«اینتـرنت‌ اکسپلورر 9»؛ آیا مایکروسافت تاکنون به کپی‌برداری از کروم مشغول بوده است؟

اما با توجه به تصویری که به سرعت بر روی اینترنت منتشر شد، این مرورگر بسیاری از دکمه‌ها ومنوهای خود که در نسخه قبلی بکار رفته بود را به کنار گذاشته و بیرون انداخته است.

3

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه آمریکایی کریستین‌ساینس‌مانیتور با توجه به اسکرین‌شات و یا تصاویری که از ظاهر گرافیکی نسخه جدید مرورگر اینترنتی شرکت مایکروسافت یعنی «اینترنت اکسپلورر 9» در وب‌سایت روسی مایکروسافت منتشر شده، مرورگر جدید این شرکت از لحاظ رابط گرافیکی و ظاهر بسیار شبیه مرورگر گوگل یعنی کروم خواهد بود.

با وجود اینکه این تصویر اکنون از روی این پایگاه حذف شده اما با توجه به تصویری که به سرعت بر روی اینترنت منتشر شد، این مرورگر بسیاری از دکمه‌ها ومنوهای خود که در نسخه قبلی بکار رفته بود را به کنار گذاشته و بیرون انداخته است.

البته در این تصویر دکمه‌هایی نظیر آر.اس.اس، ایمیل، صفحه، امنیت و ابزار همچون اینترنت اکسپلورر 8 دیده نمی‌شوند و دکمه‌های بارگذاری دوباره (ریلود) و توقف بارگذاری (استوپ) کمی بزرگتر از اندازه همیشگی شده‌اند.

از دکمه بوکمارک خبری نیست و یا حداقل از صفحه اصلی حذف شده است. احتمالا مایکروسافت تمامی دکمه‌هایی که دیده نمی‌شوند را از منوی اصلی به منوهای پنهان کوچ داده است.

در مجموع در این تصویر، ظاهری زیبا از اینترنت اکسپلورر را شاهد هستیم اما با این وجود کاربران باید مدتی را به تطبیق دادن خود با این مرورگر که ظاهری مینیمالیستی دارد، بگذرانند.

اما همین ظاهر مینیمالیستی موجب شده که ظاهر جدید بسیار شبیه به مرورگر کروم باشد که از ابتدا با ظاهری ساده و مینیمالیستی عرضه شده بود.

اگر چه مایکروسافت از تایید این تصویر خودداری کرده اما ما هم عجله‌ای نداریم، چون کمتر از 20 روز به پایان انتظار برای عرضه نسخه آزمایشی این مرورگر در 15 سپتامبر باقی مانده است.

پ.ن: تیتر دقیقا عین تیتر استفاده شده در کریستین‌ساینس‌مانیتور است. این را نوشتیم تا چون بحث اپل و آیفون 4، به دشمنی با مایکروسافت متهم نشویم.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. فرزاد می‌گوید

    شما واقعا با مایکروسافت دشمنی دارین!
    نمی تونید یه شرکت موفق تو همه زمینه ها رو ببینید
    درود بر مایکروسافت

  2. سعید می‌گوید

    کروم یعنی سادگی، یعنی سبکی، یعنی سرعت، یعنی خلاقیت، یعنی طراوت، یعنی امنیت و در یک کلمه یعنی مهـــــــندســـــــی …
    من بدون کروم اصلا نمیتونم وب گردی کنم.

  3. سعید اکبرزاده می‌گوید

    کجای کروم این شکله؟