کشت‌و‌کشتار از نوع فیس‌بوکی؛ انتشار «لیست مرگ» در فیس‌بوک!

در منطقه‌ای در کلمبیا یک گروه گنگستری با درج لیستی موسوم به «لیست مرگ» بر روی صفحه‌ای در فیس‌بوک، حاضران در این لیست را تهدید کرده که هر چه زودتر این منطقه را ترک کنند و با کشتن 3 نفر از افراد این لیست نشان داده‌اند که در این کار واقعا جدی هستند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از دیلی‌تلگراف سه نوجوان کلمبیایی در 5 روز گذشته و پس از آنکه اسامی آنها بر روی 2 لیست در صفحه‌ای در فیس‌بوک ظاهر شده بود، کشته شده‌اند.

بنا بر گزارش دیلی‌تلگراف دیگو فرنی جارامیلو 16 ساله و ایبارت الژاندرو مونوز 17 ساله در روز 15 آگوست هنگامی که بر روی موتورسیکلت در هنگام عبور  از منطقه‌ای در بیرون از شهر پوئرتو آسیس بودند، با شلیک گلوله‌ای به سرشان کشته شده بودند.

دیلی‌تلگراف افزوده است که دو روز قبل از این ماجرا جوانان این منطقه از انتشار یک لیست موسوم به لیسن مرگ از طریق فیس‌بوک باخبر شدند که حاوی اسامی 69 نفر شامل نام همین دو نوجوانی بود که به تازگی کشته شده بودند و در این لیست ضمن اعلام نام برخی افراد به اسامی حاضر در این لیست هشدار داده شده بود که یا شهر را ترک کنند و یا منتظر مرگ خود باشند.

این روزنامه افزوده است که علاوه بر این دو نوجوان، نوربی‌الکساندر ورگاس 19 ساله نیز بر اثر اصابت گلوله سه روز بعد از ظاهرشدن نامش در لیست مذکور در فیس‌بوک، کشته شد .

شهر پونرتو آسیس محل انتشار این لیست مرگ

پلیس ابتدا این موضوع را در حد یک شوخی ترسناک یا نوعی بازی میان نوجوانان تصور کرده بود اما با اضافه شدن نام 31 نفر دیگر و تشکیل لیست دوم در روزهای بعد, خانواده ها به وحشت افتاده و پلیش آغاز تحقیقات خود در این زمینه را اعلام کرد.

دیلی‌تلگراف در گزارش خود افزوده است که فضای ترس در منطقه با درج پیامی بر روی درب سمت چپ برخی ماشین‌ها در منطقه که بر روی ان نوشته شده بود:” لطفا به عنوان بستگان نوجوانان حاضر در این لیست از آنها بخواهید تا منطقه را در کمتر از 3 روز ترک کنند وگرنه خودمان مجبور به انجام کارهایی مانند روز 15 آگوست خواهیم شد”، افزایش یافته است.

در همین حال یک مقام محلی از فرار برخی خانواده‌ها با بالاگرفتن فضای هراس و اضطراب از این منطقه و اعزام نیروهای پلیس به منطقه مذکور در استان پوتومایو برای تعقیب فاتلین خبر داده است.

بنا بر این گزارش این منطقه اغلب گرفتار خشونت‌های ناشی از خرید و فروش مواد مخدر و مشکلات سیاسی گره‌خورده به شبه‌نظامیان و چریک‌ها و شورشیان است و یک مجرم گنگستر معروف و یک گروه مارکسیست در این محل فعالیتی دائمی دارند.

فیس‌بوک به درج این لیست هنوز هیچ واکنشی نشان نداده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mehti می‌گوید

    ye vaght ma ro to in listeshon nazaran :D