آیا اپل «چیپ‌ست» آیفون را عوض می‌کند!

شرکت اپل مدتی است که از چیپ‌های Infineon در آیفون استفاده می‌کند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی افتردان،شرکت اپل به احتمال فراوان سرانجام ناچار مشود که از پردازنده دلخواه خود دست بکشد.

بنا به اخبار منتشر شده پردازنده آینده شرکت اپل برای تلفن همراه آیفون خود همان پردازنده سری Qualcomm خواهد بود و این در حالی است که این شرکت چندی است که از پردازنده های Infineon در محصولات خود استفاده می‌کرد.

قضیه از این قرار است که شرکت Infineon توسط شرکت اینتل به مبلغ 1.4 میلیارد دلار خریداری شد و شرکت اینتل نیز نقشه‌های فراوانی برای بازار تلفن‌های همراه هوشمند دارد.

شرکت اینتل بعد از این خرید بزرگ طی بیانیه‌ای اعلام کرد که:”از فن آوری‌های اینتل در لپ تاب ها و تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌شود و ما قصد داریم که به صورت مستقیم وارد بازار تولید تلفن همراه هوشمند شویم و به تولید آن بپردازیم” و خوب به نظر می‌رسد که شرکت اینتل دیگر قصد ندارد به رقبای آینده خود پردازنده موبایل بفروشدو این مورد را استیو جابز به خوبی فهمیده است.

از لحاظ فنی تراشه‌های Infineon تنها از تکنولوژی مخابراتی GSM پشتیبانی می‌کنند و این در حالی است که تخصص شرکت Qualcomm در تولید پردازنده‌هایی است که از دو فناوری GSM و  CDMAبه صورت همزمان استفاده می‌کنند و این به این معنی است که شرکت اپل سرانجام تن به تولید دستگاه‌های خواهد داد که از اینترنت بسیار پرسرعت استفاده می‌کنند و در این بین اپراتورهای مخابراتی اسپرینت و وریزون که اینترنت پرسرعت تخصص آنان است بسیار خوشحال‌تر خواهند شد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.