUGIN_LEXITRON را همواره داشته باشید تا اگر برنامه دچار مشکل شد و یا دوباره قصد نصب برنامه را داشتید بتوانید براحتی بوسیله برنامه دیتابیس را از روی آن پیاده‌سازی کنید.

یک فایل rar از فونت‌های پیشنهادی سازنده برنامه در لینک‌های انتهای مطلب ضمیمه شده است.

برنامه از ابتدا هم از تلفظ آفلاین برخوردار بوده و شاید دوستانی که قادر به شنیدن صدای تلفظ نیستند فایل تلفظ را نداشته باشند که لینک دانلود آن هم در انتهای مطلب موجود است.

نکته: دوستان برای تغییر دیکشنری از فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی مثل قبل فقط با نوک انگشتان مبارک جای دوتا پرچم رو عوض کنند و صفحه کلید گوشی را هم بصورت دستی از طریق input method تغییر بدهند.

اگر برای ترجمه قصد استفاده از زبان‌های دیگر را دارید باید به اینترنت متصل باشید و برنامه هر زبانی را که شما به عنوان مبدا و مقصد انتخاب کنید از طریق کامپوننت‌های سایت گوگل برای شما ترجمه خواهد کرد.

گفتنی است در دیتابیس انگلیسی به فارسی نسخه جدید در حدود 150000 لغت و در دیتابیس فارسی به انگلیسی حدود 84000 قرار داده شده است.

این برنامه رایگان است و فارنت هیمن‌جا لازم می‌بیند از جناب مهندس حیدری‌کیا برای عرضه این برنامه و ارائه توضیحات کافی برای درج آن در فارنت تشکر نماید.

لینک دانلود فایلها:

فایل اصلی برنامه:

http://www.mediafire.com/file/bzgav6qjsnb3l8x/PersianDictionary1.9.apk

فایل PLUGIN_LEXITRON:

http://www.mediafire.com/file/ae1x064cv5k5jkz/PLUGIN_LEXITRON.part1.rar

http://www.mediafire.com/file/rgomdtl6zmi4mtw/PLUGIN_LEXITRON.part2.rar

http://www.mediafire.com/file/7pfsu3ubc1az798/PLUGIN_LEXITRON.part3.rar

http://www.mediafire.com/file/quzx4dovm5bbwmi/PLUGIN_LEXITRON.part4.rar

فایل نصب زبان برنامه:

http://www.mediafire.com/file/cskcqn5a1ozpp69/langpack.installer_1.0.1.part1.rar

http://www.mediafire.com/file/zoshmwlyv5eom93/langpack.installer_1.0.1.part2.rar

فایل فونت‌های فارسی پیشنهادی:

http://www.mediafire.com/file/1o2vxrsgmaxx2qd/persiandicfonts.rar

هر گونه کپی برداری از این مطلب بدون ذکر منبع مجاز نیست و دوستان در صورتی که هر گونه سوالی در خصوص نصب و یا دیگر موارد دارند در قسمت نظرات مطرح کنند تا در اسرع وقت توسط سازنده برنامه پاسخ داده شود.

بروزرسانی اول:

توضیحات بیشتر نویسنده برنامه جناب آقای حیدری‌کیا و پاسخ به نظرات کاربران:

این برنامه در سایت‌های تخصصی موبایل مورد ارزیابی بسیاری از دوستان قرار گرفته و گرافیک و اینترفیس اون مورد قبول اکثریت سایت‌ها و کاربران قرار گرفته است.

این درست که این جور کارها به یک تیم قوی نیازمند است اما بنده تمام مساعی خودم رو به تنهایی به کار بردم تا خلاء نبود دیکشنری فارسی رو در گوشی‌های آندروید جبران کنم،به نحوی که طیف وسیعی از کاربران اعم از اونهایی که گوشیشون رو روت کردن و یا نکردن و یا اونهایی که فارسی ساز دارن و یا ندارن رو پوشش بدم.

قطعا کار من بی اشکال نخواهد بود همانطور که از اولین عرضه اون چندین بار بازبینی شده تا تمام دوستان بتونن به راحتی با اون کار کنند.چه کاربران حرفه ای و چه کاربران معمولی.برنامه‌نویسی آندروید مخصوصا در کشور ما که با تحریم های بسیاری هم مواجه می‌باشد و محدودیت‌هایی که برای محیط های برنامه‌نویسی اون وجود داره کار بسیار بسیار حرفه ای و سختیه اما دوست دارم در کنار انتقادات حتما پیشنهاداتی هم وجود داشته باشه تا بشه اونو برای هموطنان عزیزمون روزبه روز بهتر کرد.

این نوع برنامه نویسی مخصوصا در گوشی که به هیچ عنوان فارسی رو ساپورت نمی‌کنه و محدودیت‌های زیادی رو پیش روی برنامه نویس میزاره کار واقعا سختیه و با محیط‌هایی مثل سی‌شارپ و یا وی‌بی‌دات‌نت خیلی متفاوته.

شما و یا سایر دوستان می‌تونید به سایت‌های معتبر برنامه‌نویسی مراجعه کنید و برنامه‌هایی رو که بنده با سی‌شارپ و یا سایر زبان‌ها بصورت اوپن‌سورس نوشته و به رایگان در اونجاها قرار دادم ببینید و استفاده کنید و خودتون متوجه بشید که بی‌نظرین ترین اینترفی‌سها و گرافیک‌ها رو در عین سادگی در برنامه به کار بردم.

در صورت صلاحدید مدیران محترم این سایت محبوب و بی‌نظیر(فارنت) میتونم لینک تمامی اونها رو در اختیارتون قرار بدم و بعد تمام انتقادات و صد البته پیشنهادات شما عزیزانم رو به جان دل و به دیده منت پذیرا هستم.

ارادتمند همه دوستان و خصوصا مدیران محترم سایت فارنت: رضا حیدری‌کیا

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

15 نظر برای این مطلب
  1. تیمور می‌گوید

    سلام من هر چی تو اینترنت گشتم دیتابیس فرهنگ لغت هزاره رو پیدا نکردم میشه بگین باید چیکار کنم لطفا از طریق ایمیل به من جواب بدین

  2. فروشگاه اینترنتی می‌گوید

    لینکها با دانلود منیجر باز نمیشه چرا ؟ مشکل از برنامه منه یعنی ؟

  3. رضا حيدري كيا می‌گوید

    آخرین ورژن همین 1.9 هست با مقداری اصلاحات جدید که میتونید برنامه و توضیحات جدید رو از این آدرس دریافت کنید

  4. حمیدرضا می‌گوید

    سلام خیلی ممنون و خسته نباشید به خاطر این نرم افزار مفید ,

    میخواستم بپرسم آخرین ورژن , همین 1.9 هست؟

  5. آرمان می‌گوید

    سلام
    سپاسگزارم

  6. رضا حيدري كيا می‌گوید

    با سلام
    دیتابیس برنامه sqlite هست.کافیه دیتابیس رو در یکی از برنامه های مدیریت دیتابیس که sqlite رو پشتیبانی میکنه باز کنید و از دیتای اون به هر شکلی که مایل هستید و در هر برنامه ای استفاده کنید
    پیشنهاد بنده برنامه SQLite Expert Professional میباشد

  7. آرمان می‌گوید

    جناب آقای مهندس حیدری کیا
    سلام
    ضمن تشکر از زحمات شما
    می خواستم بدونم آیا میشه از دیتابیس در یک زبان برنامه نویسی مثل جاوا استفاده کرد و یکسری اطلاعات لغوی از اون استخراج کرد؟
    اگه میشه در صورت امکان روششو بهم بگین؟
    بازم ممنون

  8. BLOX.IR می‌گوید

    سلام
    اول دست جناب آقای حیدری کیا دردنکنه …
    دوما چرالینک مستقیم و حداقل رپیرشر و یاحدلاقل تر یه جاکه فیاترنباشه نمیذارید؟
    سوما لینک های زیر کار نمیکنن
    اگه درست کنید ممنون میشم
    PLUGIN_LEXITRON.part3.rar
    PLUGIN_LEXITRON.part4.rar

  9. پیش ساخته می‌گوید

    ممنون

    ولی خوب هنوز یه مقدار کار داره تا درست درمون شه

  10. رضا حیدری کیا می‌گوید

    دوست عزیزم جناب Mondrim
    شما ورژن جدید رو نصب بفرمایید خودتون متوجه میشید که هم اینترفیس متفاوت تر شده و هم ترتیب و چینش کلمات و معانی و رنگ آمیزی آنها بهببود پیدا کرده.عکس فوق مربوط به ورژن اولیه برنامه است

    میتونید اینترفیس رو اینجا ببینید
    http://and-roid.ir/24/out.php/i7670_dic1.png
    http://and-roid.ir/24/out.php/i7671_dic2.png

    فارنت: توضیحات بیشتر در ادامه مطلب و با تشکر از جناب حیدری کیا

  11. محمد می‌گوید

    جالبه

  12. Babak می‌گوید

    http://www.mediafire.com/file/quzx4dovm5bbwmi/PLUGIN_LEXITRON.part4.rar
    iin link ro har kari kardam nashod download konam
    chi kar mitoonam bokonam

    فارنت: در اولین فرصت فایل ها بر روی سرور سایت آپلود خواهد شد

  13. Mondrim می‌گوید

    چرا نرم افزارهای فارسی و ایرانی همیشه باید یه اینترفیس ضعیف داشته باشند؟ برنامه نویسهای ایرانی و فارسی زبان کی میخوان بفهمند که توسعه نرم افزار یه کار تیمی هستش و کارهای گرافیکی و ظاهر نرم افزار خودش یه تخصص جدای از برنامه نویسی؟

  14. sayidteh می‌گوید

    چقدر دردسر داره نصبکردنش!خدا پدرر ویندوز موبایل رو بیامرزه.

  15. […] بروزرسانی آخر: عرضه نسخه جدید برنامه (توضیح بیشتر را اینجا بخوانید) […]