گوگل قابلیت تلفن اینترنتی را به جیمیل افزود

در سرویس جدید تماس از طریق جیمیل، برقراری تماس داخلی در آمریکا و با کانادا در سال اول هزینه‌ای ندارد، اما اگر با کشوری غیر از آمریکا و کانادا تماس بگیرید، در قسمت بالای پنجره سمت راست هزینه هر دقیقه تماس نمایش داده خواهد شد.

4

به گزارش فارنت به نقل از خبرگزاری فرانسه شرکت گوگل روز چهارشنبه از آغاز عرضه قابلیت تماس تلفنی به صورت اینترنتی در سرویس رایگان پست الکترونیکی جیمیل به مشترکان آمریکایی خود خبر داد.

در این سرویس، کاربران جیمیل قادر خواهند بود با استفاده از سرویس ارتباطاتی گوگل، از یک شماره تلفن برای پاسخگویی به تمامی تلفن‌های خود استفاده کنند.

نیک فوستر مهندس ترم‌افزار گوگل در مطلب جدید وبلاگ جیمیل اعلام کرد: از امروز شروع شد؛ شما از جیمیل می‌توانید برای دریافت تماس‌های خود در گوگل‌وویس استفاده کنید.

وی افزوده است: ما این سرویس را در چند روز آینده به کاربران جیمیل در ایالات متحده عرضه خواهیم کرد.

فوستر در ادامه افزوده است که برای افرادی که این امکان برای انها فراهم شده باشد، در قسمت چت جیمیل گزینه‌ای با عنوان کال‌فون (Call phone) اضافه می‌شود که با کلیک بر روی آن پنجره شماره‌گیری تلفن ظاهر خواهد شد تا امکان تماس از رایانه‌های کاربران به وسیله جیمیل انجام‌پذیر باشد.

مهندس نرم‌افزار گوگل در ادامه آورده است که این موضوع را بسیار در نظر خواهیم داشت که از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که هزینه دریافتی ما برای تماس‌های خارجی، کمترین حد ممکن و موجود باشد.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده است که بنا بر جدول نرخ گوگل، تماس با کشورهایی مانند فرانسه، آرژانتین، بریتانیا و یا هنگ‌کنگ دو سنت  برای هر دقیقه است.

بنا بر گزارش‌ها سرویس گوگل‌وویس توانسته بود بیش از یک میلیون کاربر را به خود جذب کند که این سرویس را پیش از عرضه آن در ماه ژوئن و در دوره آزمایشی، امتحان کرده بودند.

در سرویس جدید تماس از طریق جیمیل، برقراری تماس داخلی در آمریکا و با کانادا در سال اول هزینه‌ای ندارد، اما اگر با کشوری غیر از آمریکا و کانادا تماس بگیرید، در قسمت بالای پنجره سمت راست هزینه هر دقیقه تماس نمایش داده خواهد شد.

گوگل وعده داده که در این سرویس که به عنوان رقیب جدی سرویس تماس تلفنی اینترنتی اسکایپ و همچنین و شرکت مخابراتی AT&T خواهد بود، هیچ محدودیتی برای نوع تلفن و یا اپراتور شما وجود نداشته باشد.

اکنون شهروندان آمریکایی با مراجعه به این صفحه می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کرده و یا با مراجعه به این آدرس از چگونگی اضافه شدن این قابلیت به جیمیل خود مطلع شوند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. اردلان می‌گوید

    هر چه بیشتر و بیشتر دارن کاربرا رو کنترل میکنن
    اینجوری میتونن به تماسهای تلفنی کاربراشون هم دسترسی داشته باشن

  2. دوربین مدار بسته می‌گوید

    جالب بود ممنون

  3. طراحی وب سایت می‌گوید

    جالب بود
    ممنون از اطلاع رسانیتون:)

  4. arad می‌گوید

    خوب تو ایران چطور این پلاگین رو اینستال کنیم؟

    فارنت: هنوز به صورت عمومی برای کاربران ایرانی در دسترس نیست اما برای برخی کاربران از جمله خود بنده، در هنگام ورود به صفحه جیمیل، خود گوگل پیشنهاد نصب پلاگین رو داد که براحتی و در دو یا سه مرحله نصب شد. شما تغییر خاصی به غیر از اضافه شدن گزینه Call Phone نمی بینید که با شماره گیری که حتی قادر به تماس داخلی با ایران هست، روبرو می شوید. در ابتدا هم ده سنت اعتبار رایگان برای شما در نظر گرفته شده که حدودا برای 5 دقیقه تماس است.