سایمانتک: اسپمرهای روسی، بی‌رحم‌ترین اسپمرهای جهان هستند!

گزارش سایمانتک بیانگر آن است که حملات فیشینگ در حالی کاهش یافته است که حملات جدید که در گفتگوهای زنده اینترنتی رخ می‌دهد و باعث لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران اینترنتی می‌شود، افزایش یافته است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی اینفورمیشن‌ویک شرکت امنیتی سایمانتک در گزارشی اعلام کرد که هرزنامه‌های اینترنتی و یا اسپم‌ها همچنان در حال افزایش هستند و در پایان ماه جولای سال 2010، 92 درصد از کل ایمیل‌های رد و بدل شده در دنیای اینترنت به بخش اسپم صندوق‌های پست الکترونیکی اختصاص داشته است.

شرکت سایمانتک اعلام کرده است که میزان هرزنامه‌ها در سال مشابه گذشته 89 درصد بوده که این رقم با 3 درصد افزایش به 92 درصد کل ایمیل‌های رد و بدل شده رسیده است.

قسمت هولناک گزارش سایمانتک از این قرار است که این شرکت امنیتی از نوع جدیدی از حملات اینترنتی پرده برداشته که در این نوع از حملات به قصد کلاهبرداری، وب‌سایت‌هایی با عناوین گفتگوی زنده  (live chat) مشخصات اعتباری فرد مورد نظر را هدف می‌گیرند.

با وجود این خبر بد، سایمانتک اعلام کرده است که هرزنامه‌ها اگر چه به میزان اندک اما کم‌تر از گذشته با اهداف خرابکارانه و مخرب منتشر شده‌اند و هرزنامه‌های فیشینگ و یا مخرب از ماه ژوئن تا ماه ژوییه سال 2010 کاهش 5 درصدی داشته‌اند.

سایمانتک همچنین از کاهش تعداد سایت‌های هرزنامه نیز خبر داده و اعلام کرده که سایت‌های ایجاد شده ویژه حملات فیشینگ که به صورت خودکار ایجاد می‌شوند در یک ماه گذشته 60 درصد کاهش داشته است.

این شرکت امنیتی خاطرنشان کرده است که آدرس‌های اینترنتی که برای استفاده در حملات فیشینگ به کار می‌روند 10 درصد و سایت‌های فیشینگ غیرانگلیسی علی‌الخصوص به زبان فرانسه و ایتالیایی به رشد خود ادامه داده و مابین ماه‌های ژوئن تا جولای 2010 تا 15 درصد رشد داشته‌اند.

سایمانتک افزوده است که به صورت موضوعی اسپمرها و یا منتشرکنندگان هرزنامه به طور دائم در حال تغییر تاکتیک خود هستند. یک سال پیش باراک اوباما و مایکل جکسون سرخط اصلی هرزنامه‌ها بودند اما این در حالیست که در ماه ژوئن گذشته جام جهانی فوتبال بر این سرخط‌ها حکمفرما بوده و در ماه جولای نیز این تیتر موضوع اصلی هرزنامه‌ها بوده است: سهم خود را از 20 میلیون دلار غزامت بریتیش‌پترولیوم بگیرید!

این شرکت همچنین پراکندگی مناطق ارسال هرزنامه در جهان را نیز منتشر کرده و اعلام کرده است که به نظر می‌آید اسپمرهای روسی بیرحم‌ترین اسپمرهای جهان هستند که با توجه به آتش‌سوزی‌های اخیر در این کشور آگهی‌های تهویه‌های هوا را به سرتیتر هرزنامه‌های خود تبدیل کرده‌اند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. eghbali می‌گوید

    ازسرویس ADSL ارائه شده توسط شرکت مخابرات استفاده ننماید به دلایل زیر :

    1- سرعت ارائه شده با نام 256 در واقع 128 میباشد

    2- سرعت دانلود شما در سرویس 256 همواره بیشتر از 18 کیلوبایت نمیشود

    3- در 24 ساعت شبانه روز بیش از 30% افلاین هستنید .

    4- به دلیل هجوم مردم برای دریافت ADSL مخابرات نه تنها امیدی به بهتر شدن نیست که همانا بدتر هم شود .

    5- سرویس نامحدود تنها یک فریب است شما با این سرعت دانلود هیچگاه نمیتوانید از قابلیت این سرویس استفاده کنید اگر شما تمام یک ماه را دانلود نمایید تنها میتوانید 45 گیگابایت استفاده نمایید .(بدون احتساب هزینه برق و استهلاک خودتان و کامپیوتر)

    6- هیچگونه پشتیبانی واقعی از شما نمیشhdن سرعت توسط سایت Speedtest.net تهیه شده است لطفا با مراجعه به این سایت سرعت خود را با این تصویر مقایسه نمایید .

    راهنمایی : بعد از مراجعه به سایت Speedtest.net روی ستاره درخشان کلیک کنید و یک دقیقه صبر کنید تا سرعت اینترنت شما محاسبه گردد .