هاوکینگ :فضا را تسخیر کنید یا از زندگی خداحافظی کنید!

هاوکینگ معتقد است که اگر نسل بشر تا 200 سال آینده فضا را تسخیر نکند دچار فاجعه بزرگی خواهد شد.

10

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری فاکس نیوز ،استیفن هاوکینگ یکی از مشهورترین دانشمندان جهان که تحقیقاتش در مورد زمین و جاذبه آن از شهرت جهانی برخوردار است در مصاحبه با وب سایت “Big Think”  گفت که نسل بشر باید تا 200 سال آِینده بر فضا مسلط شده و آنرا تسخیر کند در غیر اینصورت زندگی نسل بشر به تهدید خواهد افتاد.

او در این مورد گفت:”همین الان هم برای جلوگیری از فاجعه برای زمین در 100 سال آینده هم مشکل است و من معتقدم نسل بشر نباید همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد(زمین) قرار دهد زیرا من برای نسل انسان ها خطرات زیادی را پیش بینی میکنم  و البته تاریخ نشان داده است که نسل بشر پیش از این بارها به خطر افتاده است”.

هاوکینگ  ضمن خوشبینی به کارهای در دست انجام برای حفظ بشر از بیماریها و حوادث طبیعی ، یک راه حل نیز پیشنهاد کرده است:”اگر ما بتوانیم از وقوع یک فاجعه بزرگ در دو قرن آینده جلوگیری کنیم و در ضمن بتوانیم فضا و سایر کرات را برای خود آماده سازی و تسخیر کنیم می‌توانیم به بقای نسل خود امیدوار باشیم”.

Steven_Hawking

یکی دیگر از دانشمندان و ستاره شناسان دانشگاه میشیگان به نام “کاترین فریز” در همین مورد به برنامه فکر بزرگ گفت:”نزدیک‌ترین ستاره به زمین Proxima Centauri است که در حدود 4.2 سال نوری با زمین فاصله دارد و این به این معنی است که اگر ما با سرعت نور حرکت کنیم در حدو.د 4.2 سال دیگر به این ستاره می‌رسیم و در حالی که با سفینه های فعلی این کار در حدود 50 هزار سال طول می‌کشد و ما باید سرعتر عمل کنیم

گفتنی است که دانشمندان تصور می‌کنند که این ستاره وکرات حول و حوش آن شبیه‌ترین محیط به زمین است.

هاوکینگ که چندی است به صورت صریح و رک صحبت می‌کند در سال 2006 از بروز عذاب قریب الوقوعی برای زمین خبر داده بود و چندی پیش نیز گفت که نسل بشر باید از  تماس با بیگانگان برحذر باشند چون آنها بسیار خطرناک هستند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. ساناز می‌گوید

    کلا بهتره زودتر بمیره چون مغزش هنگ کرده

    1. علی می‌گوید

      حرف شما حرف های یک نادان است فردی که کل زندگیشو صرف دانش کرده استیون صدرصد دلیلی واس حرفاش داشت.

  2. مجيد می‌گوید

    برای کسانی که این موضوع را مسخره میکنند بسیار متاسف هستم.
    کافیست به اسناد صومریان باستان رجوع کنید.تا بوجود موجودات فضایی پی ببرید.موجوداتی که سالها پیش نسل بشر را به بیگار و کاگری گماشتند و بزودی هم باز خواهند گشت.

  3. علي می‌گوید

    مجیدجان لطفا بامستندات کامل صحبت کنید.

  4. Medium می‌گوید

    ما فعلا تو دوهزار و دوازدهش موندیم.اگه از این یکی، البته دوستان بشرمون و نه موجودات فضایی، اجازه بدن جون سالم در ببریم ایشالا هزار سال عمر میکنیم.

  5. علي می‌گوید

    من امروز با یک بیگانه از سیاره مشتری برخورد کردم قرار شده که با هم یه پروژه ساخت مجموعه تفریحی ورزشی برای بیگانه های سیاره ونوس و زمینی ها درست کنیم البته اقای استیفن هاوکینگ مشارکتی داریم کار می کنیم سرمایه هم با هم داریم می دیم البته 51% سهامش برای ما هستش. lol

  6. مصطفی می‌گوید

    ای کاش بیشتر زندگی می کردم تا ببینم این ها رو. انصافا حیف

  7. خشایار می‌گوید

    کارش درسته اولین دانشمندی بود که فضا و زمان رو طوری تشریح کرد که همه ی مردم بفهمند بعدشم اون ما ها هستیم که شیرین مغز هستیم و کارمون فقط نظر دادن در مورد دستاوردهای دیگران بدون اینکه چیزی بفهمیم هست

  8. Soheil می‌گوید

    به نظر من آخر های عمرشه یکم شیرین مغز شده .
    من خودم طرفدارشم نیاید بگید بی سوادم !

  9. امیر می‌گوید

    این هاوکینگ هم دیگه شورش رو در اورده. یه روز می آد می گه اگه به دنبای تسخیر فضا باشین زندگی بشر نابود می شه. یه بار میاد می گه اگه فضا رو تسخیر نکنید زندگی نابود می شه.