مدیر ارشد اپل به خاطر فروش اسرار اقتصادی دستگیر شد!

این مدیر به پول‌شویی،کلاهبرداری و انجام معاملات غیر قانونی متهم شده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری فرانسه ،یکی از مدیران ارشد شرکت اپل که مسئولیت عقد قراردادهای این شرکت در آسیا و خاور دور را بر عهده داشت به اتهام فساد اقتصادی و دریافت رشوه حداقل یک میلیون دلاری دستگیر شد.

در کیفر خواستی که در دادگاه فدرال امریکا بر علیه پل شین دیون  آمده است او به به کلاهبرداری ، پول شوئی و انجام معاملات غیر قانونی پولی از سال 2006 متهم شده است.

شین دوین متهم است با تبانی با شرکت‌هایی مانند Cresyn کره جنوبی‌،کدار الکترونکیز چین وجین لی یک شرکت با مسئولیت محدود در سنگاپور اقدام به فروش اطلاعات محرمانه قرار دادهای اپل به آنها کرده تا آنها بتواند در این قرار دادها و مزایده‌ها  که بیشتر حول و حوش تولید وسایل جانبی آیفون و آی پد بوده به راحتی پیروز شوند.

همچنین در این کیفر خواست ادعا شده است که آقای دوین رشوهای دریافت شده خود را به حساب بانکی همسرش ارسال کرده و برای جلوگیری از جلب توجه مقادیر مالی را بصورت اندک و کم به حساب همسرش واریز می‌کرده است.

استیو داولینگ سخنگوی شرکت اپل در این مورد گفت:”اپل به استاندارهای اخلاقی در بالاترین سطح آن در راه کسب و کار و اقتصاد معتقد است و ما در حال حاضر در حال بررسی ابعاد  این اتهام و فساد مالی در داخل و خارج از شرکت خود هستیم”.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.