فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی برای اندروید

یکی از هموطنان به نام آقای “رضا حیدری کیا” اقدام به تولید برنامه فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی و همچنین فارسی به انگلیسی برای تلفن های همراه آندروئیدی کرده است که در این مطلب قادر به دریافت آن به همراه روش نصب هستید.

16

فارنت: یکی از هموطنان خوش ذوق و با حوصله به نام آقای “رضا حیدری کیا”  اقدام به تولید برنامه فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی و همچنین فارسی به انگلیسی برای تلفن های همراه آندروئیدی کرده است که در این جا به معرفی برنامه و روش نصب آن از زبان خود ایشان می‌پردازیم:

” با سلام.

این هم یک برنامه دیکشنری انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی

این برنامه رو خودم برای گوشیهای آندرویدی نوشته‌ام.دیتابیسهای فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی توسط دوتا دخترای کوچیکم جمع آوری شده‌اند.

تقدیم به همه دوستان

روش نصب:
اول فایل pdictionary1.2.apk رو نصب کنید.
بعدش فایل PLUGIN_LEXITRON رو که از فایل rar اکسترکت کردید، بدون هیچ گونه پسوند و پیشوندی و بدون هیچ فولدری مستقیما روی مموری کارتتون کپی کنید.

در اولین باری که برنامه رو باز می‌کنید یه پیغام به شما میده که مفهومش اینه که باید دیتابیس رو نصب کنید.yes یا ok رو بزنید و برنامه شروع به نصب و پیاده سازی دیتابیس میکنه.

فایل PLUGIN_LEXITRON رو همیشه داشته باشید تا اگر برنامه تون دچار مشکل شد و یا دوباره برنامه رو نصب کردید بتونید براحتی بوسیله برنامه دیتابیس رو از روش پیاده سازی کنید.

البته در نسخه‌های بعدی امکان دانلود این فایل رو از یه سایت معتبر که همیشه up باشه میزارم. اگر برای ترجمه ، از زبانهای دیگری بخواهید استفاده کنید می‌تونید ولی باید به اینترنت وصل باشید و برنامه هر زبانی را که شما به عنوان مبدا و مقصد انتخاب کنید از طریق کامپوننتهای سایت گوگل براتون ترجمه می کنه.

در آینده امکان ocr کلمات انگلیسی و ترجمه آن بوسیله برنامه و نیز ارسال کلمه و معنی آن توسط sms را در  ورژن‌های بعدی قرار میدم. این برنامه تقریبا 100 نفر ساعت کار برده.
دیتابیس انگلیسی به فارسی حدود 52000 لغت دارد و دیتابیس فارسی به انگلیسی حدود 84000
اگر دیتابیس های قویتر و کاملتری دارید به من بدید تا به برنامه اضافه کنم. ضمنا برنامه رایگان و توزیع آن با درج نام سایت موبایلستان و سایت and-roid.ir و بنده بلامانع می‌باشد.
دوستدار و ارادتمند همه شما: رضا حیدری کیا.

سردبیری و کادر نویسندگان فارنت مراتب تشکر خود را از عرضه کنندگان این برنامه که جای خالی آن در گوشی‌های آندروئیدی احساس می‌شد، ابزار می دارند.

لینک شماره یک دانلود مستقیم فرهنگ لغت(لینک دائم)

لینک شماره دو دانلود فرهنگ لغت (لینک دائم)

گفتنی است که این برنامه از سوی فارنت بر روی تلفن همراه نکسوس وان نصب و بدون هیچ گونه مشکلی اجرا شده است.

بروز رسانی :دیتابیس این فرهنگ لغت از 52000 به 146000 ارتقاء یافت کاربران عزیز می توانند با ریختن این فایل به صورت روت بر روی SD کارت و زدن نصب دوباره این دیتابیس را بروز کنند

لینک دانلود دیتابیس جدید (اینجا) به تاریخ 12 شهریور

بروزرسانی آخر: عرضه نسخه جدید برنامه (توضیح بیشتر را اینجا بخوانید)

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

16 نظر برای این مطلب
  1. مرتضی می‌گوید

    سلام خسته نباشید کای زحمت کشیدید و تبلیغ کردید😐واین باعث شده یادتون بره که این وبسایت رو برای چی راه انداختید 🤔من نتونستم جتیی رو پیدا کنم تا معنی لغتم رو بگه😐😐خیلی بابت کارتون توضیح دادید 😥یک دیکشنریه دیگه؛همین و بس 🙃توضیحات زیادتون باعث میشه بیخیال سایتتون بشیم .هی توضیح دادید تا وسطش تبلیغ کنید و به نظر من زیاده رویه و بس😤موفق باشید✌🏻

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      به تاریخ انتشار مطلب دقت کنید:
      سه شنبه, ۲ شهریور , ۱۳۸۹

  2. soha می‌گوید

    با سلام ؤ عرض ادب.
    آقای حیدری کیا سؤالی داشتم از خدمتتؤن. من دیکشنری شما رؤ بر رؤی گؤشی huawei نصب کردم حدؤد یک شبانه رؤز هم تؤنستم ازش استفاده کنم اما متأسفانه نمیدؤنم چی شد که دیکشنری غیر فعال شده. آیا تنظیماتش بهم خؤرده یا نیاز به اینترنت داره. ممنؤن میشم پاسخ رؤ به ایمل من ارسال بفرمایید.
    با تشکر

  3. رضا حيدري كيا می‌گوید

    دوست عزیز سلام
    گوشی شما بدلیل استفاده از نوع خاصی از فارسی ساز این مشکل را دارد
    در این برنامه سعی شده تا طیف وسیعی از گوشیهای موجود و سیستم عاملهایی با ورژن های متعدد مورد پشتیبانی قرار گیرد
    به هر حال آخرین نسخه موجد در سایت کافه بازار موجود است که میتوانید دانلود و نصب کنید
    تنظیماتی نیز برای نحوه نمایش متون در نظر گرفته شده است.لطفا بعد از نصب ورژن جدید ، اگر مشکلی هست با ارسال تصویر از مشکل بنده را مطلع فرمایید
    ضمنا برای تعویض زبان ، کافیست جای دو تا پرچم رو با نوک انگشتتان عوض کنید

  4. قائدي می‌گوید

    با سلام مجدد

    آقای حیدری کیا پیشنهادی هم داشتم مبنی بر اینکه عنایت فرموده کلیدی را تعبیه بفرمائید که تنها با یک کلیک فورا جای دو زبان انتخابی با هم عوض شود: مثلا اگر دیکشنری در وضعیت انگلیسی- فارسی است فوری به وضعیت فارسی -انگلیسی درآید و برعکس. با تشکر از بذل توجه سما

  5. قائدي می‌گوید

    با سلام
    ضمن تشکر از جناب آقای حیدری کیا برای این کار ارزشمند
    بنده از گوشی GLX مدل G1 استفاده می کنم و اندروئید آن 2.3 می باشد .درمعانی فارسی کلمات، بخشی از آن به شکل درست دیده می شود ولی متاسفانه قسمتی از نوشته ها برگردان جانبی می شوند و خصوصا عباراتی که علامت سمی کلن (:) در آنها است برگردان می شوند.
    لطفا بفرمائید چکار باید کرد

  6. امید رضا می‌گوید

    با سلام و احترام خدمت جناب آقای مهندس رضا حیدری کیا
    جناب مهندس من هر چی تو اینترنت گشتم نتونستم ایمیل یا راه ارتباطی ای با شما پیدا کنم. یک دو تا سوال کوچیک داشتم که قول میدم وقتتون رو بیشتر از چند دقیقه نگیره. اگه ایمیلتون رو واسم بفرستین خیلی خیلی متشکر میشم.
    ایمیل من هم اینه
    orbsim@gmail.com
    بازم ممنون

  7. […] پیش از این اولین برنامه فرهنگ لغت فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فا… ویژه تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل آندروید را خدمت […]

  8. رضا حیدری کیا می‌گوید

    با سلام .دوستان عزیزی که تا به حال اقدام به فارسی سازی گوشی اندرویدی خود نکرده اند به سایتهای اعلام شده مراجعه و در کمترین زمان ممکن به کمک دوستان نسبت به فارسی کردن رایگان گوشی خود اقدام کنند.
    با تشکر از مدیران محترم سایت معتبر فارنت

  9. saeed می‌گوید

    salam.man nemidonam androit chy hast ? mikhastam bedonam ke ro nokia E52 nasb mishe ya na ? montazere javabeton hastam merce

    1. سردبیر می‌گوید

      saeed@
      با سلام
      دوست عزیز آندروئید یک سیستم عامل است که مانند سیمبیان در روی گوشی شما بوده و به عنوان یک برنامه جدا نصب نمیشود بلکه یک سیستم عامل یا همان پلاتفرم جداگانه است.
      در ضمن در صورت امکان فارسی تایپ کنید ممنون.
      یا حق

  10. Reza می‌گوید

    سلام
    من یه گوشی اچ تی سی هرو دارم که آندروئید 2.1 کار می کنه. اما اصلا فونت فارسی نداره میشه راهنمائی کنین من از کجا می تونم این فونت رو تهیه کنم.
    سپاسگذارم

    1. سردبیر می‌گوید

      Reza@
      با سلام ،شما برای پاسخ سوال خود بهتره به سایتهای تخصصی که بعضی از این سایتها در متن خبر اشاره شده مراجعه کنید.

  11. یه غریبه می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید
    دوست عزیز شما منابع خبری تونو ذکر نمی کنین
    (کنجکاو شدم بدونم)

    فارنت: دوست عزیز شما اگر با دقت خبر رو بخونید متوجه میشید که داخل خبر، منبع به طور کامل ذکر شده و حتی تولید کننده این برنامه رضایت و اطلاع خودش از این موضوع رو در قسمت نظرات درج کرده، در ضمن ما خوشحال میشیم اگر کسی در مورد اخبار ما ادعایی داره مطرح کنه.. ممنون

  12. Davood می‌گوید

    اقا واقعا خسته نباشید میگم برای این برنامه ی فوق العاده…مطمئنا نام شما به عنوان اولین نویسنده دیکشنری فارسی آندرویدی جاودانه خواهد شد…بازم ممنون

  13. رضا حیدری کیا می‌گوید

    با تشکر.ممنون از معرفی برنامه در سایت معتبر فارنت
    هر سوالی باشه پاسخگو هستم

    فارنت: سلام
    ما هم با افتخار آمادگی خودمون رو برای معرفی برنامه های دیگه شما اعلام می کنیم.