سری جدید «مدال افتخار»؛ این بار شما نقش «طالبان» را ایفا کنید!

این موضوع در این بازی که قرار است در آبان ماه عرضه شود، به گونه‌ای تنظیم شده که در آن شبه‌نظامیان طالبان از قابلیت‌های مخصوص به خود مانند بمب‌های کنار جاده‌ای و یا استفاده از تفنگ‌های کلاشینکف برخوردار هستند.

14

به گزارش فارنت و به نقل از دیلی‌میل عرضه تصاویر ویدیوئی تبلیغاتی نسخه جدید بازی مدال افتخار در کشورهای حاضر در جنگ افغانستان جنجال به پا کرده است.

داستان از آنجا شروع شد که شرکت Electronic Arts) EA) در تبلیغات ویدیوئی که در اینترنت منتشر شد پرده از این موضوع برداشت که در قسمت چند نفره (multiplayer) نسخه جدید بازی مدال افتخار (Medal of Honor) کاربران می توانند در نقش شبه‌نظامیان طالبان ایفای نقش کرده و به مقابله با نیروهای ائتلاف چندملیتی ناتو بپردازند.

این موضوع در این بازی که قرار است در ماه اکتبر (آبان ماه) عرضه شود، به گونه‌ای تنظیم شده که در آن شبه‌نظامیان طالبان از قابلیت‌های مخصوص به خود مانند بمب‌های کنار جاده‌ای و یا استفاده از تفنگ‌های کلاشینکف برخوردار هستند.

در این بازی از بازیکنانی که در نقش نیروهای طالبان مشغول بازی هستند، خواسته می‌شود که “به هر قیمتی” نیروهای امنیتی را متوقف کنند و برای کشتن هر یک از سربازان نیروهای ائتلاف ناتو، جایزه دریافت کنند.

انتشار این موضوع در کشورهای حاضر در جنگ افغانستان خوشایند نبود و خانواده‌های نظامیان کشته‌شده در افغانستان را خشمگین کرده و خواستار ممنوعیت عرضه این بازی در کشور خود شده‌اند.

این موضوع به خانواده‌های کشته شدگان ختم نشد و نظامیان حاضر در میدان جنگ نیز اعتراض خود به این موضوع را اعلام داشتند.

نظامیان دانمارکی حاضر در افغانستان با ابراز ناخشنودی از این موضوع اعلام کردند که آنها بر این باورند که این بازی به معنای این است که شما به دوستان نظامی هموطن خود شلیک کنید.

سیاستمداران نیز ساکت ننشستند.  لیام فاکس، وزیر دفاع انگلستان ممنوعیت این بازی را خواستار شده و اعلام کرد که این که کسی فکر کند می‌تواند اعمال طالبان را دوباره سازی کند، تکان دهنده است.

اما الکترونیک‌آرتز در واکنش به این اظهارات و واکنش نظامیان و خانواده‌های انها اعلام کرد که این بازی منعکس کننده این حقیقت است که در هر جنگی دو طرف حضور دارند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که در بازی‌های مبارزه‌ای هر کسی می‌تواند نقش دشمن و طرف مقابل را ایفا کند. در حالت دو نفره سربازها علیه طالبان مبارزه می‌کنند که شبیه نبر متفقین علیه نیروهای آلمان نازی در بازی‌های جنگ جهانی دوم است.

این شرکت افزوده است: در بازی مدال افتخار ما به بازیکنان فرصت بازی در هر دو نقش و هر دو طرف را دادیم. ما تا بحال بارها این موضوع را تجربه کرده‌ایم. اگر کسی دزد باشد باید طرف مقابل پلیس باشد و یا وقتی یک طرف دزد دریایی است طرف مقابل خارجی به حساب می‌آید.

سال گذشته نیز نسخه جدید بازی ندای وظیفه (Call of Duty: Modern Warfare 2) شرکت اکتیویژن با انتقاد بسیاری از والدین روبرو شد و حتی روسیه فروش این بازی را در روسیه ممنوع کرد. در این بازی و در یکی از قسمت‌ها تروریست‌ها با ورود به فرودگاهی در مسکو، غیرنظامیان را به رگبار بسته و با پلیس مقابله می‌کردند.

اگر شما هم از علاقمندان این بازی هستید می‌توانید والپیپرزیبای عرضه شده این بازی از سوی شرکت الکترونیک آرتز را در اندازه‌های زیر و از همین جا دریافت کنید.

iPhone
1024×768
1280×800
1600×1200
1920×1200

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

14 نظر برای این مطلب
  1. mw3 می‌گوید

    حالا این همه سرباز امریکایی هم کشته میشن مگه فقط….
    که تا چه میکنم لشکر کشی میشه و moh فلان و بهمان.

  2. broxikar می‌گوید

    راستی!!! شما گیمرها به هر نحوی از بازیهای ایرانی حمایت کنید درسته درجه کیفی پایینی داره اما مطما باشید هر روز بهتر از دیروز میشه بزاریم با حمایت خودمون یه اسمی از گیمهای ما تو این کره خاکی در بره.زنده باد ایرانی.پیروز باشید.

  3. broxikar می‌گوید

    اولا سلام به همه و مدیریت سایت.وقتی یه بازی میخاد ساخته بشه مثل کشور عزیزمون که نیست اماتوری تولید بشه بدونید بازیهای اروپایی ها یا بخصوص امریکایی ها از کوچکترین تا بزرگترین عمل حرکت تولید صدا افکت نور … معنی داره و هدف.تمام ارگانهاشون قبل ساخت از هدف و معنی بازی اگاهی قبل تولید دارن و واکنش ارتش یه بهانه واسه فروش انبوه مثل نسخهای دیگه این گیم محشر هست.تو مدال افتحار هم المانیها کشته میشن تو نسخهای دیگه call of duty عراقیا روسی ها برزیلی ها و … توسط امریکایی ها میمیرن صدای کسی نیومد که. این بازی ها بعد از هدف فقط جنبه وقت گذرانی داره همش سیاست هست.

  4. […] این در حالی است که چندی پیش با انشتار محور و موضوع بازی ، خانواده‌های نظامیان کشته‌شده در افغانستان خشمگین شده و خواستار ممنوعیت عرضه این بازی در کشور خود شده‌اند(در اینجا) […]

  5. kamran می‌گوید

    بهنام خان که ادعای گیمری میکنی :) گوگولی اصلا منظور خبر رو گرفتی؟! کامپایل لری خبر: تو حالت مولتی دشمن طالبان هست که باعث واکنش مردم شده همین! حالا می خوای بگی شاخی قبول بیا ماچت کنم تا جاشه کبود:))

  6. احسان می‌گوید

    آقایون معترض که ادعای آنلاین بازی کردنتون میشه. من پیشنهاد میکنم جمیعا بریم مار و پله خودمون رو بازی کنیم. آخه این بنده خدا که به غیر از اطلاع رسانی در مورد عرضه یه بازی جدید چیز دیگه ای نگفت که شما در مقابلش اینطور سنگر گرفتید.
    آقای فارنت از مطلب زیباتون بسیار بسیار بسیار ممنونم…

  7. اشکان می‌گوید

    دوست عزیز ” فارنت “خیلی ممنون از این که بدون سانسور تمام مطالب من روچاپ کردید.

    اقای dj nas من با شما حرفی ندارم که ……………. ! مگه من خواستم خودم رو مطرح کنم ؟ مگه قراره صحبت من توی روزنامه چاپ بشه یا عکسم بیوفته روی بیلبورد ؟! شما اول یاد بگرید که نباید در یک بحث کسی رو مسخره کنید یا به کسی توهین کنید.

    فارنت شما در پاسخ به من گفتید : در ضمن اینها عرب نیستند اتفاقا به نوعی از قوم فارس به حساب میان..
    قوم فارس ؟ اشتباه میکنید این ها پشتون هستند و سنی مذهب و تند رو هستند و هیچ ارتباطی با قوم فارس در حال حاضر ندارن . اگه منظورتون زمانیه که ایران و افغانستان یک کشور واحد بودن حرفتون درست بود چون اون هم زمان طالبانی وجود نداشت !
    اگه بحث در مورد زبانه ( و شما میگید چون زبانشون شبیه فارسی پس حدفشون خراب کردن قوم پارس بوده )این رو باید بگم که در گذشته زبان فارسی مثل انگلیسی حالا بوده و زبان ما تا چین هم گشترش پیدا کرده بوده …

    فارنت: به هر حال ممنون

  8. حسین می‌گوید

    ببخشید ها! ولی طالبان که از قوم فارس به حساب نمیان! وقتی نمی دونین بگین “الله اعلم” لازم نیست افه معلومات بیاین. اکثریت قریب به اتفاق طالبان از قوم پشتون بوده و فقط معدودی سربازان مختلف از اقوام دیگر به آنها می پیوندند همانند جنگجویان چچنی، عرب، ترک، ازبک و حتی فارس! 

    فارنت
    : دوست عزیز این مطلب برای بحث در مورد فارس بودن و یا نبودن طالبان منتشر نشده ما هم نگفتیم طالبان از قوم فارس هستن.. ما گفتیم بر خلاف باور این دوستمون که گفته بود اینها عرب هستند طالبان اکثریت از مردم افغانستان هستند که از جمله کشورهای فارس زبان است. همون پشتون هایی که شما می گید علاوه بر زبان پشتو که از شاخه زبانهای اندواروپایی است به زبانها فارسی اورمری هندوکوهی (شامل پشتون های خیبر ) و اقلیتی ناچیزی به اردو ( در پاکستان و هند ) صحبت می‌کنند.
    لطفا از مطلب استفاده کنید و زیاد به بحثهای حاشیه ای اهمیت ندهید.
    موفق باشید

  9. dj nas می‌گوید

    با سلام. آقای اشکان و بهنام سایت فارنت هیج اظهار نظر شخصی در مورد این مطلب نکرده که شما دارید عکس العمل بچه گانه نشون می دید. فارنت فقط اطلاع رسانی و نقل قول کرده. این واکنش های بچه گانه یعنی چی؟ آقای اشکان خبررسانی راجع به یک بازی چه ربطی به بازی کردنش داره؟ اگه اینطوریه تمام سایت هایی که راجع به یه محصول یا بازی قبل از اومدنش مطلب می نویسن اشتباه می کنن !! آدم واسه مطرح کردن خودش نباید هر حرفی رو بزنه. شما اگه یک خط پیدا کردی که فارنت نظره شخصی خودش رو اعمال کرده باشه حق با شماست. در ضمن آقای بهنام “فقط” نه “فقت” . به جای کلیک کردن تو اینترنت فارسی کلاس سوم رو یه مرور بکن.

  10. اشکان می‌گوید

    واقعا خجالت اوره که بدون هیچ اطلاعی از گیم و بازی انلاین شروغ میکنید به نوشتن مقاله! کسی باید در مورد گیم بنویسه که حداقل 1 باز بازی انلاین کرده باشه و یک گیمر واقعی باشه و در جواب بعضی ها باید گفت هیچ چیزی تو بازی لذت بخش تر از کشتن این عربها نیست .
    ممنون

    فارنت: ما هیچ ادعایی نداریم دوست عزیز! احتیاجی هم نداریم که بگیم تا حالا چند بار بازی آنلاین رو تجربه کردیم.. در ضمن اینها عرب نیستند اتفاقا به نوعی از قوم فارس به حساب میان.. ممنون از نتقاد و نظرتون..

  11. alire7a می‌گوید

    معترضین واقعا باید برن خجالت بکشن
    اون موقع که تو بازی و و اقعیت ها زرت و زرت مسلمانان بی گناه را میکشند طوری نیست اما حالا چهار تا سرباز آمریکایی(و بقیه کشور های ناتو) اونم فقط تو بازی کشته بشوند صدای اعتراضشون رفته بالا

  12. بهنام می‌گوید

    آهان یه چیز دیگه !
    شکا به عمرت اینترنتی بازی نکردی ؟
    battlefield 2?
    battlefield heroess ?
    battlefield bad coman 1/2 ?
    هنوز نمی دونی که میتونی تیم انتخاب کنی !
    نمی شه که آمرکایی ها فقت به هم دیگه تیر بزنن دشمن نداشته باشی که !!!!
    جنجالش هم بخاطر چیز دیگه اس !
    بعد هم همه این دامبال دیبولا سر BF 2 هم شد که الان آمریکا با عراق در جنگ و …
    باز هم سرباز های ناتو خودشون رو لوس کردن و بازی هم بیش از پیش فروش کرد !!!!!
    راستی اگر شما خیلی علاقه مند هستید می تونین بتا ی بازی رو از EA دانلود کنید (مجانی)
    من تضمین می کنم ه با اصلش هیچ فرقی نداره !!!

  13. بهنام می‌گوید

    نه داداش اشتباه کردی این مولتی پلیرشه!
    حداقل یه بار بازی کن که هیجانت ضایع نشه (حد اقل دو تا کلیپ تو اینتر نت ببین !)

    فارنت: دوست عزیز شما لطفا خبر رو یک بار بخونید تا شما هم وقتتون ضایع نشه ما در متن خبر به وضوح در ابتدای خبر اشاره ردیم که در قسمت مولتی پلیر و یا چند نفره چنین موضوعی اتفاق افتاده..

  14. kabul می‌گوید

    کار جالبی نکردند.