دولت چک سرویس «گوگل‌استریت‌ویو» را متوقف کرد

سرویس نظاره خیابانی گوگل با استفاده از روش‌های غیر معمول در حریم خصوصی شهروندان کشور چک دخالت می‌کند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت چک به خاطر آنچه که آن را به خطر افتادن حریم شخصی شهروندان خود دانست، ادامه کار سرویس «گوگل استریت‌ویو» را در این کشور متوقف کرد.

مرکز حفاظت وامنیت اطلاعات در کشور چک اعلام کرد: “گوگل با استفاده از روش‌های غیرمعمول و غیرقابل قبول در حریم خصوصی مردم دخالت کرده و به عنوان مثال دوربین‌های خیابانی این شرکت دیگر پا را از خیابان‌ها فراتر گذاشته و با گرفتن ارتفاع بیشتر به داخل منازل مردم سرک می‌کشند.”

دیدن عکس در اندازه بزرگتر

در ادامه بیانیه این مرکز آمده است: “از دیدگاه ما درست‌تر این است که دوربین‌های گوگل باید از ارتفاع کمتری استفاده کند و گوگل همچنین باید بین شهرها و روستاها تمایز قائل شود، زیرا در برخی از نقاط اصلا جاذبه توریستی وجود ندارد و ما این کار را به خاطر دریافت کردن ده‌ها شکایت از شهروندان خود انجام داده‌ایم”.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود آورده است که البته کارشناسان یکی دیگر از عوامل پشت پرده این اقدام دولت چک را به خاطر این موضوع دانسته‌اند که گوگل یک شرکت مستقر در خارج از اتحادیه اروپا است و به اصطلاح نوعی “مرغ همسایه” است.

سیمون راکوسنیک از شرکت گوگل در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد:”این مسائل به زودی حل شده و ما این سرویس را تا آن زمان متوقف می‌کنیم و البته ما هم می‌خواهیم از حفظ حریم خصوصی افراد مطمئن باشیم اما در عین حال به کاربران خود تصاویر با کیفیت ارائه کنیم”.

وی افزود: “البته مردم معترض می‌توانند در لینک گزارش مشکل در صفحه استریت‌ویو کلیک کرده و عکس هایی که به آنها معترض هستند، در مدت بسیار کوتاهی پاک خواهد شد.

البته راکوسنیک به این موضوع اشاره نکرد که اگر شهروندان معترض اصلا کاربر سرویس گوگل نباشند باید مشکل خود را در کجا مطرح کنند.

این اقدام دولت چک در حالی صورت می‌گیرد که در اقدامی مشابه در کشور آلمان گوگل در پی اعتراضات مردم مجبور به برگزاری کنفرانس توجیهی در باره این سرویس فضول خود شد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.