«سیرالئون» امن ترین کشور برای وبگردی!

خطرناک‌ترین کشورها هم از لحاظ وب گردی در منطقه قفقاز و به وصورت اخص دو کشور ترکیه و روسیه هستند.

3

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Pcworld ،هفت کشور از 10 کشور که در گشت و گذار در وب امن هستند در کمال تعجب در قاره آفریقا قرار دارند.

محققان امنیتی شرکت نرم افزارهای امنیتی AVG بعد از بررسی لیست کشورهایی که مورد حملات ویروسی و حملات مخرب سایبری قرار گرفته و همچنین با پردازش امنیت بیش از 127 میلیون رایانه در 144 کشور جهان برای تعیین احتمال بروز حملات ویروسی در آن کشورها به نتایج جالبی دست پیدا کردند.

بر طبق این تحقیقات ،در کشور سیرالئون به طور متوسط از هر 692 وب سایت یک وب سایت آلوده به ویروس با بدافزار وجود دارد.و پس از سیرالئون کشور نیجر با  نرخ 1 در 442 وب سایت در مقام دوم قرار دارد.

اگر چه نمی‌توان از عوامل خاص از جمله پایین بودن کاربران اینترنتی در این کشور برای تصاحب این عنوان چشم پوشی کرد ولی خوب در کل قاره افریقا پهنای باند پایین تر از نرخ استاندارد جهانی است و این تحقیقات به افرادی که قصد سفر به کشور خاصی را دارند کمک فراوانی می‌کند.

منطقه قفقاز دارای آلوده ترین وب سایت‌های اینترنتی است به طوریکه در آن منطقه ،به ترتیب کشورهای  ترکیه،روسیه،ارمنستان و آذربایجان در صدر لیست پرخطرترین کشورها قرار دارند و در ضمن کشور امریکا نیز با نرخ 1 در هر 48 وب سایت مقام نوزدهم را دارد و بریتانیا نیز در رده 30 این فهرست با نرخ 1 در 63 قرار دارد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. گولاخ می‌گوید

    جناب نویسنده، کشور دوم لیست کشورهای امن نیجر است نه نیجریه. نیجریه نه تنها امن نیست بلکه قرمز هم هست. Nigeria میشه نیجریه نه Niger.

    فارنت: ممنون اصلاح شد

  2. سردبیر می‌گوید

    امین عزیز تو رنگ ایران تو نقشه دقت کنی رنگ ایران قرمز یکم تیره است یعنی خطرناک…

  3. امین می‌گوید

    ایران چطور؟!