آیا اپل اطلاعات شخصی آیفون شما را نیمه‌شب‌ها می‌دزدد؟

شماری از کاربران آیفون گزارش کرده‌اند که شاهد انتقال ناخواسته و خودبخودی اطلاعات از تلفن همراه خود در ساعات نیمه‌شب بوده‌اند.

7

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تی‌جی‌دیلی شماری از کاربران آیفون گزارش کرده‌اند که شاهد انتقال ناخواسته و خودبخودی اطلاعات از تلفن همراه خود در ساعات نیمه‌شب بوده‌اند.

یکی از این کاربران آیفون با نام Cnpeyton در تالارهای (فروم) گفتگوی اینترنتی شرکت اپل اعلام کرده است که این انتقال ناخواسته اطلاعات هر بامداد در ساعت 1 یا 2 اتفاق می‌افتد.

وی در مطلبی که در این فروم پست کرده آورده است: با تغییراتی در برنامه داده‌ها، من تصمیم گرفتم به تبادل اطلاعات در تلفن همراه آیفون همسرم نگاهی بیندازم. چیزی که من متوجه شدم عجیب و کمی نگران‌کننده است. روی‌هم‌رفته تبادل اطلاعات همسرم تاحدی تقریبا هیچ است به غیر از آن مقداری که بامداد هر روز اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه آورده است که مقدار داده‌های منتقل شده واقــعا زیاد است که به طور مثال در روز هفدهم به 75336 کیلوبایت انتقال داده شده است. من با پشتیبانی شرکت AT&T (اپراتور آیفون) تماس گرفتم و آنها گفتند که این مقدار انتقال داده به خاطر آپدیت آیفون و یا دانلود ایمیل شما بوده است و نظر دیگری هم نداشتند. اما تنظیمات ایمیل هم به صورت دستی بود.

در همین حال عیسی (جسوس) دیاز نویسنده وب‌سایت گیزمودو در مطلبی تاکید کرده است که میزان انتقال اطلاعات به صوت پیچیده‌ای در هز دوره به دهها مگابایت رسیده است.

وی در ادامه افزوده است که نظریه‌های بسیاری در خصوص پشت پرده این دانلودها وجود دارد و برخی بر این باورند که این موضوع قسمتی از برنامه تجسس و جاسوسی داخلی از کاربران است که در آن شرکت اپل و یا شرکت  AT&T  اطلاعات استفاده شده توسط کاربران در طول روز را در ساعات نیمه شب جمع‌آوری می‌کنند.

دیاز در ادامه افزوده است که اما این اولین باری نیست که اپل به صورت ناشناس و بدون اطلاع به کاربران اطلاعات آنها را جمع‌آوری می‌کند. آنها اعلام کرده‌اند که اطلاعات مکانی کاربران را جمع‌آوری، ذخیره و به اشتراک می‌گذارند. این انتقال اطلاعات از حجم‌های بزرگ تا کوچکترین واحد اطلاعات است. سوالی که مطرح می‌شود این است: چه کسی این اطلاعات را دانلود می‌کند؟ این اطلاعات برای چه دانلود می‌شود؟ و اگر اپل یا AT&T این کار را انجام می‌دهند آیا آن را به حساب شما می‌گذارند؟

چندی پیش روزنامه واشنگتن‌پست با افشای اطلاعاتی در گزارشی از همکاری نزدیک شرکت گوگل با شورای عالی امنیت ملی ایالات متحده خبر داده بود.(اینجا)

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. Alireza می‌گوید

    سلام خدمت تمام دوستان
    واقعا” بحث در مورد محصولات جدید اپل خیلی جالبه چون همش شده کل کل و در نهایت 1 عده از طرفدارای اپل جمع میشن تو 1 سایت تخصصی مربوط به تلفن همراه وتاپیک هایی میزنن که دل آدم واسشون میسوزه خدایی مثلا 1 هفته در مورد قیمتش بحث میکنن حتی قیمت 6ماه آیندش(بعد از تولید و ورودش به ایران)را هم حساب میکنن ونتیجه میگیرن باید برن از بانه بخرن!!!البته بیشترشون همون هایی هستن که اخبار منفی و انتقادی از اپل هم میکنن مثل ضعف آنتن و انفجار باطریش… آخرش هم که یکی اونارو قانع میکنه که آیفون به قول خود رییس شرکتش استیو جابز فقط 1گوشی همراه است و به قول من فعلا 1 اسباب بازیهواسه اونهایی که تاحالا نه کامپیوتر رو تجربه کردن نه حتی 1گوشی ساده از هر مارک یا برند خاصی و در نهایت به خودشون میگن ما اپلی ها! مثل کسایی که به خودشون دکترا میدن صحبت میکنن و کار میکشه به صحبت کردن درباره احمد…وشبکه…محل سکونتشون هم سیستم32 داخل ویندوز یعنی آخرتکنسین هک ولی باز دوست دارن آیفون آنلاک بخرن!!!آخریش واقعا” خیلی جالبه فکر کنم دوست عزیز آقای هادی که از پرهام گله کرده بودن بتونن این رو بخونن و ترجمه کنن///.

  2. علی می‌گوید

    شاید این خورزو خان بوده شاید …

  3. حمید می‌گوید

    شبیه این اتفاق برای منم افتاد. یه شب خونه ی یکی از دوستام بودم .صبح که پاشدم دیدم توی گوشیم پر از اهنگاییه که تا حالا نشنیده بودم داشتم از تعجب شاخ در می آوردم . نزدیک به 300 مگا بایت آهنگ بود. گوشیه من 5800 و گوشیه دوستم اپل 3g

  4. hadi می‌گوید

    فکر کنم یکی از احادیث بود یا یه چیزی مثل اون که میگفت از خوش بختی گوینده این است که شنونده عاقل باشد , فارنت بخاطر داشتن خواننده هایی مثل پدرام که خبر رو میخونن و نمیدونن چی خوندن و چی نوشتی ازت دلجویی میکنم امیدوارم شنونده های عاقل تری پیدا کنی

  5. حسین می‌گوید

    ای ول

  6. Amir می‌گوید

    اولش شاید خنده دار باشه این اتهام ، ولی یک خرده بررسی کنیم می بینیم بعید هم نیست!
    وقتی به طور ناگهانی به طرز عجیب و مشکوکی همه ی کانال ها دارن آی فون تبلیغ می کنند و اون رو طوری نشون میدن که واقعا شاید نباشه. اونم در حالی که به ظاهر اصلا با عقل جور در نمی یاد که آخه مثلا این کانال الان وسط پیام بازرگانیشه الان آخه چه سودی واسش داره که همش مستقیم و غیر مستقیم آی فون رو تبلیغ بکنه. تا حدی که احمد باطبی!! بعد از اون همه جریانات از زندان فرار می کنه بعد میبرنش صدای آمریکا و اونوقت کارش میشه اینکه میاد اپلیکیشن آی فون !!!! معرفی می کنه!!!!!
    وقتی که حتی مدودیف را ترغیب می کنند که بیاد آی فون واسه شخص خودش بخره، اصلا بعید نیست اهداف تجسس و جاسوسی پشتش باشه!!

  7. Pedram می‌گوید

    خوب مایکروسافت که قبلا این کار رو می کرد و می کنه.حالا اینم از اپل.
    آخه حیف لینوکس نیست آدم ول کنه بیاد سراغ این دزدا؟