سرقت 6 میلیون دلاری هکرها از «بریتیش‌بانک» انگلیس

هکرها توانستند با استفاده از ویروسی به نام زئوس بیش از 5 میلیون پوند را به سرقت برده و با استفاده از یک حساب بانکی جعلی تمام آن را برداشت کنند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، هکرها توانستند با رسوخ در سیستم آنلاین “بریتیش بانک” انگلستان بیش از 5 میلیون پوند از حساب‌های مشتریان این بانک را به سرقت ببرند.

این سرقت که با استفاده از ویروس Zeus برنامه‌ریزی شده بود با آلوده کردن رایانه های مرکزی به این ویروس و ارسال تمامی پسوردها و اطلاعات حیاتی مشتریان آنلاین این بانک به سارقان صورت گرفته است.

اداره پلیس انگلستان اعلام کرده است که احتمالا مبلغ سرقت شده بسیار بیشتر از رقم اعلام شده باشد که با تحقیقات بیشتر رقم دقیق نیز اعلام خواهد شد و پول‌های سرقت شده نیز به یک حساب جعلی منتقل و سپس برداشت شده‌اند.

تاکنون 15 مرد و 4 زن بین 23 تا 47 ساله به عنوان مظنون در این رابطه دستگیر شد‌ه‌اند که تحقیقات از آنان همچنان ادامه دارد.

روزنامه دیلی‌میل نیز اعلام کرد که حتی با وجود پول کلانی که هکرها بدست آورده بودند، رهبران این سرقت در یک آپارتمان سه اتاق خوبه در محله چنگفورد منطقه اسکس سکونت داشتند.

گفتنی است که سرقت از بزرگترین بانک انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که مقامات امنیتی ایران نیز چند روز پیش از تلاش هکرها برای نفوذ به سیستم بانکی کشور خبر داده بودند و به نظر می‌آید بانک‌های کشورمان نیز باید این هشدارها را جدی گرفته و هر چه زودتر سیستم‌های حفاظتی آنلاین خود را نیز به اندازه تبلیغات خود تقویت کنند تا به سرنوشت این بانک انگلیسی دچار نشوند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.