خدمات «بلک‌بری» در عربستان و امارات قطع شد!

برخی از خدمات بلک‌بری مانند پیام رسان فوری و ایمیل به سروری در خارج از این کشورها هدایت و ذخیره می‌شود.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف،کشورهای امارات و عربستان سعودی به خاطر ترس از سوء استفاده و به خطر افتادن امنیتی ملی کشورشان ، بعضی از خدمات ارزش افزوده را بر روی تلفن‌های همراه ریم یا همان بلک بری قطع کردند.

این اقدام که در حدود صدها هزار نفر از کاربران بلک بری را تحت تاثیر قرار می‌دهد در پی آن انجام شد که دولت امارات هفته گذشته اعلام کرد که امکان سوء استفاده از برخی سرویس‌های همراه بلک بری وجود دارد(در اینجا).

در همین حال دولت عربستان سعودی هم اعلام کرد که خدمات پیام رسان فوری را برای تلفن‌های بلک‌بری قطع کرده است و این به خاطر نگاه‌داری این پیام‌ها در سروری در خارج از کشور عربستان است.

قانونی که در کشور امارات وضع شده است به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا خدماتی که امکان سوء استفاده از آن بر علیه امنیت ملی وجود دارد را بدون هیچ گونه توضیحی قطع کند.

البته دولت امارات به صورت رسمی اعلام کرد که برخی از سرویس‌ها مانند پیام فوری،ایمیل و دسترسی به اینترنت  که امکان نظارت دولت بر آنها وجود نداشته و به صورت کلی در سروری در خارج از امارات نگاهداری می‌شود ممکن است خطراتی برای امنیت ملی،اجتماعی‌و قضایی داشته باشد.

چندی پیش دولت امارات از بلک بری خواسته بود که این سرورها را در اختیار دولت امارات قرار دهد که با مخالفت ریم روبرو شده بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. […] همراه بلک‌بری در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (اینجا بخوانید) که دست آخر هم معلوم نشد به چه نتیجه‌ای منجر شد، […]