چگونه لوگوی گوگل دلخواه خود را میهمان همیشگی صفحه گوگل کنیم !

امروز قصد داریم روشی را به شما فرا دهیم که با آن بتوانید هر کدام از لوگوهای دلخواه خود را که در گالری لوگوهای گوگل موجود است به صفحه اول گوگل در مرورگرتان الصاق کرده و هر زمان که خواستید آن را به لوگوی دیگری تغییر دهید.

1

فارنت: تمامی ما لوگوهای زیبایی که گوگل گهگاه با تغییر آنها به مناسبت‌های مختلف مانند تولد افراد مشهور در جهان و یا مناسبت‌هایی مانند نوروز ایرانیان، آغاز جام جهانی و .. را به یاد ما می‌اندازد، دوست داریم، اما تمامی این لوگوها نهایتا یک یا دو روز مهمان صفحه اول گوگل می‌ماند و سپس گوگل همان لوگوی کلاسیک خود را جایگزین می‌کند.

امروز قصد داریم روشی را به شما فرا دهیم که با آن بتوانید هر کدام از لوگوهای دلخواه خود را که در گالری لوگوهای گوگل موجود است به صفحه اول گوگل در مرورگرتان الصاق کرده و هر زمان که خواستید آن را به لوگوی دیگری تغییر دهید.

فایرفاکس:

خوشبختانه این موضوع با نصب افزونه و یا همان اسکریپت جالب گریزمانکی میسر می‌شود، حالا اگر علاقمند به این کار هستید آموزش تصویری ما را دنبال کنید تا همواره لوگوی دلخواه خود را بر صفحه اول غول اینترنتی دنیا ببینید.

قدم اول نصب افزونه  گریزمانکی است که البته اگر پیش از این آن را نصب کرده باشید نیازی به نصب دوباره آن ندارید و می‌توانید مستقیما به مرحله نصب اسکریپت ویژه تغییر لوگوی گوگل گریزمانکی در مرحله بعد بروید.

اما برای نصب افزونه گریزمانکی باید به این صفحه مراجعه کرده و با کلیک بر روی دکمه  “Add to Firefox” اجازه نصب این افزونه را به مرورگر خود بدهید و در ادامه تا آخر کلیه مسیر نصب را ادامه دهید که نهایتا به راه‌اندازی دوباره مرورگر شما منتهی خواهد شد.

این افزونه گریزمانکی بود، حالا باید اسکریپت مورد نظر برای این کار را نیز در ادامه نصب کنید که برای این کار لازم است تا این اسکریپت را از اینجا و یا به صورت زیپ شده از  اینجا دانلود و بارگذاری کنید.

سپس مطابق تصویر مراحل نصب را ادامه دهید.

تبریک می‌گویئم، شما مراحل نصب را به پایان رساندید و گریزمانکی را به مرورگرتان آورده‌اید. حالا شما در صورتی که مراحل را به درستی انجام داده باشید، لوگوی دیگری غیر از لوگوی کلاسیک گوگل را به عنوان لوگوی صفحه گوگل مرورگر خود مشاهده می‌کنید.

حالا برای انتخاب سایر لوگوها باید بر روی تصویر کوچک میمونی که در پایین و سمت راست مرورگرتان به چشم می‌خورد، کلیک راست کرده و ابتدا گزینه “user script commands”  و بعد گزینه  “Choose favorite Doodle” را انتخاب کنید که در ادامه شما به گالری لوگوهای گوگل هدایت می‌شوید و در آنجا می‌توانید هر کدام از لوگوها را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه Now Choose Your Doodle”” لوگوی دلخواه خود را به عنوان لوگوی پیش‌فرض در صفحه اول گوگل فایرفاکس خود نصب کنید.

کروم:

مطمئنا خیلی برای گوگل گران می‌آمد که راهکار تغییر لوگوی دایم گوگل در مرورگر این شرکت هموار نباشد.

برای آغاز کار شما باید اکستنشن مورد نیاز مرورگر خود را برای این کار از اینجا و یا به صورت زیپ شده از اینجا دانلود کنید.

حالا بعد از نصب این اکستنشن شما مانند فایرفاکس با تغییر لوگوی صفحه اول گوگل در مرورگرتان مواجه خواهید شد که برای تغییر این لوگو باید به صفحه گالری لوگوهای گوگل مراجعه کرده و  تنها بر روی گزینه “Make This My Favorite Doodle” که در پایین لوگوی دلخواه شما قرار گرفته کلیک کنید.

پ.ن: برای آگاهی از دیگر قابلیت‌ها و اسکریپت‌های دیگر گریزمانکی در فایرفاکس توصیه می‌کنیم این مطلب حامد صفا در شاهوار را حتما مطالعه کنید.

در صورتی که با اکستنشن‌های کروم هم مشکلی دارید، این مطلب صدای ایران احتمالا راهگشای شما خواهد بود.

پذیرای تجربیات و نظرات خوب شما در قسمت نظرات هستیم.

منبع: Mashable

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. کسری می‌گوید

    این گزینه ی user scrip command خاموشه! چی کار باید بکنم؟