اضافه شدن مولتی‌تسکینگ به آی‌پد با عرضه سیستم عامل 4.2 آیفون

در نسخه Dev شرکت اپل ،علاوه بر قابلیت مولتی تسکینگ برای تابلت قابلیت‌های دیگری مانند انتشار تصاویر با استفاده از وای فای نیز افزوده شده است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری فرانسه شرکت اپل روز گذشته نسخه ویژه توسعه‌دهندگان یا همان Dev سیستم عامل آیفون 4.2 را برای آیفون، آی‌پاد تاچ و آی‌پد ارائه کرد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که اپل بعداز مدت‌ها قابلیت چند شغله یا همان مولتی‌تسکینگ را نیز به تابلت خود یعنی آی‌پد اضافه کرده که این قابلیت قادر به نگهداشتن 7برنامه در حالت landscape و 6 برنامه در حالت portrait برای تابلت  iPad است و کاربران می‌توانند بین برنامه دلخواه خود جابجا شوند که البته این قابلیت در مورد آیفون و آی‌پاد تاچ دارای محدودیت تعداد نیست.

پیش‌تر از این کاربران آیفون برای منتشر کردن تصاویر گرفته شده خود مجبور به اتصال به رایانه و بعد چاپ آن از طریق پرینتر بودند که شرکت اپل با ارائه نسخه جدید IOS این مشکل را نیز حل خواهد کرد.

شرکت اپل در این نسخه همچنین امکان wireless printing را نیز افزوده است که البته از دید اپل این فناوری airprint نامیده شده و کاربران می‌توانند به صورت بی سیم با استفاده از وای‌فای و اتصال با پرینترهایی که دارای این قابلیت است به صورت مستقیم تصاویر خود را بدون نیاز به رایانه چاپ کنند.

“ایر پرینت” به صورت بی‌سیم چاپگرهایی را در شبکه خانگی پیدا کرده و به صورت مستقیم نوشته، عکس و یا طرح‌های گرافیکی را به آن برای چاپ اراسل می‌کند و در حال حاضر تنها پرینترهای شرکت HP که دقیقا در همسایگی شرکت اپل در کالیفرنیا قرار دارند، توانایی برقراری اتصال مستقیم با محصولات اپل را خواهند داشت.

شرکت اپل اعلام کرده است که نسخه نهایی سیستم عامل 4.2 را در 15 نوامبر سال جاری عرضه خواهد کرد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حجت می‌گوید

    امکان اضافه کردن مطالب در فیس بوک را قرار بدید..امکانش هست اما تیتر و عکس درج نمیشه

    فارنت: چشم حتما.. خیلی ممنون بابت تذکرتون